6 din cele 13 vagoane răsturnate la Feteşti au fost ridicate. Când va începe refacerea infrastructurii feroviare grav avariate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: IPJ Ialomita
Foto: IPJ Ialomita

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a transmis că până la această oră, în staţia CF Feteşti, s-au ridicat 6 din cele 13 vagoane de marfă răsturnate, componente din compunerea celor două trenuri de marfă - boghiuri şi osii -, bucăti de şină de cale ferată ruptă în urma ciocnirii celor două trenuri de marfă, iar în acest moment se acţionează cu cele două trenuri-macara pentru ridicarea locomotivei.

Potrivit sursei citate, intervenţiile din staţia Feteşti implică operaţiuni de amploare cu cele două trenuri-macara, utilaje de mare tonaj cu o capacitate de 125 tone, respectiv, 250 tone, cu care în acest moment se acţionează pentru ridicarea locomotive, 6 vagoane fiind deja ridicate din gabaritul căii ferate.

„După ridicarea tuturor vagoanelor de marfă, din compunerea celor două trenuri de marfă, personalul Secţiei Linii al SRCF Constanţa va începe lucrările pentru refacerea infrastructurii şi suprastructurii feroviare grav avariate, iar echipele de la Electrificare vor acţiona pentru refacerea sistemului de alimentare cu energie electrică, intervenţii care implică înlocuirea stâlpilor de înaltă tensiune, a firului de contact, precum şi a tuturor celorlalte componente ale sistemului de alimentare cu energie electrică, rupte sau avariate, în urma acestui eveniment feroviar.”, transmit reprezentanţii CFR.

Aceştia menţionează că, mobilizarea echipelor de intervenţie în staţia Feteşti a început la miezul nopţii, la faţa locului fiind prezenţi, la scurt timp după producerea envenimentului, reprezentanţii conducerii SRCF Constanţa care, după o primă evaluare, au activat personalul staţiei Palas, pentru îndrumarea, în staţia CF Feteşti, a primului tren-macara, cel de 125 de tone, dar şi personalul din dispeceratele de circulaţie, pentru reconfigurarea întregului grafic de circulaţie al trenurilor de pe magistrala Bucureşti - Constanţa, pe rute deviate, până la noi măsuri. 

Astfel, primul tren-macara, cel de 125 de tone, a plecat din staţia Palas la ora 02.26, iar până la sosirea acestuia în staţia Feteşti, s-a acţionat cu o locomotivă a operatorului naţional de transport feroviar de marfă, pentru retragerea, în staţia CF Bărăganu, a vagoanelor de marfă rămase pe şină, astfel încât să fie asigurată zona necesară pentru accesul, montarea şi calarea utilajului de 125 de tone, care a fost pus în funcţiune la ora 05.26. 

De asemenea, la ora ora 08:45, a garat în staţia Bărăganu şi cea de a doua macara de mare tonaj, cea de 250 de tone, sosită de la Bucureşti.

„În paralel cu toate aceste măsuri operaţionale necesare organizării intervenţiei, pentru ridicarea vagoanelor de marfă, au fost stabilite şi trasate graficele de circulaţie ale trenurilor spre şi dinspre Capitală, dar şi pentru trenurile cu alte destinaţii din ţară, pe cele două rute deviate. Trenurile spre şi dinspre Litoral, care tranzitau Capitala, au circulat pe ruta deviată Feteşti - Movila - Ţăndărei, până la ora 08.07, când s-a asigurat gabarit pentru circulaţia cu tracţiune Diesel, pe segmentul Ovidiu - Feteşti - Bărăganu.”, transmite sursa citată.

CFR SA îi asigură pe călători, că intervenţiile din staţia CF Feteşti sunt în plină desfăşurare, acestea vor continua şi în cursul acestei nopţii, dar şi în perioada următoare, iar personalul feroviar depune toate eforturile necesare pentru restabilirea circulaţiei în condiţii normale pe magistrala Bucureşti – Constanţa, într-un timp cât mai scurt.

Citeşte şi: Drulă, despre accidentul de la Feteşti: Operatorul privat nu mai are voie să facă transport feroviar

Scuzele directorului CFR Călători, după ce a spus că le dă abia la Bucureşti apă copiilor blocaţi 8 ore în tren: E pe fondul oboselii

Trenul care a provocat accidentul de la Feteşti aparţine Tim Rail Cargo, firmă înfiinţată de Elena Udrea

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite