120.000 de bucuresteni vor plati lunar facturile la energia electrica

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Doar 1% dintre acestia nu au fost de acord cu noul sistem

Peste 120.000 de bucuresteni vor plati lunar factura la energia electrica. Luna viitoare, acestia vor achita factura aferenta lunii mai. Aceasta se va calcula pe baza unui consum estimat pe o perioada de 6 luni, citirea contorului si regularizarea urmand sa fie efectuate in a sasea luna. Potrivit Electrica, din cei 120.000 consumatori, doar 1% nu au fost de acord cu aplicarea acestui sistem. Restul au avut opinii favorabile, dupa cum urmeaza: 57% au fost de acord cu valorile de consum estimat propuse de Electrica; 32% au propus modificarea acestor valori in limita de plus/minus 20%, iar 10% au propus modificari ale valorilor propuse de furnizor mai mari de 20%. "In general, bucurestenii sunt de acord cu noul sistem, introdus la cererea lor", spun reprezentantii Electrica. Recent, premierul Adrian Nastase si-a manifestat ingrijorarea cu privire la facturarea lunara a energiei electrice, cerand sa i se explice daca sistemul presupune o plata ridicata, care poate atinge chiar 8 milioane lei, la un interval de 6 luni. Conducerea Electrica sustine ca "estimarile de consum se realizeaza individual, pentru fiecare client in parte, tinandu-se cont de particularitatile consumului pentru un an de zile, perioada vara-iarna si ca nu exista riscul ca la 6 luni cetateanul sa plateasca sume mari, ci doar cateva sute de mii de lei, dupa caz. Noul sistem permite consumatorului o mai buna gestionare a bugetului propriu. "Clientul va aloca mai putin timp pentru a fi prezent la domiciliu sau datorita faptului ca cititorul-incasator il va vizita o singura data pe luna, pentru transmiterea si incasarea facturii", precizeaza reprezentantii Electrica. Cei care vor plati factura prin cont bancar personal vor fi vizitati la domiciliu o singura data la 6 luni, pentru citirea contorului. De precizat ca regularizarea se va face la tarifele in vigoare, corespunzatoare fiecarei perioade de consum din ciclul de 6 luni. Pentru eficientizarea sistemului, Electrica va realiza un "Call Center", care presupune existenta unei linii telefonice cu apel gratuit, la care vor raspunde 50 de operatoare. Electrica a creat deja o adresa de e-mail: dialog.clienti@sdb.ro, la care se primesc mesajele clientilor.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite