Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut cu 17% în 2016; avans de 9,6% al Dacia în UE

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut cu 17% în 2016, la 94.924 de unităţi, de peste două ori mai mult faţă de avansul Uniunii Europene, de 6,8%, în timp ce livrările Dacia au urcat la nivelul UE cu 9,6%, la 413.523 de unităţi, conferind mărcii româneşti o cotă de 2,8%.

În 2015, în România au fost înregistrate 81.162 autoturisme.

La nivelul Uniunii Europene, înregistrările de autoturisme noi au avansat în 2016 cu 6,8%, la 14,64 milioane de unităţi, potrivit datelor publicate marţi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Între pieţele auto mari, înmatriculările din Spania au urcat în 2016 cu 10,9%, iar cele din Italia cu 15,8%. Marea Britanie a consemnat o creştere de 2,3% a înmatriculărilor, Franţa de 5,1%, iar Germania de 4,5%.

Piaţa din Olanda a scăzut cu 14,7%.

În luna decembrie, înmatriculările auto din România au crescut cu 6,8%, la 9.331 unităţi, de la 8.739 unităţi în decembrie 2015. 

La nivelul UE, înregistrările de autoturisme noi au crescut în luna decembrie cu 3%, la 1,143 milioane de unităţi.

Înmatriculările de autoturisme Dacia la nivelul UE au crescut în 2016 cu 9,6%, la 413.523 de unităţi, conferind mărcii româneşti o cotă de 2,8%, în stagnare faţă de anul trecut.

În luna decembrie, înregistrările Dacia în UE au crescut cu 8,1%, de la 34.284 unităţi în intervalul similar din 2015 la 37,061 unităţi. Cota de piaţă a crescut cu 0,1 puncte procentuale, la 3,2%.

Vânzările de maşini noi ale grupului Renault, al treilea mare producător la nivel european, care deţine şi marca Dacia, au avansat în 2016 cu 12,1%, la 1,49 milioane unităţi, iar cota de piaţă a crescut la 10,2%, de la 9,7% în 2015.

În luna decembrie, înmatriculările grupului Renault au crescut cu 13,6%, la 147.459 de autoturisme, conferind o cotă de piaţă de 12,9%, faţă de 11,7% în urmă cu un an.

Înmatriculările de automobile ale grupului Volkswagen, cel mai mare producător european de automobile, au crescut cu 3,5% în 2016, la 3,5 milioane de unităţi, grupul obţinând o cotă de piaţă de 23,9%, sub nivelul de 24,6% consemnat în 2015, pe fondul scandalul emisiilor.

În decembrie, vânzările grupului VW au urcat cu 6,7%, la 264.434, iar cota de piaţă a crescut de la 22,3% în urmă cu un an la 23,1%.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite