Autostrada Nădlac – Arad va fi inaugurată sâmbăta viitoare. Cât timp se economiseşte faţă de vechiul traseu de ieşire din ţară

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Autostrada Nădlac-Arad are o istorie tulbure, CNADNR reziliind în trecut contractele pentru ambele tronsoane, ceea ce a întârziat finalizarea lucrărilor
Autostrada Nădlac-Arad are o istorie tulbure, CNADNR reziliind în trecut contractele pentru ambele tronsoane, ceea ce a întârziat finalizarea lucrărilor

Autostrada Nădlac-Arad va fi inaugurată sâmbătă, 11 iulie, în prezenţa premierului Victor Ponta şi a omologului său maghiar Viktor Orban, marcând o premieră în istoria României: conectarea reţelei de autostrăzi la cea europeană. Tot în aceeaşi zi va fi dat în folosinţă lotul II de pe Autostrada Nădlac-Arad, ceea ce va permite economisirea a 15-20 de minute faţă de traseul clasic şi ocolirea oraşului Pecica.

„Cei 27 de kilometri de la DN7 Pecica până la Nădlac creează premise pentru economisirea de circa 15-20 de minute pe drumul spre Ungaria, dar şi evitarea unui oraş foarte aglomerat – Pecica, şi a unui drum naţional Pecica-Nădlac cu foarte multă aglomeraţie şi pericol de accidente. Va fi, în acelaşi timp, şi prima autostradă cu ieşire din România”, spunea, în luna decembrie, Marius Popovici, inginer, consultant în domeniul construcţiilor civile, hidrotehnice şi rutiere, citat de Ziua Vest.

Autostrada Nădlac – Arad. Conectarea cu cea din Ungaria s-a realizat deja

Autostrada Nădlac-Arad s-a unit deja cu cea din Ungaria. Mai exact a fost turnat stratul de uzură pe unul dintre segmente şi a fost marcat momentul unirii celor două autostrăzi.

Reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) au confirmat zilele trecute că autorităţile române şi cele ungare au stabilit ca în ziua de 11 iulie să fie deschisă la graniţă autostrada pan-europeană.

Noul punct de control de la frontieră a fost finalizat. În aceeaşi zi va fi deschisă circulaţiei autostrada dintre Pecica şi Arad, dar şi segmentul de autostradă din Ungaria cuprins între frontieră şi oraşul maghiar Mako, din apropiere.

Autostrada Nădlac – Arad. Istorie cu insolvenţe

Construcţia Autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărţită în două loturi, pe o distanţă totală de aproape 39 kilometri. Primul a fost adjudecat de asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane de euro, iar lotul al doilea a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane de euro.

Lucrările de construcţie pentru cele două tronsoane au fost deschise în octombrie 2011, termenul de execuţie fiind de un an şi jumătate. 

CNADNR a reziliat la finele anului 2012 contractul pentru construirea primului tronson al autostrăzii, motivul principal fiind întârzierea lucrărilor, şi a atribuit, în decembrie 2013, asocierii italo-germane Astaldi-Max Boegl, un contract de 308 milioane de lei (69 de milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea acestora. Romstrade se află acum în insolvenţă.

Lotul II din Autostrada Nădlac-Arad are o lungime de 16 kilometri, însă şase kilometri au fost deschişi circulaţiei în luna decembrie 2014, odată cu primul lot, pentru a exista legătură între DN 7 şi şoseaua de mare viteză.

CNADNR a reziliat în vara anului trecut şi contractul de proiectare şi execuţie a lotului al doilea, după falimentul constructorului Alpine Bau din Austria, comunicând la vremea respectivă că stadiul de execuţie a lucrării era de 84,75%.

Lotul al doilea al autostrăzii Nădlac-Arad, în lungime de 16,6 kilometri, va fi finalizat tot de asocierea italo-germană Astaldi - Max Boegl.

Ce segmente mai trebuie terminate pentru a circula pe autostradă de la Nădlac la Sibiu

În 2011 s-a inaugurat Timişoara-Arad plus centura Arad, în 2012 a fost gata tronsonul Deva-Simeria, partea între Simeria şi Orăştie a fost gata în 2013, în vreme ce ultima legătura dintre Orăştie şi Sibiu a intrat în circulaţie la finele anului trecut.

De asemenea, lotul I dintre Lugoj şi Deva este gata din 2013.

În acest moment mai este nevoie de conectarea a trei loturi de pe tronsonul Lugoj-Deva şi a traseului Timişoara-Lugoj pentru a putea ajunge direct de la Nădlac la Sibiu pe această autostradă.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite