Anchetă a Consiliului Concurenţei: Agenţiile de turism, suspectate că fixează preţuri minime la pachetele turistice

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Consiliul Concurenţei investighează o posbilă încălcare a regulilor de concurenţă pe piaţa comercializării produselor turistice şi a pachetelor de servicii turistice prin agenţii de turism.

Procedura a fost lansată după o sesizare anonimă înregistrată pe Platforma avertizorilor de concurenţă, unde se sesizează  impunerea unui nivel minim la vânzarea pachetelor turistice încă din 2013.

Consiliul Concurenţei a făcut deja inspecţii inopinate la sediile şi  punctele de lucru ale mai multor companii de pe piaţa serviciilor turistice de unde  au fost ridicate mai multe documente care sunt acum în analiza instituţiei .

Inspecţiile inopinate reprezintă o etapă preliminară în cadrul procedurilor de investigare a unui posibil comportament anticoncurential. Efectuarea acestor inspecţii nu reprezintă o antepronuntare a Consiliului Concurenţei în ceea ce priveşte vinovăţia companiilor investigate şi nici în ceea ce priveşte rezultatul final al investigaţiei declanşate, transmite HotNews.

„În total sunt 12 companii, plus ANAT. S-au efectuat inspecţii la sedii şi puncte de lucru de pe întreg cuprinsul ţării. Agenţiile de turism vizate sunt: Paralela 45, Paravion, Eximtur, Mareea, Christian Tour, Perfect Tour, HappyTour, Eurolines, Klever Travel, Europabus, Danubius Travel şi Amarino“, au declarat luni pentru News.ro surse oficiale din cadrul Consiliului Concurenţei.

Agenţiile de turism nu se înţeleg între ele pe lucrurile mărunte şi nu s-ar putea înţelege la stabilirea unor preţuri la pachetele turistice, a declarat luni, pentru News.ro, prim-vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Alin Burcea, care a admis, totuşi, că există probleme la agenţiile de turism mai mici, într-o primă reacţie la investigaţia demarată de Consiliul Concurenţei.

„Inspectorii Consiliului Concurenţei au crezut că dacă apar la noi la sediu 50 de oameni la ora 9 dimineaţa, ca în filmele cu Al Capone, o să ne sperie. Ei bine, nu ne-au speriat. Ce-i drept, nu e prea plăcut să îţi umble cineva în mailuri“, a afirmat Burcea, care este şi patron al agenţiei Paralela 45, pentru News.ro.
 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite