Şantierele de drumuri şi autostrăzi, la control. Şeful CNADNR şi-a pus mâinile-n cap: lucrări întârziate, prea puţini muncitori... urmează sancţiuni

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pe unele şantiere, nici muncitorii n-au fost de găsit
Pe unele şantiere, nici muncitorii n-au fost de găsit

Astăzi, 1 iulie 2015, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), Narcis Ştefan Neaga, a efectuat mai multe controale pe şantierele aflate în lucru. Aproape peste tot, muncitorii lipseau, iar lucrările sunt întârziate. Urmează sancţiuni, avertizează şeful CNADNR.

Fisuri pe autostrada Orăştie-Sibiu

Pe şantierul  Autostrăzii Orăştie-Sibiu, lotul 3, zona Aciliu, sunt binecunoscute defectele (fisurile) pe acest tronosn.

CNADNR solicitase constructorului (Salini Impregilo) începerea remedierii acestor defecte, cel mai târziu pe data de 29 iunie.

Astăzi s-a constatat că termenul nu a fost respectat, lucrările de remediere nefiind începute.

„Cu toate că se ştia că astăzi voi fi aici, pe şantierul de la Aciliu, nu am reuşit să mă întâlnesc cu nici un reprezentant al constructorului.
Nu a venit nimeni din conducerea firmei, iar pe şantier erau doar doi, trei oameni.
Dar, tocmai astăzi, constructorul ne-a trimis un program de începere a remedierii acestor defecte (fisuri), după 15 iulie.
Acest lucru e o nouă amânare, lucru inacceptabil, luând în considerare nivelul mare de trefic pe acest tronson de autostradă şi necesitatea asigurării siguranţei circulaţiei în această zonă“, a declarat Narcis Ştefan Neaga, directorul general al CNADNR SA.

Din primele investigaţii de la faţa locului rezultă că fisura nu este datorată alunecărilor de teren, ci doar problemelor nerezolvate, cum ar fi drenurile înfundate.

„Am mai constatat la terminarea viaductului, în sensul de mers spre Sibiu, că şanturile colectoare nu au fost finalizate, apa acumulată în urma ploilor din ultimele zile putând afecta instalaţia electrică şi sistemul ITS. CNADNR împreună cu CESTRIN au efectuat foraje, teste la faţa locului, care erau în sarcina constructorului.
Testele efectuate au confirmat că a fost o greşeală de execuţie din partea constructorului.
Este inadmisibil ca de la apartiţia fisurilor până în prezent constructorul să nu cerceteze şi să nu găsească soluţii pentru rezolvarea problemelor.
În aceste condiţii, astăzi am hotărât să remediem imediat fisura de 20 de metri, urmând ca decontul acestei lucrări să se facă din banii constructorului. În acelaşi timp le vom solicita, ca ultimatum, printr-o scrisoare oficială, un plan de măsuri concret şi realist de rezolvare a tuturor problemelor apărute pe acest tronson.
Consider că am dat dovadă de înţelegere până acum, dar responsabilitatea faţă de realizarea acestui proiect ne determină să acţionăm ferm, şi să nu mai îngăduim tergiversări şi soluţii precare.
Le solicit şi public celor de Salini Impregilo să îşi asume contractul cu responsabilitate“, a declarat Narcis Neaga.

Vizită neanunţată pe şantierele de pe DN 76, Deva-Oradea

„Pe primele două tronsoane pe care lucrează firmele Selina şi Porr am întâlnit doar 8 muncitori.
Pe tronsonul următor gestionat de Viales n-am întâlnit niciun muncitor, iar pe cel de-al patrulea unde lucrează cei de la Construct Mod am numărat 18 prezenţe fizice, dar nu lucra nimeni.
L-am căutat pe inginerul reprezentant al DRDP Timişoara, nici urmă. L-am sunat pe directorul regional şi i-am dat dispoziţie ca de luni, împreună cu cei responsabili pentru lucrările de pe DN 76 să fie pe şantiere pentru supravegherea lucrărilor. La fel şi cei de la Unitatea de Implementare de la sediul central.
Luni i-am convocat în şedinţă pe toţi factorii responsabili de acest proiect. I-am avertizat în nenumărate rânduri că lucrurile nu merg, acum urmează sancţiuni.
Pe tronsonul gestionat de AZVI se lucrează, dar nu la capacitate maximă, iar pentru ultimul tronson, cel gestionat de SCT, căruia i s-a reziliat contractul, în următoarele zile se va relicita pentru continuarea lucrărilor la partea carosabilă.
Săptămâna viitoare voi avea o şedinţă cu toţi constructorii de pe DN 76, care vor fi avertizaţi că în cazul în care lucrurile nu intră pe un făgaş normal va urma rezilierea contractelor.
În ritmul actual, lucrările pe DN 76 nu vor fi finalizate nici în 2017. Şi atunci, dacă noi vom pierde bani europeni din cauza nefinalizării acestui proiect de către constructori, sa-şi piardă şi ei dreptul de a mai lucra în România.
Ştiu că toată lumea dă vina pe noi, cei de la CNADNR, dar este inadmisibil ca de acum o lună, cand am vizitat şantierele şi când constructorii s-au angajat să lucreze la capacitate maximă, acum să constat că am rămas la acelaşi stadiu.
Ca şi la Lotul 3 de pe Orăştie-Sibiu, şi aici lansez un advertisment public constructorilor care nu-şi respectă angajamentele”, a mai spus şeful CNADNR.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite