Timişoreanul care duce produsele tradiţionale româneşti în casele stranierilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
 Ovidiu Şandor, omul de afaceri din Timişoara, a investit 7.000 de euro în pravaliadeacasa.ro
Ovidiu Şandor, omul de afaceri din Timişoara, a investit 7.000 de euro în pravaliadeacasa.ro

Un timişorean s-a gândit cum să potolească pofta de zacuscă şi de dulceaţă a românilor plecaţi peste hotare, dar şi cheful de jucat „Nu te supăra, frate”, după ce a locuit o perioadă departe de România. A lansat un magazin online cu peste 500 de produse autentic româneşti.

site

Timişoreanului Ovidiu Şandor (41 de ani) i-a venit ideea lansării portalului pravaliadeacasa.ro plecând de la o experienţă personală. A fost plecat pentru o perioadă în Suedia, unde a făcut studiile doctorale. În perioada petrecută în Suedia, "fie că doream să mă mândresc cu tot ce este românesc şi de calitate în faţa unor prieteni străini, fie că, brusc, mă lua dorul de casă, sentiment puternic în special în prag de sărbători nu îmi era deloc uşor să găseasc produse româneşti pe care să le scot cu mândrie în lume", povesteşte Ovidiu Şandor.

În situatia asta, se află mulţi români plecaţi la studii sau la muncă, care simt nevoia să se mândrească cu autenticul nostru, sătui de povara unei imagini negative. În momentul de faţă, 4,4 milioane de români sunt stabiliţi în ţări precum Italia, Spania, Germania, SUA, Canada, Franţa, Anglia şi Israel.


De la Eugenia şi pufuleţi la icoane pe sticlă


Pravaliadeacasa.ro este un magazine online ce oferă în acest moment aproximativ 500 de produse, atât alimentare, cât şi culturale, iar dezvoltatorii magazinului vor să ajungă să deţină în jur de 3.000 de produse.

produse

Pe site se găsesc opt categorii de produse: cărţi, filme şi muzică, produse pentru copii, alimente şi băuturi, artă populară (covoare, îmbrăcăminte, icoane), cosmetice şi produse pentru sărbători.


Site-ul a fost lansat de şapte zile şi a avut, până în prezent, 4.000 de vizite. Comenzile au venit din Franţa, SUA, Italia, Belgia, dar şi România. Până acum, valoarea medie a comenzii este de 50 de euro.


Cele mai ieftine produse sunt cele din sfera alimentară, cu iz de nostalgie: Eugenia sau pufuleţi, produse care pot fi cumpărate cu un leu. Cel mai scump produs este o icoană pictată pe sticlă la 250 de lei.


Costurile pentru acest proiect se ridică până acum la aproximativ 7.000 de euro. Există o persoană cheie în proiect care acoperă tot ce înseamnă logistică, game de produse şi dezvoltare. În rest, partea de dezvoltare şi de marketing a fost externalizată către două firme locale: Dream Production pentru dezvoltare, respectiv EBIG, cea mai bună companie de consultanţă de marketing pe plan local, pentru comunicare şi promovare.

Cine este Ovidiu Şandor ?


Ovidiu Şandor are 41 de ani şi este unul dintre cunoscuţii oameni de afaceri ai Banatului. Are o avere estimată de „Forbes România“ la 18-19 milioane de euro. A absolvit studiile Politehnicii din Timişoara şi a obţinut în 2010 doctoratul în Suedia.

ModaTim Investment, companie lansata în anul 2005 de către producătorul de confecţii ModaTim, deţine parcul de afaceri City Business Centre din Timişoara, cel mai mare proiect de birouri din afara Bucureştiului (43.000 metri pătraţi) care se estimează a fi finalizat până în 2013. Cele cinci clădiri vor găzdui circa 3.000 de angajaţi si vor absorbi investiţii de aproximativ 50 milioane de euro.

Paralel cu business-ul imobiliar, Ovidiu Sandor se ocupă şi de conducerea fabricii de confecţii, ModaTim, alături de sora sa, Animona Huţu. Confecţiile rămân însă, mai mult decât imobiliarele, o afacere de suflet. ModaTim lucrează în totalitate pentru export, iar 95% dintre clienţii firmei provin din Germania şi Marea Britanie, aceştia exportând la rândul lor în toată Europa. Printre cei mai mari clienţi ai ModaTim se numără Jaeger, Escada şi Burberry.


Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite