România este pe ultimul loc din Europa la educaţie financiară

0
Publicat:
Ultima actualizare:

De ceva timp, auzim vorbindu-se din ce în ce mai des despre educaţie financiară, însă statisticile nu arată foarte bine pentru ţară noastră. Un studiu de acum doi ani realizat de Banca Mondială la nivelul Uniunii Europene şi prezentat în cadrul celei de a doua ediţii a European Money Week de ARB a plasat România pe o poziţie codaşă în materie de cunoştinţe financiare.

Din cele 143 de ţări, doar 127 s-au calificat ca şi răspunsuri, iar România, cu un procentaj de 22%, a înregistrat ultimul loc în Europa.

„Avem nevoie de un nivel cât mai ridicat de educaţie financiară”, a subliniat Sergiu Oprescu, în cadrul seminarului „Noua paradigmă la nivel european: consumatorul de servicii financiare, între transparenţă şi riscuri”, în cadrul seriei de evenimente European Money Week, potrivit Finzoom.ro.

În opinia sa, educaţia financiară trebuie să aibă o contribuţie substanţială în ocuparea forţei de muncă, la creşterea economică şi la reducerea excluziunii financiare şi sociale.

Educaţia financiară, mecanism pentru creşterea incluziunii financiare

În România incluziunea financiară se situează la nivelul de 60%, comparativ cu UE unde depăşeşte 90%.

Statistici negative: Populaţia activă este în scădere                     

În ultimii 10 ani, populaţia activă a României s-a redus cu aproximativ 6 pp (puncte procentuale), iar estimările arată că până în 2020, populaţia cu vârstă între 20 şi 64 de ani se va reduce cu încă aproximativ 4 pp.

”Ar trebui să ne îngrijoreze acest lucru, pentru că acestea sunt presiuni care sunt exercitate pe capitalul uman, vor afecta productivitatea muncii şi creşterea economică în România”, a subliniat Oprescu.

Avem 5 obiective de îndeplinit până în 2020

Un prim obiectiv este ca rată de participare a adulţilor (25-64 ani) la procesul de învăţare continuă să fie de cel puţin 15%. Anul trecut, România avea un procentaj de doar 1,3%, comparativ cu nivelul Uniunii Europene unde media este de 10,7%.

Până în 2020, procentul persoanelor cu vârstă de 15 ani cu competenţe scăzute de citire, matematică şi ştiinţe exacte ar trebui să fie mai mic de 15%. În anul 2012, înregistrăm 37,3% persoane sub 15 ani cu probleme legate de citire, 41% (matematică) şi 37% (ştiinţe exacte). Comparativ cu media europeană (22%), suntem aproape la dublu.

„Este îngrijorător că acum 5 ani de zile aproape 37% din persoanele de până în 15 ani aveau competenţe scăzute de citire”, a adăugat Oprescu.

Citiţi mai mult despre acest subiect pe Finzoom.ro.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite