Întârzierile trenurilor din România au totalizat mai mult de 8 ani în 2017

0
Publicat:
Ultima actualizare:
tren cfr

Trenurile CFR Călători au avut anul trecut întârzieri de peste 4,53 milioane de minute, echivalentul a 8,6 ani, arată datele companiei.

Totalul minutelor de întârziere din 2017 este puţin mai mare decât în anul precedent, când s-au înregistrat 4,47 milioane de minute, scrie profit.ro.

Spre comparaţie, în Ungaria, întârzierile trenurilor au totalizat 1,8 milioane de minute anul trecut, echivalentul a trei ani şi jumătate.

Uniunea Europeană a reglementat şi a şi cerut statelor membre să acorde despăgubiri călătorilor afectaţi de întârzieri, dar CFR Călători, respectiv Ministerul Transporturilor au obţinut derogări până în anul 2024, după ce au invocat starea precară a infrastructurii feroviare.

Aşa se face că, deşi UE impune plata despăgubirilor, românii nu le primesc încă, exceptând situaţiile în care circulă cu trenuri internaţionale.

Ce drepturi au clătorii, potrivit regulamentului european

Pentru situaţia anulării sau întârzierii trenului înainte de plecare sau în timpul călătoriei cu mai mult de 60 de minute, călătorul are posibilitatea să opteze între: rambursarea întregului cost al legitimaţiei de transport, în condiţiile de achiziţie a acesteia, pentru partea sau părţile de călătorie care nu au fost efectuate, în cazul în care călătoria devine inutilă în raport cu planul de călătorie stabilit iniţial, însoţită de asigurarea, după caz, a transportului de întoarcere la punctul iniţial de plecare în cel mai scurt timp; continuarea sau redirecţionarea, în condiţii de transport comparabile, spre destinaţia finală, cât mai repede posibil; continuarea sau redirecţionarea, în condiţii de transport comparabile, spre destinaţia finală la o dată ulterioară, la alegerea călătorului.

Este bine de ştiut că în cazul în care se alege continuarea sau redirecţionarea călătoriei, dar şi în cazul în care trenul, deşi a respectat ora de plecare, a ajuns la destinaţie cu o întârziere de peste 60 de minute, călătorul poate solicita întreprinderii feroviare plata unei despăgubiri pentru întârziere între locul de plecare şi de destinaţie menţionate pe legitimaţia de călătorie, despăgubirile minime fiind fixate astfel: 25% din preţul legitimaţiei de transport pentru o întârziere între 60 şi 119 minute; 50% din preţul legitimaţiei de transport pentru o întârziere de 120 de minute sau mai mult.

O companie feroviară din Japonia a cerut „scuze sincere“ după ce un tren a plecat mai devreme cu 20 de secunde

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite