Şeful Dacia: Programul „Prima maşină“ ar trebui să aibă o perioadă de creditare mai mare şi dobânzi mai mici

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Preşedintele-director general al Dacia, Nicolas Maure, susţine că românii trebuie convinşi că este mult mai bine să-şi cumpere o maşină nouă, în loc de una veche, atât în ceea ce priveşte costul, cât şi siguranţa şi impactul asupra mediului
Preşedintele-director general al Dacia, Nicolas Maure, susţine că românii trebuie convinşi că este mult mai bine să-şi cumpere o maşină nouă, în loc de una veche, atât în ceea ce priveşte costul, cât şi siguranţa şi impactul asupra mediului

Programul „Prima maşină“ ar trebui să aibă o perioadă de creditare mai mare, iar ratele dobânzilor să fie mai mici, astfel încât românii să-şi dorească să achiziţioneze un autoturism noi, şi nu unul vechi, a declarat marţi, într-o conferinţă de presă, preşedintele director general al Dacia, Nicolas Maure.

„Trebuie să continuăm cu înlocuirea maşinilor vechi. S-a discutat despre programul «Prima maşină», dar pentru aceasta trebuie să găsim soluţii de creditare pentru persoanele fizice. Ştim cu toţii că, de la criza din 2008, oamenii au devenit reticenţi în a-şi lua credite privind bunurile durabile. Pentru ei trebuie să găsim soluţii de prelungire a ratei de rambursare şi de reducere a dobânzilor. Trebuie să-i convingem pe utilizatori că este mult mai bine să-şi cumpere o maşină nouă, în loc de una veche, atât în ceea ce priveşte costul, cât şi siguranţa şi impactul asupra mediului“, a spus Maure, potrivit Mediafax.

El a afirmat că şi-ar dori ca 20% din producţia de la Mioveni să fie vândută pe piaţa internă şi doar 80% să meargă la export. „Anul trecut am produs 338.593 de automobile. Vrem să stimulăm piaţa internă, care din păcate nu vinde. Piaţa auto din România ne-am dori să fie la 100.000-200.000 de unităţi pe an. Am vrea ca 20% din producţia de la Mioveni să fie vândută pe piaţa din România, asta ar însemna aproximativ 60.000 de maşini, dacă ne-am menţine cota de 30%“, a completat Maure.

Director general al Dacia a precizat că o reducere a TVA cu cinci puncte procentuale, de la 24% la 19%, ar ajuta Dacia să-şi mărească vânzările de pe piaţa internă. „Un TVA de 24% se situează peste media europeană. Ne-ar ajuta dacă această taxă ar scădea. Acum trebuie să vedem care este capacitatea economiei naţionale de a suporta această reducere din punct de vedere al echilibrului. Pe noi ne-ar ajuta să ne creştem aportul de vânzare pe piaţa internă“, a conchis Maure.

Conform Programului de stimulare a cumpărării de autoturisme noi, persoanele fizice pot achiziţiona un autoturism nou prin contractarea de credite garantate de stat în procent de maxim 50%, costul finanţării având o marjă maximă de 3% peste indicele ROBOR la 6 luni (ROBOR 6M), iar durata de creditare este de cinci ani.

Pot beneficia de program persoanele care la data solicitării creditului au vârsta minimă de 18 ani şi care nu au mai deţinut în proprietate un autoturism nou, nu înregistreză restanţe la plata altor credite bancare şi nu au obligaţii de plată restante la bugetul general consolidat.

Potenţialii beneficiari trebuie să dispună de un avans de minimum 5% din preţul de achiziţie al autoturismului, care va fi asigurat printr-o poliţă de asigurare de tip CASCO, pe toată durata de valabilitate a garanţiei. Autoturismul acumpărat prin program trebuie să îndeplinească cel puţin cerinţele minime ale standardului Euro 5, iar preţul de achiziţie nu depăşeşte 50.000 de lei , la care se adaugă TVA, după caz. Împrumuturile vor reprezenta maxim 95% din preţul de achiziţie al maşinii cu TVA.

Finanţatorii înscrişi în program sunt BCR, BRD, CEC Bank, Alpha Bank, ING Bank, RCI Leasing România IFN, Porsche Bank România, CREDITCOOP, IFN Comsig Leasing S.A., Mercedes-Benz Leasing IFN S.A., Banca Românească, Banca Transilvania şi Intesa SanPaolo Bank.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite