Pierderea lui Kanye West și Yeezy ne face rău, recunoaște Adidas. Cu cât au scăzut vânzările

0
Publicat:

Adidas a recunoscut, vineri, că încheierea colaborării sale cu rapperul american Kanye West „face rău” afacerilor, vânzările din America de Nord fiind puternic afectate, relatează BBC.

Adidas a rupt legăturile cu Kanye West anul trecut, Foto: Profimedia
Adidas a rupt legăturile cu Kanye West anul trecut, Foto: Profimedia

Potrivit sursei citate, gigantul de îmbrăcăminte sport a rupt legăturile cu designerul și rapperul, cunoscut și sub numele de Ye, la sfârșitul anului trecut, după ce acesta a postat comentarii antisemite pe rețelele de socializare.

West a creeat pantofi sport sub marca Yeezy, iar Adidas a declarat că pierderea afacerii a redus vânzările cu 400 de milioane de euro (350 de milioane de lire sterline) în primul trimestru al anului.

Per total, veniturile totale au scăzut cu 1%, precizează BBC.

În ciuda scăderii, cifrele au fost mai bune decât se așteptau analiștii și Adidas a menționat că vânzările au crescut cu 9% atunci când a fost exclus impactul afacerii Yeezy.

Compania a mai precizat că beneficiază de pe urma tendinței actuale pentru pantofi sport în stil „terrace” și înregistrează o „cerere extraordinară” pentru mărcile sale Samba, Gazelle și Campus.

Stilurile „terrace” sunt cele care au fost inițial populare printre fanii fotbalului în anii 1980, când suporterii au îmbrățișat pentru prima dată mărci de designer precum Fila și Sergio Tacchini.

Deși Adidas a spus că are un stoc limitat de astfel de pantofi la începutul anului, intenționează să crească producția în lunile următoare.

Vânzările din America de Nord scad

Totodată, într-un raport recent, Adidas a arătat că vânzările în America de Nord au scăzut cu 20%, deoarece regiunea a fost afectată în mod special de încetarea afacerii Yeezy.

Directorul executiv al Adidas, Bjorn Gulden, a spus că pierderea lui Yeezyne face rău”.

Compania a renunțat la relația cu West în octombrie anul trecut, în urma comentariilor antisemite ale rapperului. La acea vreme, firma spunea: „Adidas nu tolerează antisemitismul și orice alt fel de discurs instigator la ură”.

Adidas a spus că, dacă ar decide să nu „reutilizeze” acțiunile rămase nevândute de Yeezy, acest lucru ar afecta profitul operațional cu 500 de milioane de euro în acest an.

În același timp, compania este dată în judecată de investitori care susțin că Adidas știa despre comportamentul problematic al lui Kanye West cu ani înainte de a pune capăt parteneriatului lor.

Investitorii mai precizeează că Adidas nu a reușit să limiteze pierderile financiare și să ia măsuri de precauție pentru a minimiza expunerea lor.

Adidas a respins „aceste afirmații nefondate”, adăugând că va lua „toate măsurile necesare pentru a ne apăra cu fermitate împotriva lor”.

În ciuda scăderii vânzărilor totale în primele trei luni ale anului, Adidas a raportat un profit operațional mai mare decât se aștepta, de 60 de milioane de euro. Cererea puternică pentru pantofii săi de fotbal, alergare și tenis a ajutat veniturile din încălțăminte să crească cu 1%.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite