AFM pune românii pe drumuri: Documentele ce trebuie depuse pentru fotovoltaice sunt aproape expirate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Panourile fotovoltaice vor asigura energia necesară

Termenul de valabilitate al unor documente care trebuie depuse pentru obţinerea fondurilor necesare instalării panourilor fotovoltaice sunt aproape de expirare, au declarat pentru „Adevărul”, surse din piaţă.

”Înscrierile au început la 10 septembrie, zi în care programul a şi fost suspendat. Cei care au vrut să se înscrie au obţinut extrasul de carte funciară şi certificatul fiscal de taxe locale, înaintea demarării acestui program. Unii dintre ei chiar şi cu 10 zile înainte. Problema este că termenul de valabilitate al acestor documente este de numai 30 de zile, ceea ce înseamnă că sunt aproape de expirare. Din câte ştim, sunt şi unele care au expirat deja. Asta înseamnă că cei care vor să-şi instaleze panouri fotovoltaice vor trebui să facă din nou cale-ntoarsă pentru a le obţine de la autorităţi”, au declarat sursele citate.

„Adevărul” a trimis AFM o solicitare în care întreba Ce trebuie sa faca romanii in cazul expirarii termenului de 30 de zile in care documentele depuse la dosar sunt considerate valabile?

Răspunsul AFM a fost următorul:

ss

La numai o oră de la transmiterea răspunsului, AFM a revenit cu un comunicat prin care anunţa că  a sesizat organele abilitate în legătură cu posibilele fraude la înregistrarea dosarelor pentru programul „Casa Verde - Fotovoltaice”.

„Administraţia Fondului pentru Mediu a suspendat în data de 10 septembrie 2019 înscrierile persoanelor fizice în programul denumit generic „Casa Verde Fotovoltaice”, în vederea efectuării unei analize a modului de funcţionare a acestui proces.

În urma acestor verificări, în data de 16 septembrie 2019 au fost sesizate organele abilitate pentru a se pronunţa cu privire la legalitatea înscrierilor în aplicaţia informatică.

Dată fiind importanţa programului din punct de vedere al politicilor de protecţie a a mediului şi interesul major manifestat de cetăţeni, Administraţia Fondului pentru Mediu depune toate eforturile pentru redeschiderea şi continuarea programului de finanţare în cel mai scurt timp”, a informat joi AFM.

Amintim că în prima zi de înscriere în Programul Casa Verde Fotovoltaice, o singură firmă de instalatori din Oltenia a reuşit performanţa de a înregistra 2.700 de aplicaţii în doar câteva ore, mai mult decât aplicaţiile depuse în oricare dintre celelalte şapte regiuni.

Înregistrarea atât de multor dosare într-un mod correct, în numai câteva ore, este foarte puţin probabilă, având în vedere că o singură persoană nu poate încărca mai mult de 4 dosare într-o oră.

„Doar încărcarea documentelor în aplicaţia AFM durează între 15 şi 20 de minute, pentru un singur aplicant. Şi noi am fost surprinşi să vedem cât de repede s-au înregistrat dosarele în regiunea Craiova. Ne dorim să fie deblocat cât mai repede programul, astfel încât să putem păstra încrederea pe care ne-au acordat-o clienţii noştri. Ne dorim ca AFM să ne comunice şi nouă termenul de redeschidere a aplicaţiei. Bănuim că dacă s-a oprit procedura de înscriere, înseamnă că se vor face îmbunătăţiri”, a declarat pentru „Adevărul” Dan Tudose, instalator autorizat P Plus 2002 SRL şi administrator al magazinului online e-acumulatori.ro.

Comparând timpul necesar încărcării documentelor unui singur solicitant în aplicaţie cu recordul de dosare înregistrate de instalatorul din Oltenia putem spune că acesta a reuşit să încarce 10 de dosare pe minut sau a folosit 150 de calculatoare.

În aplicaţie trebuie încărcate 5 seturi de documente:

- actul de identitate al solicitantului;

- extras de carte funciară din care să rezulte dreptul de proprietate asupra imobilului construcţie pe care se va implementa proiectul;

- certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului, de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor Publice;

- certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului, de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul;

- Cererea de finanţare.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite