În ce condiţii se vor deschide restaurantele de la 1 septembrie DOCUMENT

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ministrul Economiei, Virgil Popescu, a elaborat un proiect de ordin care conţine normele privind deschiderea restaurantelor de la 1 septembrie, pentru intrarea acestuia în vigoare fiind nevoie însă de avizul Ministerului Sănătăţii şi cel al ANSVSA.

Ordinul va intra în vigoare abia după publicarea în Monitorul Oficial şi va înlocui, practic, regulile actuale aplicabile în cazul teraselor şi va face referire inclusiv la spaţiile din interior ale localurilor.

Proiectul cuprinde măsuri care trebuie luate de patronii restaurantelor înainte şi după deschiderea localurilor, cele dinainte privind măsuri organizatorice, inclusiv trierea angajaţilor şi instruirea lor.

Pe lângă măsurile de igienă, măsurile după deschidere administratorii restaurantelor trebuie să:

    

c)  stabilesc circuite cu sens unic dacă este posibil, ce trebuie parcurse de clienţi în unităţile de alimentaţie publică, astfel încât să se minimizeze contactele între clienţi (exemplu: înspre şi dinspre toaletă);

d) portul măştii de către clienţi este obligatoriu în cazul deplasării în zonele comune ale unităţii de alimentaţie publică; 

e) se interzice transferul meniurilor, solniţelor, olivierelor şi al altor obiecte de pe o masă pe alta. Acestea vor fi dezinfectate după plecarea clienţilor de la o masă şi, unde este posibil, se vor folosi meniuri de unică folosinţă;

e) se interzice consumul de produse stând în picioare, pentru a minimiza circulaţia clienţilor în interiorul unităţii; 

f) se interzice consumul de alimente/bauturi la scaunele situate la bar si se limitează interactiunea persoanelor stand in picioare

g) se interzic activitatile de divertisment (dans) în cadrul unităţii de alimentaţie publicăh) în unităţile cu plata la casa de marcat se vor instala panouri de protecţie din plexiglas;

i) va fi încurajată plata cu cardul, fie la casă, fie către personalul de servire;

j) se asigură că normele de distanţare fizică sunt aplicate în mod eficace şi că se evită pe cât posibil interacţiunea fizică cu şi între clienţi; se stabileşte un număr de maximum  6  clienţi care pot ocupa o masă, excepţie de la această regulă fac membrii de familie; 

k) se asigură respectarea distanţei între ocupanţii meselor alăturate prin amplasarea meselor pe principiul  “o masa ocupată, una liberă”;

l) în funcţie de amplasarea meselor şi cu respectarea prevederilor prezentei norme, se va stabili numărul maxim de locuri care pot fi ocupate în cadrul unităţii de alimentaţie publică; acest număr va fi afişat într-un loc vizibil, la intrarea în unitatea de alimentaţie publică;

m) ocuparea locurilor se va face cu rezervare anterioară sau cu înscriere în registru la sosire (colectare date de contact pentru minim o persoană pentru fiecare masă), astfel încât să se evite aglomerările la intrarea în unitate şi să se faciliteze ancheta epidemiologică în cazul apariţiei unui caz de îmbolnăvire între clienţii localului; excepţie fac clienţii unităţilor de alimentaţie publică ce deservesc unităţi de cazare, unde rezervarea se poate face pe baza numărului camerei unde sunt cazaţi;

n) se asigură că la servirea mesei personalul va purta mască şi îşi va dezinfecta mâinile înainte de fiecare servire;

o) informează clienţii asupra regulilor de igienă, dezinfectare şi distanţare fizică, precum şi a necesităţii limitării timpului de servire a mesei, acolo unde este cazul;

p) asigură curăţarea şi dezinfecţia cu produse biocide avizate/autorizate, a tuturor spaţiilor/suprafeţelor unde au acces clienţii, precum şi a ustensilelor utilizate în timpul servirii mesei;

q) se asigură o protecţie suplimentară a produselor alimentare din vitrinele deschise sau bufete situate în spaţiile de servire şi consum, limitând accesul clienţilor la produse şi preparate acestea fiind servite de personal care asistă servirea produselor din vitrine sau bufete; 

r) utilizarea de semnalizări pentru a direcţiona clienţii pe benzi, dacă este posibil, pentru a facilita circulaţia, menţinând în acelaşi timp distanţa fizică între clienţi de 1,5 m. 

s) se asigură că se efectuează dezinfecţia meselor, după fiecare client/grup, cu produse biocide avizate/autorizate, care necesită un timp minim de contact;

t) se recomanda aerisirea cat mai frecventa a incintelor, prin deschiderea ferestrelor si/sau usilor, cu folosirea sistemelor de aer conditionat in caz de canicula. Se asigură un program de intretinere a echipamentelor de climatizare in concordanta cu recomandarile producatorului. Se asigură curatarea si schimbarea filtrelor pentru sistemele centralizate de aer conditionat precum si curatarea frecventa a filtrelor de la sistemele de ventilatie din lifturi, în locatiile unde accesul catre unitatea de alimentaţie publică presupune folosirea acestuia

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite