Fantezii legislative: poliţia autostopului. Măsurile nu pot fi puse în aplicare, iar combaterea evaziunii la „ia-mă, nene!” nu va aduce niciun ban la buget

Fantezii legislative: poliţia autostopului. Măsurile nu pot fi puse în aplicare, iar combaterea evaziunii la „ia-mă, nene!” nu va aduce niciun ban la buget

Deşi ordonanţa vizează "rechini" care îşi fac veacul din transportul ilegal, măsura poate lovi şoferii care vor să facă un pustiu de bine autostopiştilor  FOTO Adevărul

Executivul vrea să interzică şi să amendeze „autostopul“ pe motiv că acest fenomen are efecte negative asupra bugetului de stat şi a transportatorilor autorizaţi, însă efectele vor fi nule asupra evaziunii. Cel puţin aşa arată chiar nota de fundamentare a proiectului de ordonanţă de urgenţă pe care Ministerul Transporturilor l-a postat în dezbatere publică pe propriul site.

Ştiri pe aceeaşi temă

Potrivit acestuia, şoferii care iau persoane „la ocazie“ şi primesc bani de la acestea riscă amenzi cuprinse între 1.000 şi 5.000 de lei, după ce ordonanţa în cauză va modifica Legea 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere. 
 
Nota de fundamentare a actului normativ spune că adoptarea acestei ordonanţe este o urgenţă deoarece va duce la „eliminarea efectelor negative majore asupra activităţii economice a întreprinderilor autorizate; eliminarea efectelor create asupra bugetului de stat prin diminuarea veniturilor încasate ca urmare a neplăţii taxelor şi impozitelor aferente activităţilor de transport rutier neautorizate desfăşurate de către persoane fizice sau juridice; eliminarea riscurilor ce privesc siguranţa circulaţiei rutiere ca urmare a efectuării unor activităţi de transport rutier de persoane neautorizate; eliminarea concurenţei neloiale pe piaţa transportului rutier de persoane efectuat prin utilizarea neautorizată a autoturismelor“.
 
Câteva paragrafe mai jos, la capitolul „modificări ale veniturilor bugetare plus/minus“, nota de fundamentare a ordonanţei arată impact zero pe linie asupra impozitului pe profit, pe venit, asupra bugetelor locale, sau al asigurărilor sociale, dar şi la cheltuielile de personal sau cu bunurile şi serviciile. 
 
În privinţa efectelor, proiectul este văzut diferit de către transportatori şi de reprezentanţii poliţiei.
 
„Noi am depus în Parlament încă de acum doi ani un proiect de lege în acest sens. Pe lângă faptul că cei necalificaţi pun în pericol siguranţa oamenilor, este şi o problemă de concurenţă. Totul pleacă de la accidente, cum a fost în Ungaria, sau un alt caz mediatizat din Spania. La Iaşi, un şofer neautorizat a înjunghiat un om în ochi. Important este să se şi aplice. Poliţia ar trebui să facă controale, în fiecare judeţ transportatorii au depus liste cu cei care practică ilegal aceste activităţi şi se cam ştiu“, a explicat Augustin Hagiu, liderul Confederaţiei Naţionale Rutiere. 
 
El a recunoscut, însă, că totul depinde de modul de implementare, şi de dovedirea plăţii pentru activitatea de transport. 
 
Prevederile acestui act normativ sunt, însă, aproape imposibil de pus în practică. 
„Dumneavoastră vi se pare aplicabilă prevederea? Nu am fost consultaţi şi nu ştiu cine ar trebui să o aplice. Nu mă interesează aşa ceva. Ministerul Transporturilor trebuie să explice“, a declarat Lucian Diniţă, şeful Poliţiei Rutiere, citat de Hotnews.ro.
 
 
Mai puteţi citi:
 
După ce a cedat la presiunile transportatorilor de marfă aflaţi în grevă şi a amânat cu trei luni supraaccizarea motorinei, statul va încasa cu peste 120 de milioane de euro mai puţin la buget.
 
Camionagiii au câştigat o jumătate de victorie în războiul cu acciza de 7 eurocenţi
Cel puţin 35.000 de transportatori din toată ţara au oprit ieri activitatea, ca protest faţă de acciza suplimentară la carburanţi. Guvernul a dat un pas înapoi şi a amânat suprataxarea doar a motorinei, dar şoferii nu renunţă.
 
Zeci de poliţişti sunt mobilizaţi pe şosele în perioada 22 – 28 iulie pentru descurajarea şoferilor care sunt tentaţi să încalce regulile de circulaţie. Sunt vizaţi în special conducătorii autovehiculelor destinate transportului public de marfă cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone şi cei care transportă persoane. 
 
Magellan de România se numeşte Timotei Rad şi şi-a plănuit o călătorie realizată până acum de foarte puţini oameni. El vrea să viziteze lumea cu „ia-mă, nene!“. Ideea i-a venit după ce şi-a finalizat un proiect la facultatea la care era student, iar prima călătorie de acest tip a fost în Europa.
 
Autostopul poate fi o experienţă interesantă, dincolo de pericolele pe care le ascunde această practică. De acum însă se poate face autostopul şi pe Facebook.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările