Agenţia de turism Christian Tour anunţă că va contesta amenda dată de ANPC: Noi ştim că avem dreptul de a afişa preţurile în euro printr-o excepţie a BNR

Agenţia de turism Christian Tour anunţă că va contesta amenda dată de ANPC: Noi ştim că avem dreptul de a afişa preţurile în euro printr-o excepţie a BNR

Christian Tour anunţă că vor contesta amenda în valoare de 90.000 de lei dată de Autoritatea pentru Protecţia Consumatorului, despre care spun că au aflat din presă, întrucât ANPC nu a transmis oficial procesul verbal privind constatarea unor abateri şi sancţiunile aplicate.

Ştiri pe aceeaşi temă

Agenţia de turism Christian Tour a fost amendată de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) cu 90.000 de lei pentru mai multe nereguli, printre care afişarea preţului în euro la pachete de servicii turistice din România şi indicarea unor reduceri fără a se putea demonstra acest lucru în istoricul preţului.
 
ANPC a anunţat, joi, printr-un comunicat de presă, că reprezentanţii Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti (CPCMB) au verificat respectarea prevederilor legale la şapte agenţii de turism aparţinând operatorului economic SC Christian'76 Tour SRL, ca urmare a numărului însemnat de  reclamaţii primite, pe această temă.
 
”Reprezentanţii turoperatorului Christian Tour anunţă că vor contesta amenda în valoare de 90.000 de lei dată de Autoritatea pentru Protecţia Consumatorului, despre care spun că au aflat din presă, întrucât ANPC nu a transmis oficial procesul verbal privind constatarea unor abateri şi sancţiunile aplicate. Însă, pe baza informaţiilor apărute în spaţiul public, îşi propun să demonteze punct cu punct acuzaţiile care li se aduc”, arată compania.
 
Astfel, în urma verificării sediilor Christian Tour, comisarii ANPC au găsit două unităţi a căror autorizaţie era în curs de prelungire.
 
“Conform legislaţiei, noi avem obligaţia de a face o notificare de prelungire a autorizaţiei, urmată de reînnoirea automată – o procedură administrativă care, ca multe altele în România, nu face decât să complice activitatea mediului privat. Dar această situaţie nu a afectat şi nici nu afectează activitatea sediilor ori pe turiştii care ne intră în agenţii. Noi nu fugim nicăieri cu banii turiştilor. Suntem cel mai mare turoperator român, cu capital 100% autohton. De asemenea, suntem una dintre cele mai longevive agenţii - anul acesta, împlinim 25 de ani de activitate şi am crescut datorită turiştilor noştri, a căror satisfacţie reală reprezintă prioritatea zero pentru noi”, afirmă Cristian Pandel, owner Christian Tour.
 
Reprezentantul Christian Tour le cere autorităţilor ca, înainte de a aplica sancţiuni, să deruleze campanii de informare în rândul operatorilor economici, şi susţine că în România nu există conceptul de prevenţie şi nici de informare. Solicitarea vine în contextul în care există o confuzie privind politica de afişare a preţurilor în euro, care se regăseşte pe lista abaterilor menţionate de ANPC.
 
“Noi ştim că agenţia de turism are dreptul de a afişa preţurile în euro printr-o excepţie a BNR. Şi aşa ni se pare şi corect: suntem ţară membră a Uniunii Europene, vorbim de ani buni despre aderarea la zona euro, iar preţurile sunt afişate în euro la tot pasul, atât online, cât şi în magazine fizice. De ce, de exemplu, abonamentele la telefoane mobile pot fi în euro, iar pachetele turistice, nu?”, întreabă Cristian Pandel.
 
Comisarii autorităţii au sancţionat şi lipsa afişării cursului de schimb valutar în agenţii.
 
“În era digitalizării, ANPC ne cere să afişăm cursul printat, în condiţiile în care noi facem eforturi, inclusiv financiare, să automatizăm toate procesele şi să eliminăm obiceiul de a imprima inutil documente. Dar acuzaţia care ni se aduce este relevantă pentru o instituţie a statului în care <dosarul cu şină> este nu doar o practică larg răspândită, ci o mentalitate per se”, comentează Pandel.
 
Comisarii ANPC mai susţin că au constatat indicarea unor reduceri de preţuri fără a se putea demonstra această diminuare în istoricul preţului şi menţionarea preţurilor folosind sintagma ”de la...” fără a preciza un preţ maxim.
 
“Este încă o dovadă că statul nu înţelege cum funcţionează această industrie. În primul rând, sintagma <de la…> nu e o invenţie a Christian Tour; este o expresie utilizată pe scară largă de companii în marketing, nu o practică înşelătoare, aşa cum s-ar sugera. Cât priveşte faptul că nu este precizat un preţ maxim, asta arată din nou o profundă necunoaştere a domeniului: un pachet turistic poate fi personalizat, iar turistul poate cere, de exemplu, să zboare cu un avion privat în Maldive, unde să închirieze o insulă întreagă. În turism, nu există un maxim, există cât doreşte turistul să plătească pentru vacanţa lui”, mai arată CEO-ul Christian Tour.
 
Anual peste 400.000 de turişti români aleg să îşi achiziţioneze vacanţele prin Christian Tour, adaugă el.
 
”Numărul plângerilor se situează statistic la un procent extrem de mic de sub 0,96 la mie. Cu siguranţă noi ne dorim să fie totul perfect, dar din păcate numai Dumnezeu este perfect în lumea asta”, a încheiat Cristian Pandel.
 
Echipele de control ale ANPC au constatat indicarea unor reduceri de preţuri fără a se putea demonstra această diminuare în istoricul preţului, menţionarea preţurilor folosind sintagma ”de la...” fără a preciza un preţ maxim, indicarea taxei incluse, nefiind specificat clar la ce tip de taxe se referă menţiunea, în condiţia în care în contract apăreau şi taxe neincluse.
 
De asemenea, comisarii au mai descoperit afişarea preţului în euro la pachete de servicii turistice din România, lipsa afişării cursului de schimb valutar în agenţii şi existenţa a două puncte de lucru cu sediu expirat. 
 
În urma controalelor realizate, reprezentanţii Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti (CPCMB) au aplicat amenzi în valoare de  90.000 lei, trei avertismente şi au formulat şapte propuneri de încetare a practicilor incorecte. 
 
ANPC îndeamnă consumatorii ca la achiziţia unui pachet de servicii turistice să solicite toate informaţiile legate de destinaţie, cazare, transport, serviciile de masă, precum şi de modalităţile de plată. 
 
De asemenea, turistul trebuie să fie informat cu privire la regimul paşapoartelor şi al vizelor, dar  şi al formalităţile de sănătate, necesare pentru călătorie şi şedere.  
 
ANPC a mai menţionat că agenţiile de turism au obligaţia să încheie poliţe de asigurare cu societăţi de asigurare agreate de Ministerul Turismului. 
 
”În contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice încheiat între agenţiile de turism şi turişti, indiferent de modul de prezentare a acestuia (catalog, pliant sau alt înscris) este obligatoriu să se consemneze faptul că turistul este asigurat pentru insolvabilitatea sau falimentul agenţiei de turism, precum şi condiţiile şi termenele în care turistul poate solicita plată despăgubirilor”, a precizat ANPC.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările