Lotul 1 al Autostrăzii Sibiu-Pitești se deschide în decembrie. Cum arată acum VIDEO

0
0

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a confirmat deschiderea pe 15 decembrie a primului lot din Autostrada A1 Sibiu - Pitești, între Șelimbăr și Boița, în județul Sibiu.

Deși termenul oficial de finalizare a Secțiunii Sibiu Boița era prevăzut pentru sfârșitul primăverii (finele lunii aprilie 2023), PORR Construct, firma din Austria care a câștigat lucrările de infrastructură rutieră, a reușit să se miște mult mai repede, astfel că execuția a ajuns la 93%.

S-a sperat la un moment dat chiar tronsonul va fi gata până de Ziua Națională a României, dar acest termen a fost devansat în final cu două săptămâni, după cum anticipase și Asociația Pro Infrastructura.

Este vorba despre primii 13,17 km din autostrada peste Carpații Meridionali, denumită generic TransCarpați. 

Invitat în cadrul unei emisiuni la TVR, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a recunoscut că în urma discuțiilor cu reprezentanții PORR - antreprenorul lucrării - a reieșit că de la mijlocul lunii viitoare se va putea circula pe Autostrada Sibiu - Pitești, Lotul I al A1, în paralel cu porțiunea de DN7 / E81/ DN1 cuprinsă între ieșirea de pe Valea Oltului (Boița) și Sibiu. 

Prima secțiune între Șelimbăr și Boița a Autostrăzii A1 Sibiu Pitești peste Carpați
Lotul I al A1 Autostrada Sibiu Pitești pe ultima sută de metri Captură video YouTube Adrian Gica

„Cred că pe data de 15 decembrie am putea să circulăm pe prima secțiune”

„Și-au asumat data de 15 decembrie, evident că și noi, cu personalul CNAIR am evaluat această posibilitate. Premisele sunt optimiste, cred că pe data de 15 decembrie am putea să circulăm pe prima secțiune a Autostrăzii Sibiu-Pitești, prima trecere la profil de Autostradă a Carpaților”, a declarat Cristian Pistol (min 33:50).

Despre antreprenor a menționat că a demonstrat că este o firmă serioasă care s-a mobilizat exemplar și că așteaptă aceleași performanțe și pentru Secțiunea 4 din Autostrada Sibiu Pitești, cea cuprinsă între Curtea de Argeș și Tigveni (10 km) ale cărei lucrări vor fi executate de aceeași firmă, unde deocamdată este în lucru faza de proiectare. 

De asemenea, șeful CNAIR și-a manifestat speranța că în 2028 se va putea circula pe întreaga autostradă peste Carpați. 

Nodurile rutiere, pe ultima sută de metri

În cursul acestei săptămâni s-a așternut covorul de asfalt pe ultima porțiune a sensului giratoriu de la Boița, printre altele.

Se lucrează susținut și la viitorul Centru de Întreținere și Comandă Boița acolo unde e forfotă mare în interior, dar și la exterior, se lucrează susținut atât în zona Viaductului Tălmăcel, cât și în zona Viaductului Tălmaciu- unde se montează sistemele de dilatare, panourile fonoabsorbante, dar și sistemele de protecție și siguranță, precum și de evacuare a apelor pluviale și meteorice!”, se menționează în textul care însoțește filmarea de pe YouTube. este vorba despre un video cu întregul lot surprins din dronă, realizat în cursul acestei săptămâni. 

Aceeași sursă a mai precizat și despre lucrările la parcarea de pe autostradă și despre finalizarea sistemelor de monitorizare video, dar și despre drumurile de întreținere de lângă podul peste Valea Sărății, montarea plaselor de protecție și finalizarea lucrărilor la nodul rutier Șelimbăr.

„Avem aproape siguranța că lucrările vor fi finalizate, căile de circulație nu vor mai fi afectate chiar dacă rămân probabil anumite lucrări minore, care pot fi executate pe urmă într-o perioadă determinată de hotărârea de Guvern care reglementează recepția la terminarea lucrărilor. Dar intervențiile în calea de rulare nu vor mai fi”, a mai dat asigurări directorul CNAIR, Cristian Pistol, referindu-se la lucrările care se execută pe A1, dar și pe DN7 / E81 în zona Boița. Nu se știe deocamdată dacă vor fi impuse restricții de viteză pe primul lot al A1. 

Scurte detalii tehnice

Lucrările la primul lot al Autostrăzii Sibiu - Pitești au început în primăvara anului 2020, după ce cu un an înainte fusese semnat contractul în valoare de peste 600 de milioane de lei. 

Execuția a prevăzut realizarea a peste 27 de poduri și pasaje și două noduri rutiere: la Șelimbăr și Boița, pentru conexiunea cu Valea Oltului și respectiv DN7 / E81. 

Giratoriul de la Boița are un diametru de aproximativ 50 de metri. 

Întreaga autostradă peste Carpați are o lungime de aproximativ 120 kilometri, fiind împărțită în cinci secțiuni, fiecare în diverse faze, cea mai avansată, aproape de finalizare fiind cea cuprinsă între Șelimbăr și Boița. Cea de-a șasea secțiune are în vedere drumul expres care să lege Râmnicu Vâlcea de Autostrada Sibiu - Pitești.

Economie


Ultimele știri
Cele mai citite

Partenerii noștri