UPDATE Autostrada Sibiu-Piteşti: Dan Şova avansează un nou termen de începere a construcţiei, anul 2017 în loc de 2016. Ponta anunţă anul 2015

UPDATE Autostrada Sibiu-Piteşti: Dan Şova avansează un nou termen de începere a construcţiei, anul 2017 în loc de 2016. Ponta anunţă anul 2015

Ministrul Dan Şova este convins că, până la urmă, autostrada Sibiu-Piteşti va fi construiă

Ministrul Transporturilor, Dan Şova, a publicat o nouă postare pe blogul său referitoare la autostrada Sibiu-Piteşti, noul termen avansat de oficial pentru startul lucrărilor fiind începutul anului 2017, după ce anterior informase că proiectul ar putea fi lansat cel mai devreme în martie 2016.

UPDATE Premierul Victor Ponta a annunţat, la Piteşti, că, de fapt, lucrările vor începe de anul viitor, din ambele sensuri. "Din programul de autostrăzi 2007 - 2013 deja s-au locat cei 25 de milioane de euro pentru actualizarea studiului de fezabilitate, în 2015 începem lucrările pe baza noului studiu de fezabilitate din ambele capete, şi dinspre Sibiu şi dinspre Piteşti, Piteşti-Curtea de Argeş urmând să fie primul tronson finalizat", a afirmat Victor Ponta, citat de Mediafax.
 

"În data de 3 martie s-au declanşat la CNADNR procedurile pentru selecţia consultantului pentru a realiza studiul de fezabilitate, procedurile urmând să dureze maximum şase luni, cu tot cu eventuale contestaţii.
Pentru studiul de fezabilitate al autostrăzii Sibiu-Piteşti există o sumă de 28 de milioane de euro pusă la dispoziţie de Comisia Europeană în alocarea 2007-2013.
După ce se termină studiul de fezabilitate în 12 luni, urmează procedurile de aprobare a lui, se va începe licitaţia pentru atribuirea de lucrări care va dura şase luni.
Dacă punem şase luni acum, 12 şi cu 6, în cel mai bun caz, în 24 de luni se pot începe lucrările pe Sibiu - Piteşti
", afirma ministrul Transporturilor, Dan Şova, pe blogul persoanal într-o postare din 5 martie.

Acum, oficialul revine pe acest subiect şi oferă ca termen de începere a lucrărilor data de 1 ianuarie 2017, în contextul în care studiul de fezabilitate va dura doi ani, nu un an, aşa cum a arătat anterior.

E nevoie şi de studi geologice

"Licitaţia pentru studiului de fezabilitate durează maxim şase luni, conform normelor europene, şi a debutat deja la începutul acestei luni.
Realizarea efectivă a studiului de fezabilitate va dura 24 luni şi are alocaţi 28 milioane de euro de la Comisia Europeană. 24 de luni este o perioadă minimă impusă de către Comisia Europeană, ţinând cont de faptul că noile studii de fezabilitate trebuie să conţină studii geologice.
După finalizarea studiului de fezabilitate, în maxim şase luni vom licita construirea autostrăzii. Aşadar, la 1 ianuarie 2017 vom putea începe efectiv construirea autostrăzii. Acesta este calendarul acestui tronson, cât se poate de important pentru Guvernul Ponta
", afirmă acum Dan Şova, pe blog.

Reamintim că aproximativ 11.000 de persoane, membri de sindicat de la Automobile Dacia, dar şi familii ale acestora, au protestat la începutul lunii martie pe platoul Casei de Cultură a Sindicatelor din Mioveni, una dintre cerinţe fiind construirea autostrăzii Piteşti-Sibiu.


Ultima strigare în strategiile CNADNR: 93 de kilometri de autostradă în 2014

Potrivit strategiei propuse de Guvern pentru construcţia de autostrăzi, făcută publică la finalul anului trecut, finalizarea autostrăzii Sibiu - Piteşti are ca termen anul 2022.

CNADNR vrea să finalizeze 93,1 kilometri de autostradă în acest an, având la dispoziţie un buget de 2,65 miliarde de lei, mai mic cu 1,1 miliarde de lei faţă de anul trecut, iar în 2015 estimează că vor fi construiţi 194,8 kilometri, bugetul prognozat în acest scop ridicându-se la 3,96 miliarde de lei.

Anul trecut, CNADNR a avut un buget de 3,76 miliarde lei pentru autostrăzi şi a inaugurat 116 kilometri, respectiv tronsonul Simeria - Orăştie (18 km), trei loturi pe Orăştie-Sibiu (60,5 kilometri) şi primul tronson al Lugoj - Deva (27,4 de kilometri, plus un drum de legătură la regim de autostradă de 10,5 km).

Reţeaua totală de autostrăzi a României însumează în prezent aproape 650 de kilometri.


MAI PUTEŢI CITI:

Şeful Dacia bate şaua ca să priceapă iapa: Pentru a fi competitivi avem nevoie de infrastructură şi de salarii sub control. Ponta:nu vă luaţi după cine zice că pleacă

Uzina din Mioveni trebuie să-şi păstreze competitivitatea faţă de alte fabrici Renault, precum cea din Maroc, iar elementele relevante în acest sens sunt atât accesul facil către frontieră, cât şi menţinea costurilor salariale „la un anumit nivel“, afirmă directorul general al Dacia, Nicolas Maure.

Dacia a salvat Renault: vânzările producătorului de la Mioveni au ajuns o treime din cele Renault, după o creştere de 31% în noiembrieVânzările de automobile noi Dacia în Uniunea Europeană au crescut cu 31,1% în luna noiembrie, la 24.600 unităţi, producătorul de la Mioveni ajungând acum să reprezinte 38% din vânzările mărcii Renault.

Exporturile României au atins un nou record istoric: peste 49 de miliarde de euro. În anul 2013, exporturile au însumat 49,56 miliarde de euro (219,12 miliarde lei), reprezentând un nou maxim istoric, reiese din datele comunicate de INS. În aceeaşi perioadă, importurile au totalizat 244,33 miliarde de lei (55,26 miliarde de euro), ceea ce a dus la un deficit comercial de 5,7 miliarde de euro, în scădere cu peste 41% faţă de cel din 2012.

Senatorul Ion Popa despre Autostrada Piteşti-Sibiu: „Domnul ministrul Dan Şova ar trebui să nu ignore acest proiect”

Senatorul Ion Popa, preşedintel al PNL Argeş a participat,  vineri, la conferinţa de presă a organizaţiei PNL Curtea de Argeş unde a făcut câteva declaraţii referitoare la Autostrada Piteşti – Sibiu.

Scandal în USL Vâlcea pe autostrada Sibiu-Braşov. Deputatul Buican, atac la Şova şi Cîlea
Construcţia autostrăzii Sibiu-Braşov dinamitează USL Vâlcea. Cristian Buican, preşedinte al PNL Vâlcea, a cerut demisia ministrului Dan Şova şi a colegilor acestuia din fruntea PSD Vâlcea. În replică, preşedintele social democraţilor, Ion Cîlea, spune că Buican are interes doar să-şi atace colegii de alianţă.
 
Pentru că a adandonat proiectul autostrăzii Sibiu-Piteşti, ministrul delegat pentru Infrastructura, Dan Şova, ar trebui să-şi înainteze demisia. O spune un parlamentar liberal, care susţine că demnitarul PSD a ”condamnat definitiv economia judeţelor Vâlcea, Argeş şi Dambovita”.
 
Dan Şova a propus ca închiderea Coridorului IV Pan-european rutier să fie făcută pe tronsonul Braşov – Sibiu, şi nu pe Piteşti – Sibiu, aşa cum  era stabilit. Între timp, autorităţile braşovene îşi fac planuri de investiţii, iar Uzina Dacia, care ar fi afectată de această mutare, prevesteşte un dezastru economic.

Exporturile au crescut cu aproape 9% în primele nouă luni din 2013, deficitul comercial a ajuns la un nou minim istoric. Deficitul comercial a scăzut în primele nouă luni cu 42% faţă de aceeaşi perioadă din 2012, la 4,15 miliarde de euro, după ce exporturile au crescut cu 8,8%, în euro, iar importurile s-au redus cu 0,3%, potrivit Institutului Naţional de Statistică (INS). Exporturile au totalizat 36,47 miliarde de euro, iar importurile - 40,63 miliarde de euro.

Varujan Vosganian: Deficitul comercial va fi sub 4% din PIB la finele anului. Exporturile au ajuns la 28 de miliarde de euro în primele şapte luni. Deficitul comercial al României se va situa sub 4% din produsul intern brut (PIB) la finele anului, în condiţiile în care, în primele şapte luni, valoarea indicatorului a fost de 3,13 miliarde de euro, în scădere cu 2,23 miliarde de euro faţă de cea înregistrată în aceeaşi perioada a anului trecut, a declarat, Varujan Vosganian, ministrul Economiei.
 
Exporturile au crescut cu 9% în primele 11 luni din 2013. Ce produse româneşti au căutare pe pieţele externeDeficitul comercial a scăzut în primele 11 luni ale anului trecut cu 3,5 miliarde de euro, la 5,19 miliarde de euro, după ce exporturile au avansat cu 9%, iar importurile cu doar 0,4%, anunţă Institutul Naţional de Statistică (INS).
 
Cinci puncte tari şi cinci puncte slabe pentru economia României în 2014Anul 2014 are toate şansele să fie mai bun decât 2013 din punct de vedere economic dacă nu vor fi scandaluri majore în politică, dacă evoluţia leului faţă de euro va fi stabilă şi dacă nu se întâmplă nimic rău în zona euro, scrie, într-o opinie, Sorin Pâslaru, redactor-şef al „Ziarului Financiar“.
 
Braşovul a exportat mărfuri de 1,69 miliarde de euro, fiind liderul Regiunii Centru şi pe locul al patrulea la nivel naţionalExporturile Braşovului s-au realizat în primele nouă luni ale anului 2013. Statisticole arată că această cifră este cu 14,6% mai mare decât cea din perioada similar a anului 2012.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: