Asocierea Vinci-Strabag-Aktor va construi în concesiune Autostrada Comarnic-Braşov pentru 1,2 miliarde de euro

Asocierea Vinci-Strabag-Aktor va construi în concesiune Autostrada Comarnic-Braşov pentru 1,2 miliarde de euro

Autostrada Comarnic-Braşov ar urma să fie gata în 2016 FOTO Adevărul

Asocierea Vinci-Strabag-Aktor a câştigat licitaţia pentru realizarea în concesiune a tronsonului de Autostradă Comarnic – Braşov. Tronsonul va avea 58 de kilometri şi va costa în jur de 1,2 miliarde de euro. Aceasta este prima autostradă românească făcută în concesiune şi pe care constructorul va pune taxă.

Ştiri pe aceeaşi temă

În timpul unei discuţii cu jurnaliştii, la inaugurarea lotului patru al Autostrăzii Sibiu-Orăştie, premierul Victor Ponta le-a cerut ministrului Dan Şova şi reprezentanţilor CNADNR să dea "vestea bună" referitoare la autostrada Comarnic Braşov.
 
"De la domnul Şova şi de la CNADNR aştept astăzi (joi - n.r.) sau mâine (vineri - n.r.) o veste bună... Astăzi? Păi, daţi, domnilor, vestea bună, că ţine cariera mea politică de ea. Avem câştigător pentru Comarnic-Braşov", a spus premierul.
 
Reprezentanţii CNADNR au precizat că licitaţia a fost câştigată de Vinci-Strabag-Aktor, refuzând însă să precizeze preţul.
 
Aceasta este a treia încercare de a concesiona lucrarea, după două tentative eşuate: în 2004 (cu firma Vinci) şi în 2009 (cu asocierea Vinci-Aktor).  Durata contractului este de 360 de luni (30 de ani) , începând de la data atribuirii contractului sau de la emiterea ordinelor de începere a lucrărilor, această perioadă incluzând etapa de construcţie, etapa de operare şi întreţinere, însă documentul nu se precizează o dată sau un termen când ar putea fi gata lucrările de construcţie. Cu toate acestea, pe site-ul CNADNR  este precizat că pentru proiectare şi construcţie sunt alocaţi 4 ani, iar pentru operare şi întreţinere - 25 ani. 
 
Limita de viteză va fi de 130 kilometri/ oră, iar taxarea autostrăzii ar putea fi făcută la tariful de 3 euro/100 de kilometri. De finanţarea proiectului s-au arătat interesate BEI, BERD şi Banca Mondială, potrivit lui Dan Şova, ministrulv delegat pentru Proiecte de Infrastructură.
 
Statul ar putea plăti pe autostradă, de fapt, în jur de 4 miliarde de euro în 30 de ani. 
 
Traseul autostrăzii va fi pe un teren muntos ce presupune realizarea unor lucrări precum poduri, pasaje, viaducte foarte scumpe. Pe parcursul celor 58 de km de autostradă vor fi realizate 53 de poduri şi viaducte şi nu mai puţin de 18 tuneluri cu o lungime totala de 2,89 de kilometri.
 
Pe lângă tunelurile estimate în documentaţia descriptivă, directorul CNADNR a anunţat că, în urma consultărilor cu constructorii interesaţi, s-a lua în considerare varianta realizării a altor 3 tuneluri în lungime de 10 kilometri în dreptul celor trei staţiuni mari: Buşteni, Sinaia şi Predeal.
 
Potrivit Capital, seful CNADNR confirma schimbarea proiectului si includerea a unor noi tunele pe traseu."In urma negocierilor cu ofertantii s-a ajuns la urmatoarea solutie: pentru a evita trecerea autostrazii prin mijlocul orasului Busteni, am decis sa mergem pe varianta cu tunel. Vor fi trei tuneluri cu o lungime totala de 10 kilometri pe fiecare sens, tunel la Sinaia, altul la Busteni si inca unul la Predeal, iar acest nou traseu scade timpul de parcurgere a autostrazii cu 12-15 minute. "Compromisul" a fost ca toti ofertantii sa mareasca viteza de proiectare a autostrazii", scrie publicatia citata.
 
Autostrada a fost împărţită în două tronsoane, potrivit hotnews.ro:
 
Comarnic - Predeal: 
 
Lungime: 36,2 km
Parte carosabila 2 x (2 x 3,50 m)
Benzi de incadrare 4 x 0,25 m
Benzi de urgenta 2 x 2,50 m
Acostamente din pamant 2 x 0,50 m
Spatii parapet 2 x 0,75 m
Zona mediana (impermeabila) 2,50 m
Poduri, pasaje si viaducte pe autostrada 35
Tuneluri 18 (2.890m lungime totala)
Viteza de proiectare 80 km/h si 120 km/h
3 noduri rutiere - Sinaia, Busteni si Predeal
6 intersectii denivelate fara acces la autostrada
 
Predeal - Braşov (Cristian) :
 
Lungime: 21,8 km
Parte carosabila 2 x (2 x 3,750 m)
Benzi de incadrare 4 x 0,50 m
Benzi de urgenta 2 x 2,50 m
Acostamente din pamant 2 x 0,50 m
Spatii parapet 2 x 0,75 m
Zona mediana (impermeabila) 3,00 m
Poduri, pasaje si viaducte pe autostrada 18
Viteza de proiectare: 80 km/h, 100 km/h si 120 km/h
Nod rutier la Rasnov
5 intersectii denivelate fara acces la autostrada

Mai puteţi citi: 

Consorţiile Vinci-Strabag-Aktor şi Impregilo-Salini s-au înscris pentru autostrada Comarnic-Braşov. Chinezii şi românii s-au retras. Consorţiile Vinci (Franţa) - Strabag (Austria) - Aktor (Grecia) şi Impregilo - Salini, din Italia, au depus luni ofertele finale pentru construcţia autostrăzii Comarnic - Braşov, în vreme ce compania UMB Spedition a renunţat să mai depună oferta, a anunţat Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine.

Autostrada Comarnic-Braşov, ziua ofertelor. Statul aşteaptă să primească astăzi ofertele pentru construcţia autostrăzii Comarnic-Braşov, astfel încât până la sfârşitul anului să se finalizeze evaluarea şi să se semneze contractul.
 
Construirea Autostrăzii Braşov-Comarnic începe în martie. Anul viitor începe şi construirea Autostrăzii Sibiu-Braşov, iar în 2015 demarează Sibiu-Piteşti. Anunţul a fost făcut de ministrul Marilor Proiecte, Dan Şova, la emisiunea „După 20 de ani“ de la ProTV. Şoseaua va costa 1,3 miliarde de euro, iar constructorul va fi desemnat în luna decembrie.
 
 
 
citeste totul despre: