Recuperatorii nu mai dau de urma datornicilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Recuperatorii încearcă în zadar să-i găsească pe restanţieri pentru că mulţi nu răspund sau şi-au schimbat  numărul de telefon
Recuperatorii încearcă în zadar să-i găsească pe restanţieri pentru că mulţi nu răspund sau şi-au schimbat numărul de telefon

Pentru 67% din debitori, firmele de recuperare de creanţe nu au date valide pentru a-i contacta. „Bună ziua, când vă plătiţi datoriile?“ Aşa sună apelul unei firme de recuperare de creanţe, însă, de multe ori, la celălalt capăt al firului nu răspunde nimeni.

Tot mai mulţi români au ajuns în imposibilitatea de a-şi mai plăti ratele la creditele bancare, dar şi facturile la curent, apă, gaze şi telefon. Restanţele la credite contractate de populaţie s-au majorat de aproape trei ori în ultimul an, până la 672 de milioane de euro, iar facturile neachitate la utilităţi cresc exponenţial.

Citiţi şi:

EXCLUSIV: Cum să furi statul cu alocaţia pentru copii
Peste 20% din firmele şi populaţia cu credite de peste 20.000 de lei au restanţe

Băncile şi furnizorii au apelat, în disperare de cauză, la firmele de recuperare creanţe, dar nici acestea nu reuşesc să dea de urma datornicilor. Şi asta pentru că 67% din datele deţinute de recuperatori nu sunt corecte.

De exemplu, multe dintre numerele de telefon ale restanţierilor sunt fie invalide, fie realocate. În această situaţie, tot ce mai pot face companiile de recuperare este să trimită notificări de plată la adresa din contractul debitorului şi, în ultima instanţă, să recurgă la vizite la domiciliul clientului.

De multe ori însă nu reuşesc să mai recupereze ceva. „Rata de recuperare a datoriilor este tot mai mică. De exemplu, pentru facturile de telefonie, aceasta a scăzut de la 14% în 2008 la jumătate în 2009", arată Alexandra Rusen, coordonatorul Departamentului de Colectare Persoane Fizice, din cadrul Coface România.

În acelaşi timp, valoarea datoriilor pe acest segment s-a triplat, de la 7,2 milioane de euro în 2008 la peste 23 de milioane de euro anul trecut.

Clienţii Romtelecom,pe lista recuperatorilor

Pe lista recuperatorilor de creanţe se numără şi clienţii Romtelecom, care a cesionat datoriile restante firmei EOS KSI România, potrivit datelor publicate pe Arhiva Electronică de Garanţii Reale Mobiliare. Astfel, peste 20.400 de persoane au facturi telefonice neachitate.

Printre aceştia se numără clienţi persoane fizice, dar şi instituţii precum Mănăstirea Peştera Ialomiţei, Parohia Ortodoxă Română, cluburi sportive sau firme de jocuri de noroc, precum Sky Bets. Oficialii Romtelecom au confirmat aceste date, dar nu au dat detalii despre valoarea acestor facturi. „Aşa cum era de asteptat în această perioadă economică, datoriile faţă de companie au crescut, dar avem în vedere o serie de iniţiative, în linie cu practicile de pe piaţă, pentru a redresa această problemă", au declarat aceştia.

Şi Vodafone se confruntă cu clienţi „rău platnici". În consecinţă, a vândut companiei cipriote Glasro Holdings Ltd. peste 22.000 de facturi neîncasate şi către IFN Next Capital Service alte 31.000 de datorii. Oficialii companiei nu au dorit să comenteze acest subiect.

Românii n-au bani pentru facturile la utilităţi

Dacă până acum, românii întârziau cu rata la bancă, mulţi au rămas şomeri şi nu-şi mai permit să achite nici măcar facturile la utilităţi. Potrivit Coface, doar anul trecut, peste 27.000 de români aveau restanţe la furnizorii de utilităţi. „Cele mai mari facturi restante la consumatorii casnici au fost, în medie, de 5.000 de lei, pentru o întârziere la plată de până la patru luni", spun reprezentanţii Enel România.

.
Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite