Altex, eMag, Orange, Telekom, primării, bănci şi supermarketuri, somate să respecte legislaţia privind datele personale ale clienţilor

Altex, eMag, Orange, Telekom, primării, bănci şi supermarketuri, somate să respecte legislaţia privind datele personale ale clienţilor

51 de operatori economici, printre care bănci, magazine de electrocasnice, supermarketuri, bănci, asigurători şi chiar primării, au fost somate de Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal să remedieze problemele descoperite în urma investigaţiilor derulate în perioada 1 iunie - 30 septembrie.

Printre firmele pentru care au fost dispuse măsuri corective se numără Vola.ro, Altex România, Vodafone România, Orange România, Dante International, Centrul Medical Unirea, Unicredit Bank, World Trade Center, Credit Europe Bank, Gothaer Asigurări Reasigurări, Deichman Comercializare Încălţăminte, Telekom România Mobile Communications, Banca Transilvania, Banca Comercială Română, România Hypermache etc. În cazul Dante International au fost constatate încălcări în trei date diferite (13 iunie, 1 iulie şi 10 iulie), în cel al Orange în două date (12 iunie şi 31 iulie), la fel ca şi în cazul Telekom (31 iulie şi 26 septembrie).
 
Încălcări ale legislaţiei GDPR au fost constatate şi la şase asociaţii de proprietari, precum şi la instituţii publice precum IPJ Dâmboviţa, Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, Primăria Oraşului Ovidiu, Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Sf Apostol Andrei, din Constanţa, Municipiul Iaşi, reprezentat prin primar, Direcţia Publică a Finanţelor Ploieşti, Universitatea de Medicină şi Farmacie Carol Davila din Bucureşti.

În urmă cu o săptămână, Autoritatea Naţională de Supraveghere a finalizat o investigaţie asupra modului de operare a datelor de către magazinul Elefant Online S.A., acesta fiind amendat cu 10.000 de lei pentru că a trimis mesaje spam, chiar şi după ce consumatorii s-au dezabonat de la astfel de mesaje comerciale.

La începutul acestei luni, Raiffeisen Bank a fost amendată cu 150.000 de euro pentru că doi angajaţi ai băncii au utilizat date transmise de către personalul Vreau Credit prin intermediul aplicaţiei mobile WhatsApp la simulări de prescoring.
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: