Au fost odată buticarii: Cum au reuşit marile reţele de retail să ocupe piaţa comerţului tradiţional

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Anul 2016 se anunţă unul destul de activ în zona comerţului. În timp ce micii buticari se vor lupta pentru supravieţurile marile reţele de comerţ modern se vor bate pentru acapararea a cât mai mult din piaţă.

Anul 2016 se anunţă unul destul de activ în zona comerţului. În timp ce micii buticari se vor lupta pentru supravieţurile marile reţele de comerţ modern se vor bate pentru acapararea a cât mai mult din piaţă.

Dacă în urmă cu 20 de ani comerţul tradiţional avea 100% din piaţă, în prezent, marile lanţuri de magazine au reuşit să scoată din joc mai mult de jumnătate din micii comercianţi.

Măsurile fiscale de anul trecut, cele din acest an şi deciziile de majorare a salariului minim pe economie au condus la o creştere considerabilă a consumului. În aceste condiţii, piaţa este mult mai atractivă, iar multinaţionalele din acest sector mizează pe o extindere agresivă.

Pe acest fond, micile afaceri nu numai că stagnează, dar foarte muţi comercianţi s-au văzut nevoiţi să tragă obloanele. Locul lor, în comerţul de proximitate, a fost şi va fi luat de marile reţele care ţintesc în continuare afacerile de la colţul blocului.

Datele din piaţă arată că dacă la începutul lui 1996, Metro abia îşi făcea loc pe piaţă, în prezent, la final de 2015 comerţul modern deţinea 1.690 de magazine, dintre care peste 800 cu formate profilate pe zona comerţului de proximitate.

Mai mult, ultimii trei ani, în care reţelele autohtone de retail au fost înghţite de multinaţionale, Auchan a cumpărat Real, iar Carrefour lanţul Billa, ne arată că lupta pentru supravieţuire pe o piaţă de peste 8,5 miliarde de euro va fi una pe viaţă şi pe moarte, iar cei mai vulnerabili sunt micii comercianţi.

Citeşte cum au ajuns buticarii la sapă de lemn, în Adevărul Financiar.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite