Antreprenorii români vor avea la dispoziţie o platformă de promovare a exportului

Antreprenorii români vor avea la dispoziţie o platformă de promovare a exportului

Foto: Facebook

Mediul de afaceri din România va avea la dispoziţie o platformă de promovare a ofertelor la export, după ce Guvernul a aprobat miercuri Ordonanţa de Urgenţă privind aprobarea Sistemului de susţinere şi promovare a exportului cu finanţare de la bugetul de stat, informează Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Producătorii români au nevoie de un cadru favorabil pentru a valorifica posibilităţile de dezvoltare, în special pe pieţele străine! Din acest motiv, este oportună continuarea Programului de Promovare a Exportului, dar mai ales modernizarea acestuia, pentru a putea asigura accesarea ajutorului nerambursabil în condiţii de transparenţă şi debirocratizare, care se rezumă de fapt la digitalizare. 
 
Astfel, în cadrul programului va fi pusă la dispoziţia mediului de afaceri o platformă online, dedicată, asupra căreia s-a convenit în dialogul public-privat. O altă noutate este că au fost eliminaţi intermediarii, care, în fond, consumau aproximativ 15% din sumele alocate. Am speranţa că toate aceste demersuri vor contribui semnificativ la relansarea economică, ajutând la maximizarea rezultatelor la export", a declarat Daniel Cadariu, ministrul Antreprenoriatului şi Turismului.
 
Potrivit ministerului de resort, Programul de Promovare a Exportului finanţează parţial, din fonduri de la bugetul de stat, participarea operatorilor economici români la târgurile şi expoziţiile internaţionale, cu stand sub pavilion naţional, precum şi participările individuale, cu stand de prezentare a produselor sau serviciilor, inclusiv la misiunile economice desfăşurate în străinătate ori la manifestările organizate în format virtual, pentru care sunt solicitate taxe.
 
Totodată, pot fi decontate şi alte tipuri de cheltuieli, cum ar fi: invitarea potenţialilor importatori străini la târgurile internaţionale organizate în România, realizarea unor acţiuni de publicitate şi reclamă cu caracter general, realizarea de studii de piaţă şi pe produse ori alte certificări specifice. În egală măsură, programul se adresează şi agenţiilor de turism, care vor beneficia de sprijin financiar pentru dezvoltarea exportului de servicii turistice.
 
În cadrul acestui program va fi realizat „Portalul de Comerţ Exterior", administrat de Departamentul de Comerţ Exterior, în vederea promovării ofertelor de export ale firmelor româneşti şi informării operatorilor economici privind cererile de ofertă primite de Birourile de Promovare a Comerţului Exterior din cadrul ambasadelor şi consulatelor României.
 
„După intrarea în vigoare a prezentului act normativ, în termen de 45 de zile vor fi aprobate prin ordin al ministrului Antreprenoriatului şi Turismului mecanismele de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat. Acestea vor cuprinde cel puţin: condiţiile de eligibilitate ale operatorilor economici, criteriile de evaluare şi punctajele aferente, criteriile de selectare a târgurilor incluse în listele anuale, modalitatea de accesare, alocaţia financiară nerambursabilă, indicatorii de monitorizare a eficienţei programelor finanţate din bugetul de stat şi normele de implementare a schemelor de ajutor de minimis", mai arată sursa citată.
 
Acţiunilor din Programul de Promovare a Exportului care au trecut de etapa de selecţie a operatorilor economici participanţi sau pentru care procedura de achiziţie publică a societăţii organizatoare este în curs de desfăşurare la data intrării în vigoare a ordinului ministrului antreprenoriatului şi turismului, li se aplică normele în vigoare la data finalizării etapei de selecţie a operatorilor economici participanţi.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările