Atenţie la plăcuţele de pe camioane: puteţi lua amendă chiar dacă termenul de aplicare a fost amânat

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pe maşinile grele trebuie afişate la vedere dimensiunile şi greutatea autovehiculului
Pe maşinile grele trebuie afişate la vedere dimensiunile şi greutatea autovehiculului

Dotarea vehiculelor mari cu plăcuţe metalice din care să rezulte masa maximă autorizată a vehiculului, forma, dimensiunile, modul de amplasare şi autoritatea emitentă a acestora este o cerinţă europeană. Astfel, chiar dacă în România s-a amânat termenul de aplicare, autorităţile se pregătesc să dea amenzi încă de pe-acum pentru neaplicarea plăcuţelor, după cum a avertizat Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România - UNTRR.

Uniunea a solicitat abrogarea acestei reglementări europene şi a reclamat costul exagerat pretins de Registrul Auto Român pentru operaţiunile de identificare şi măsurare a vehiculului.

Lider IRU: „Nimeni nu se poate sustrage regulilor europene!“

Dar UNTRR greşeşte când afirmă că România este singura ţară din UE care aplică această măsură. Marc Billiet, preşedintele Uniunii Transportatorilor de Mărfuri din UE, membră a celei mai puternice asociaţii mondiale de transportatori rutieri, IRU – International Road Transport Union, şi-a arătat surprinderea faţă de susţinerea UNTRR.

Marc Billiet afirmă, într-un document al IRU, că este „surprins“ de afirmaţia că nimeni nu foloseşte plăcuţe. „Un operator de transport nu poate evita plăcuţele sau autocolantele regulamentare. „Cred că, azi, vehiculele înregistrate în România au deja astfel de plăcuţe regulamentare“. Poziţia lui Billiet este clară: "Niciun operator de transport nu se poate sustrage Directivei Europene şi Regulamentului European".

Plăcuţa, mai bună decât documentele de bord

Conform Directivei de mai sus, se poate opta între plăcuţe sau „document unic“. România a optat pentru plăcuţe, prin două Ordine ale ministrului Transporturilor. Aceste plăcuţe au avantajul de a fi o rezolvare şi pentru situaţiile în care plăcuţa originală a producătorului nu mai există sau a fost deteriorată.
UNTRR încearcă asimilarea Cărţii de Identitate a Vehiculului – CIV, cu documentul unic prevăzut de Directiva europeană, dar nici acest argument nu se susţine, în opinia mai multor specialişti din transporturi.

Documentul unic la care face referire Directiva este standardizat la nivelul întregii UE şi trebuie să conţină aceleaşi informaţii în toate ţările, astfel încât să poată fi verificat, identificat şi înţeles de către autorităţile de control din oricare stat UE. CIV din România are alt mod de prezentare şi alt conţinut în raport cu documentul unic din ţările UE, avertizează specialiştii.

Reamintim că săptămâna trecută liderii mai multor federaţii patronale din domenul transportului rutier de marfă au ameninţat cu un protest mai puţin obişnuit faţă de reglementările ostile şoferilor, inclusiv aceasta cu plăcuţele. În noaptea de 22 spre 23 mai, şoferii de pe TIR-uri, camioane şi alte vehicule grele transportatoare de marfă ar fi urmat să meargă cu 10 km/h, îngreunând astfel circulaţia. Şoferii au renunţat în ultima clipă, dar au avertizat că vor monitoriza activitatea autorităţilor din domeniul transporturilor şi, dacă vor vedea că totuşi se dau amenzi din cauza neaplicării plăcuţelor, vor relua protestele.
 

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite