Şoferii, asigurătorii şi ASF sunt deocamdată împăcaţi: RCA se va putea scumpi cu cel mult 50% în 2016

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Liderii transportatorilor şi reprezentanţii companiilor de asigurări şi ai Autorităţii de Supraveghere Financiară au încheiat un protocol care limitează creşterea tarifelor RCA la 50% faţă de nivelul din iunie.

„În urma negocierilor între reprezentanţii ASF, cei ai transportatorilor din România şi companiile de asigurări, s-a semnat, la 22 decembrie 2015, un protocol care prevede limitarea creşterii RCA la maximum 50%, luându-se ca termen de referinţă tarifele practicate în iunie 2015“, a anunţat Confederaţia Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), într-un comunicat.

Până la sfârşitul anului trebuie să se facă modificările pentru normele pentru asigurări de răspundere civilă auto (RCA), în sensul celor discutate.

Protocolul de înţelegere prevede excluderea Cărţii Verzi de la calculul daunalităţii, pentru transportul local în comun.

Conflictul nu s-a încheiat

Preşedintele COTAR, Vasile Ştefănescu, a declarat că protestatarii vor continua protestele în cazul în care celelalte revendicări nu vor fi soluţionate.

„Am căzut de acord să acceptăm o creştere de până la 50% a poliţei RCA şi să luăm ca preţ de referinţă luna iunie 2015.
Pe termen lung, s-a ţinut cont de toate propunerile noastre, inclusiv pentru modificarea Legii 136/1995, începând cu ianuarie 2016. Noi am cerut mai multe modificări şi aşteptăm să fie respectate.
Cerem, de asemenea, armonizarea legislaţiei din România cu cea europeană, astfel încât să se poată încheia poliţe de asigurare pe orice perioadă de timp, nu obligatoriu pe 6 sau 12 luni.
De asemenea, cerem să existe posibilitatea suspendării plăţii poliţiei RCA, în cazul în care autovehiculul este imobilizat.
Mai cerem ca achitarea poliţei RCA să fie făcută în mod individual, pe Codul Numeric Personal al conducătorului auto, iar plata despăgubirilor să se facă mai rapid.
Dacă nu se vor pune în aplicare cele convenite la întâlnirea de marţi, vom continua protestele, din luna februarie, la nivel naţional, cu sute de mii de maşini în stradă“, a avertizat Vasile Ştefănescu.

Transportul în comun, fără Carte Verde

Potrivit COTAR, soluţia găsită de ASF este ca de la calculul daunalităţii să fie exclusă Cartea Verde pentru transportatorii locali, respectiv transportul în comun, în condiţiile în care aceasta era evaluată printr-o metodologie mai veche.

„ASF va amenda o normă internă prin care va lega majorarea de rata daunalităţii, astfel încât orice majorare să ia în calcul o rată a daunalităţii şi, în final, majorarea fiind limitată la 50%“, a mai anunţat patronatul transportatorilor.

Şi preşedintele ASF, Mişu Negriţoiu, a explicat marţi, la Adevărul Live, că transportatorii de pasageri în comun din oraşe nu vor mai trebui să plătească asigurarea tip Carte Verde.

„Este vorba despre autobuze, troleibuze, tramvaie, care cu siguranţă nu pleacă în străinătate.
Până acum, şi la acestea trebuia plătită asigurarea Carte Verde, însă această poliţă avea o pondere foarte redusă în total, de aceea nu a fost aşa vizibilă.
Am scos, aşadar, asigurarea Carte Verde pentru transportul de pasageri în comun, nu şi pentru transportul de marfă.
La un camion nu pot fi sigur că nu pleacă în străinătate (situaţie pentru care se plăteşte Carte Verde - n.r.), astfel că la marfă nu putem scoate această asigurare“, a spus Negriţoiu.

Transportatorii au organizat săptămâna trecută un protest la Bucureşti, blocând cu mii de taxiuri, camioane, autobuze şi microbuze Piaţa Victoriei şi Şoseaua Kiseleff.

Principalele revendicări ale şoferilor: limitarea scumpirii RCA, eliminarea de la 1 ianuarie 2016 a supraaccizei la carburanţi şi renegocierea unei surprinzătoare taxe pe muzica difuzată în maşini.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite