ANAT: Litoralul a atras peste 40.000 de turişti de 1 Mai. Grad de ocupare de 100% în Mamaia şi Vama Veche

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Litoralul Mării Negre Mamaia Foto Sînziana Ionescu
Litoralul Mării Negre Mamaia Foto Sînziana Ionescu

Litoralul românesc a fost vizitat de peste 40.000 de turişti în minivacanţa de 1 Mai, cele mai căutate staţiuni fiind extremele: Mamaia şi Vama Veche, unde gradul de ocupare a fost de 100%. Şi Valea Prahovei şi Băile Felix sunt în topul staţiunilor.

Turiştii au cumpărat de la agenţiile de turism pachete de două nopţi cuprinse între 135 de lei şi 800 de lei de persoană, în funcţie de hotelul ales.

Astfel, vânzările pentru vacanţa de 1 Mai au fost mai mari cu 12% faţă de anul trecut. 42% dintre turiştii care au ales România pentru vacanţa de 1 Mai au cumpărat pachete pentru litoralul românesc. Per ansamblu, prin agenţiile de turism şi individual, litoralul a atras peste 40.000 de persoane cu această ocazie.

Datele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) arată că pe litoral, unde 70-80% din hoteluri au fost deschise de 1 Mai, gradul de ocupare a fost de 100% în Mamaia şi Vama Veche, urmate la mare distanţă de Neptun şi Mangalia, pachetele de vacanţă fiind cumpărate într-o proporţie covârşitoare încă din momentul lansării.

Pe segmentul balneo, staţiunea Băile Felix a înregistrat cei mai mulţi turişti, urmată de Călimăneşti-Căciulata şi de Sovata, iar pe Valea Prahovei gradul de ocupare a fost de 75-80%, turiştii preferând staţiunile Sinaia şi Buşteni.

Peste 10.000 de turişti au ales staţiunile bulgăreşti, cele balneare din Ungaria sau capitalele europene, pentru vacanţe de trei-patru zile, cu o valoare cuprinsă între 120 şi 500 de euro/persoană, şi Antalya, Dubai sau Sharm El Sheikh, pentru o săptămână, începând de la 490 de euro/persoană.

„Mai multe evenimente organizate în acest an pe litoral au atras turiştii pentru vacanţa de 1 Mai, fie că a fost vorba de festivaluri de muzică, concerte sau expoziţii de maşini, şi nu hotelierii. Gradul de ocupate a fost de 100% în Mamaia datorită evenimentelor gândite de Asociaţia Litoral-Delta Dunării, condusă de ANAT, şi de FAPT, condusă tot de ANAT. Oricât de bun ar fi un hotel, fără promovarea asociaţiilor şi fără vânzările agenţiilor de turism, turiştii nu vin în număr mare”, declară Alin Burcea, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism.

Voucherele de vacanţă impulsionează turismul

Litoralul românesc este principala destinaţie şi pentru vacanţa de vară, datele ANAT la final de Early Booking arătând un număr ridicat de rezervări. Per ansamblu, creşterea vânzării de vacanţe în România şi în străinătate, în perioada de Early Booking, este de 30% faţă de perioada similară a anului trecut.

Pentru vacanţa pe litoral, în premieră anul acesta, turiştii din ţară au zboruri directe la Constanţa incluse în pachetele lor de vacanţă.

„Multe dintre pachetele pentru România au fost cumpărate în perioada de Early Booking cu vouchere de vacanţă. Anul acesta ne aşteptăm ca suma să fie cu mult mai mare, în jur de 400 de milioane de euro, faţă de 10 milioane de euro, anul trecut, dacă bugetarii vor primi şi ei, de la 1 iulie, vouchere în valoare de 1.450 de lei de persoană. În consecinţă, turismul intern ar putea să înregistreze o creştere de cel puţin 20% în acest an”, declară Alin Burcea.

În perioada de Early Booking, cele mai multe rezervări pentru vacanţe externe s-au făcut pentru Spania, Grecia, Turcia, Bulgaria, Italia şi Portugalia, pentru care românii au la dispoziţie curse charter şi de linie din Bucureşti, Cluj-Napoca, Arad, Timişoara, Iaşi, Suceava, Oradea. Noutăţile sezonului sunt Gran Canaria, Kos şi Ischia.

ANAT este asociaţia patronală a agenţiilor de turism din România. Asociaţia are ca membri activi 500 de agenţii de turism, cele mai importante din ţară, care cumulează peste 80% din vânzările pachetelor de turism şi călătorie, estimate la aproape un miliard de euro anual şi care au împreună peste 4.600 de angajaţi. Industria turismului în România are peste 120.000 de angajaţi şi contribuie la economia naţională cu aproape 2% din PIB.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite