FOTO Şeful Tarom deplânge situaţia pistei de pe Otopeni: Schimbăm roţile de trei, patru, cinci ori pe săptămână, în loc să facem schimbări la câteva luni

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pista de pe Aeroportul Otopeni are nevoie de investiţii, deoarece este plină de gropi şi taie roţile aeronavelor, a declarat duminică directorul Tarom, Werner Wolff, care a spus că, din această cauză, operatorul naţional este nevoit să schimbe roţile de trei, până la cinci ori pe săptămână, în loc să le schimbe la câteva luni.

GALERIE FOTO 

„Infrastructura aeroportuară nu ţine de noi. La Otopeni este nevoie de o investiţie masivă în căile de rulare şi cred că trebuie să ne schimbăm şi noi acolo modul în care vin pasagerii. Sincer, mie nu îmi place că pasagerii de pe intern sunt lăsaţi undeva în câmp şi duşi cu autobuzele, este o chestiune care ţine de civilizaţie şi de o posibilitate de a-i primi. Cu siguranţă că lucrurile se vor schimba, deoarece există un proiect la nivel de minister, la nivel de aeroport, din câte ştiu eu. Pe noi ne încurcă, cât de cât, gropile din calea de rulare şi care ne taie roţile şi pe care le schimbăm într-un mod halucinant. Sunt costuri masive. Nu crează nesiguranţă pasagerilor, însă important este să ne ridicăm la nivel european, dacă tot dorim să fim în Europa, atunci să fim europeni. Nu îmi permit să spun că la Otopeni este cea mai proastă pistă, dar e una din pistele care trebuie refăcute”, a spus Werner Wolff.

Întrebat cât de des schimbă Tarom roţile din această cauză, Wolff a răspuns: „Schimbăm roţile, cele care sunt tăiate, de trei, patru, cinci ori pe săptămână. Există şi acolo nişte standarde pe care le îndeplinim. În loc să facem schimbări la câteva luni, le facem mult mai des”.

image

Ulterior, ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a spus că îi va cere directorului general al TAROM o situaţie cu numărul de roţi noi schimbate şi că pista care a produs aceste probleme va intra în reabilitare în această vară.

„Presupun că există unele disfuncţionalităţi, ştim din cultura publică faptul că ar trebui şi urmează a fi reabilitate întâi una din piste, apoi cealaltă să intre în reparaţie capitală. Eu am credinţa că, dacă aceste piste ar fi inadecvate utilizării, ar fi închise, pentru că altfel cred că aţi acuza de incompetenţă, ca să nu spun de mai mult, pe cei care le evaluează zilnic, călcând pe ele. Domnul Wolff cred că a făcut nişte afirmaţii care concordă cu realitatea. Mă grăbesc să ajung la minister şi să îi cer o situaţie cu privire la numărul de anvelope noi schimbate în primele 7 zile sau 15 zile de utilizare, pentru a avea o măsură mai clară asupra a ceea ce a afirmat. Vă asigur că la nivelul aeroportului se întreprind măsuri! Ştiu că săptămâna trecută am avut discuţii şi eu cu cei de la Inspectoratul de Stat în Construcţii pentru a reevalua documentaţia în vederea obţinerii autorizaţiei de construcţie, astfel încât pista să intre în reabilitare în această vară”, a menţionat Şova.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite