Viorica Dăncilă promite 350 de kilometri de autostradă până în 2020. Programul de guvernare estimează finalizarea în 2022

0
Publicat:
Ultima actualizare:
lucrari autostrada

Prim-ministrul a declarat duminică seara, într-un interviu acordat RTV, că în acest an se vor finaliza 60 km de autostradă, până la sfârşitul anului 2020 urmând să fie gata alţi 290 km.

Premierul Viorica Dăncilă s-a referit la proiectele sale de infrastructură, subliniind că îşi asumă cu funcţia respectarea termenelor de finalizare.

“Ne propunem ca în acest an să finalizăm 60 de km de autostradă, iar până la sfârşitul anului 2020 să avem finalizaţi 350 km de autostradă”, a spus Dăncilă. 

În programul de guvernare se menţionează însă că nu se va finaliza curând niciun kilometru de autostradă sau drum expres ori centură ocolitoare, cel mai optimist termen, pentru realizarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic, nu a lucrărilor, fiind anul 2019. Dar numai în cazul unui singur tronson de autostadă, respectiv Tg. Mureş - Tg Neamţ - parte din autostrada Est-Vest, cu termen de finalizare 2018 – 2019.

Majoritatea proiectelor prioritare de transport rutier vor fi gata, potrivit promisiunilor Guvernului Dăncilă, abia între anii 2020 – 2022, adică după ce se vor fi consumat alegerile parlamentare, estimate a avea loc în jurul datei de 15 decembrie 2020.

“Vom lăsa viitorului guvern, la expirarea mandatului nostru, un parcurs de ţară şi o legislaţie modificată, care să explice oamenilor care va fi traseul României în următorii 15 - 20 de ani, nu doar de la un an la altul, precum în prezent. Vom începe prin introducerea bugetelor (proiecţiilor) multianuale, mai întâi pe 2 ani, apoi pe 4 ani, alături de o programare bugetară pe 10 ani şi, în final, 20 de ani. În acest fel, investiţiile în infrastructura de orice fel: rutieră, medicală, energetică, să fie planificate cu mulţi ani înainte, astfel încât şansa lor de a se înfăptui să crească”, se arată în ultimul program de guvernare.

Guvernul doar susţine investiţiile, nu va aloca şi banii

Potrivit acestuia, actualul Guvern „susţine dezvoltarea infrastructurii de transport rutier, construcţia unei reţele eficiente de autostrăzi, drumuri expres, şosele care să facă legătura între regiunile României, precum şi între România şi alte state, prin continuarea proiectelor, în special a proiectelor susţinute prin MasterPlan, aferente coridoarelor rutiere de legătură strategică, a inter-coridoarelor, a şoselelor de centură, a transportului turistic, de interes naţional”. 

Majoritatea acestor investiţii, de importanţă naţională, şi aşteptate cu mult interes atât de românii de rând, cât şi de mediul de afaceri, nu au niciun fel de termen de finalizare, pentru o parte dintre acestea nefiind menţionate nici costurile.

Astfel, Guvernul susţine investiţiile în finalizarea, modernizarea şi reabilitarea coridoarelor strategice (coridorul IV), a inter-coridoarelor, a drumurilor TransRegio şi Euro-Trans; finalizarea cu prioritate a axei: Constanţa – Nădlac (Coridor IV); finalizarea autostrăzii Lugoj-Deva, a autostrăzii Sibiu-Piteşti; realizarea şi finalizarea Variantei Ocolitoare a Bucureştiului la profil de autostradă (Inel Bucureşti (A0) care va face legătura între autostrada A1 cu autostrada A2 în primă fază; în faza a două, închiderea inelului centură în regim de autostradă de jur împrejurul Bucureştiului); finalizarea drumului trans-regio Constanţa – Vama Veche – Trans-Regio, ale cărei costuri sunt estimate la 36, 7 mil euro.

În ce priveşte investiţiile propuse pentru perioada 2021-2030, Master Planul de transport arată că există un deficit de finanţare în valoare de 7,9 miliarde euro.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite