58% din cumpărături se fac în hipermarketuri şi supermarketuri. Vânzările au crescut cu 6% în primele 9 luni

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Industria bunurilor de larg consum a înregistrat o creştere de aproape 6% în valoare, în primele 9 luni ale anului. Comerţul modern a atins o cotă de piaţă cumulată de peste 58%, cu două puncte mai mult decât în perioada similară a anului trecut, se arată într-un studiu.

Românii au cheltuit mai mult la un act de cumpărare, însă au cumpărat cu o frecvenţă relativ similară faţă de primele 9 luni din 2016. Comerţul modern domină în continuare piaţa de FMCG şi se distanţează din ce în ce mai mult de cel tradiţional. Formatele moderne au atins o cotă de piaţă cumulată de peste 58%, cu două puncte procentuale mai mult decât în primele 9 luni din 2016, se arată într-un studiu realizat de GfK.. 

Potrivit acestuia, frecvenţa de cumpărare se mută din comerţul tradiţional în cel modern. „Hipermarketurile continuă să fie cel mai important canal pentru această industrie, dar stagnează din punctul de vedere al cotei de piaţă comparativ cu anul trecut, aşa cum se întâmplă şi cu supermarketurile”, se arată în studiu.

În schimb, magazinele de proximitate râmân vedetele comerţului modern, câştigând noi cumpărători ca urmare a ritmului de expansiune ridicat. Şi magazinele de tip discount se dezvoltă semnificativ - aproape trei sferturi dintre români au cumpărat cel puţin o dată bunuri de larg consum din acest format în primele 9 luni din 2017. 

Produsele pentru îngrijirea casei au avut cel mai accelerat ritm de creştere

Din punct de vedere al importanţei principalelor categorii de bunuri de larg consum, cea mai mare pondere o deţin alimentele, atât cele proaspete (fructe, legume, carne, lactate etc.), cât şi cele ambalate. În rândul alimentelor proaspete, cea mai mare dinamică au avut-o lactatele, iar dintre acestea cel mai mult au crescut în valoare untul, brânza proaspătă şi specialităţile din brânză. 

Dintre băuturi, cel mai bine au evoluat vinurile, şampania şi spirtoasele. În zona de bunuri non-alimentare, produsele pentru îngrijirea locuinţei au bună avut cea mai performanţă, dar şi cele pentru îngrijire personală s-au clasat bine, în special produsele pentru îngrijirea tenului. Totuşi, impactul acestor categorii în dezvoltarea industriei FMCG rămâne unul limitat, din cauza ponderii mici a acestora în coşul de cumpărături.

Ponderea promoţiilor scade uşor

În comparaţie cu anul trecut, bunurile de folosinţă curentă vândute la promoţie au avut mai degrabă o evoluţie constantă. O importanţă mare în rândul promoţiilor o deţin în continuare categorii de îngrijire personală - precum produsele de îngrijire a feţei şi a corpului -, produsele pentru îngrijirea casei şi băuturile.

În ceea ce priveşte ponderea mărcilor private în consum, acestea se menţin la nivelul anului trecut. Magazinele de tip discount şi cele de proximitate au vândut într-o proporţie mai mare decât alte tipuri de magazine produse sub eticheta marcă privată.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite