Atenţie la şoferii asiguraţi la Euroins, Asirom şi City Insurance!

Atenţie la şoferii asiguraţi la Euroins, Asirom şi City Insurance!

Aceşti trei asigurători deţin mai mult de două treimi (65,49%) din dosarele de daună RCA: Euroins S.A. (26,77%), Asirom VIG S.A. (20,58%) şi City Insurance S.A. (18,14%). În ultimul semestru din 2016 au fost avizate 119.623 dosare de daună pentru poliţe de asigurare obligatorie auto RCA.

Ştiri pe aceeaşi temă

Cea mai mare parte a dosarelor de daună RCA, avizate şi plătite în cea de-a doua parte a anului trecut, aparţin Euroins, Asirom şi City Insurance, a informat Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF). 

În timp ce Euroins şi City Insurance abia au ieşit din  procedurile de redresare financiară,  Asirom se poate „lăuda” cu foarte multe reclamaţii din partea service-urilor şi clienţilor referitor la întârzierea sau parţialiatea cu care a făcut plăţile.
Cert este că, potrivit datelor ASF, cele mai multe dosare de daună au fost avizate, în semestrul II al anului 2016, la societatea Euroins S.A., respectiv 32.025 dosare (dintr-un total de 119.623 dosare), ceea ce reprezintă 26,77% din total piaţă. 

Asigurătorul s-a menţinut astfel pe prima poziţie ca şi în semestrele II din 2015 şi I din 2016 în topul şoferilor care fac accidente...

„Trei societăţi de asigurare au cumulat 65,49% din numărul total al dosarelor de daună RCA avizate în semestrul II 2016, şi anume: Euroins S.A. (26,77%), Asirom VIG S.A. (20,58%) şi City Insurance S.A. (18,14%)”, a informat ASF.

Potrivit autorităţii, dintre dosarele de daună deschise la asigurători, în semestrul al doilea al anului trecut, şi care îndeplinesc condiţiile de acordare a despăgubirii în baza poliţelor de asigurare obligatorie auto RCA, 84% au fost finalizate prin plată de către asigurători, 14,75% au fost dosare neachitate până la data raportării, iar 1,25% din totalul dosarelor au fost respinse de la plată, a informat Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF). 

Potrivit acesteia, din totalul de 100.486 dosare plătite de către societăţile de asigurare în primele şase luni ale anului 2016, circa 75% din totalul plăţilor au fost raportate ca plăţi integrale, iar 9,11% din total plăţi au fost raportate ca plăţi parţiale.

Din numărul total de dosare de daună avizate în semestrul II al anului trecut, 89,87% au fost deschise pentru pagube materiale, 2,74% au fost deschise pentru vătămări corporale/decese şi 7,38% au fost deschise pe acţiuni de regres.
 
 
Dosarele RCA, soluţionate în circa 55 zile
 
Analiza ASF arată că durata medie de soluţionare a dosarelor de daună RCA avizate pentru pagube materiale în semestrul II 2016 a fost de 55,60 zile/dosar, în scădere cu 7,44% faţă de înregistrările din semestrul l al aceluiaşi an. Aproape 81% dintre dosare au fost soluţionate în termenul legal (într-un termen mai mic sau egal cu 3 luni), toate societăţile de asigurare înregistrând în semestrul II 2016 o durată medie de soluţionare mai mică de 90 de zile.

Allianz-Ţiriac S.A. a înregistrat cea mai mică durată medie de soluţionare a dosarelor de daună (42,59 zile/dosar). City Insurance S.A. a înregistrat cea mai mare durată a mediei de soluţionare a dosarelor de daună (73,21 zile/dosar), aceasta înregistrând valori cu 37,57% mai mici decât valorile înregistrate în semestrul I din 2016. Ponderea dosarelor de daună soluţionate de către City Insurance S.A. în termen legal a crescut de la 36,34% în semestrul I 2016 la 61,52% în semestrul II 2016. 

Datele raportate de societăţile de asigurare indică faptul că, în semestrul II din 2016, durata medie de plată a dosarelor de daună RCA avizate pentru pagube materiale a fost de 11,62 zile/dosar, în scădere cu 54,21% faţă de înregistrările din semestrul I al anului trecut. 

Din totalul dosarelor de daună care au îndeplinit condiţiile de acordare a despăgubirii solicitate pentru pagube materiale, în semestrul II 2016, 69,76% au fost achitate în termenul legal, înregistrându-se o creştere cu 27,54% faţă de semestrul I 2016. 

Omniasig VIG S.A. a înregistrat cea mai mică durată medie de plată a dosarelor de daună, respectiv 2,03 zile/dosar, cu un procent de 99,47% din dosare plătite în termenul legal. City Insurance S.A. a înregistrat cea mai mare durată medie de plată a dosarelor de daună RCA, respectiv 29,07 zile/dosar, societatea înregistrând şi cel mai mare procent de dosare plătite peste termenul legal (69,10%).
 
În primul semestru din 2016, dosarele au fost soluţionate între 3 şi 117 zile
 
Raportul Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) privind modul de soluţionare a dosarelor de daună aferente poliţelor auto obligatorii RCA avizate de societăţile de asigurare în semestrul I al anului 2016 arată că patru societăţi de asigurare au cumulat 74,89% din numărul total al dosarelor de daună RCA avizate, şi anume: Euroins S.A. (23,58%), Carpatica Asig S.A. (20,02%), Asirom VIG S.A. (17,07%) şi City Insurance S.A. (14,23%).

În prima jumătate a anului trecut, Euroins, Carpatica Asig şi City Insurance se aflau în diferite etape ale procedurilor de redresare financiară, Asirom VIG întâmpinând greutăţi în achitarea daunelor (existau deja numeroase plângeri depuse în acest sens împotriva asigurătorului).

De altfel, cei patru asigurători au terminat anul 2015 cu mari pierderi financiare. Asigurătorul cu cele mai mari pierderi a fost Euroins, cu aproape 300 milioane lei. Pe locul secund în topul societăţilor care au înregistrat pierderi se află Carpatica Asig - cu pierderi de 204.382.536 lei -, Asirom VIG a înregistrat pierderi de 50.510.109 lei, iar City Insurance - 10.509.984 lei. 

În ceea ce priveşte modul de respectare de către societăţile de asigurare a termenului legal de plată şi a celui de soluţionare stabilite prin normele RCA, din analiza dosarelor de daună avizate pe RCA pentru pagube materiale, care au îndeplinit condiţiile de acordare a despăgubirii, ASF a evidenţiat că „datele raportate de societăţile de asigurare indică faptul că, în primele şase luni ale anului 2016, durata medie de plată a dosarelor de daună RCA avizate pentru pagube materiale a fost de 25,38 zile/dosar (analiza acestui indicator a fost efectuată fără datele aferente dosarelor de daună avizate şi plătite de Carpatica Asig S.A.). Din totalul de dosare de daune avizate, 54,70% au fost achitate în termenul legal”, a informat ASF în raportul pe primul semestru din 2016.
 
Omniasig VIG - cea mai mică durată de plată a daunelor în S1 din 2016
 
Omniasig VIG S.A. a înregistrat cea mai mică durată medie de plată a dosarelor de daună, respectiv 3,15 zile/dosar, cu un procent de 98,49% din dosare plătite în termenul legal, în timp ce City Insurance S.A. şi Asirom VIG S.A. au cele mai mari procente de dosare plătite peste termenul legal (84,27%, respectiv 71,07%). ASF a efectuat o serie de controale pe această tematică în 2016 atât la City Insurance S.A., cât şi la Asirom S.A., a aplicat sancţiuni şi a dispus măsuri de remediere care sunt urmărite în mod permanent şi ale căror efecte se vor vedea în 2017.

Analiza ASF arată că durata medie de soluţionare a dosarelor de daună RCA avizate pentru pagube materiale în semestrul I din 2016 a fost de 60,07 zile/dosar, în scădere cu 6,69% faţă de înregistrările din semestrul II al anului precedent. Aproape 80% dintre dosare au fost soluţionate în termenul legal.
 
City Insurance soluţiona dosarele în aproape 4 luni
 
Uniqa Asigurări S.A. a înregistrat cea mai mică durată medie de soluţionare a dosarelor (27,95 zile/dosar), iar City Insurance S.A. a înregistrat cea mai mare durată medie de soluţionare a dosarelor de daună (117,25 zile/dosar), un procent de 63,66% din dosarele plătite fiind instrumentate într-un termen mai mare de 3 luni.
 
La sfârşitul anului 2016, şase asigurători erau în mari dificultăţi financiare
 
Şase asigurători se aflau în mare dificultate financiară, la sfârşitul anului trecut: LIG Insurance, Astra şi Forte Asigurări erau în faliment, Carpatica Asig în insolvenţă, iar City Insurance şi Euroins în redresare financiară (procedură din care au ieşit în iulie, respectiv în martie a.c.).

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: