Primul blindat româno-german va ieşi pe poarta uzinei de la Moreni în 2020

Primul blindat româno-german va ieşi pe poarta
uzinei de la Moreni în 2020

Primul blindat româno-german construit la Moreni, transportorul pentru trupe (TBT) „8x8 AGILIS”, urmează să iasă pe poarta uzinei în 2020, anunţă compania germană într-un comunicat.

Ştiri pe aceeaşi temă

Proiectul AGILIS va presupune construirea a circa 400 de transportoare blindate amfibii pentru MApN, primul urmând să iasă pe poarta uzinei în 2020.

Acestea sunt produse de compania mixtă Romanian Military Vehicle Systems (RMVS), în care Romarm - Filiala Societatea Uzina Automecanică Moreni S.A. deţine 50% dintre acţiuni, iar restul este în proprietatea nemţilor de la Rheinmetall.

Reamintim că la finalul lui 2017, compania mixtă româno-germană Romanian Military Vehicle Systems (RMVS) a primit aprobarea de la Consiliul Concurenţei şi a fost înscrisă în Registrul Comerţului. În noua companie, cu sediul la Moreni (judeţul Dâmboviţa), un pachet de 50% din acţiuni este deţinut de Compania Naţională ROMARM S.A. – Filiala Societatea Uzina Automecanica Moreni S.A. (UAM), restul de Rheinmetall.

Rheinmetall este partenerul României în producţia blindatelor AGILIS la fabrica de la Moreni. De asemenea, Rheinmetall ar putea produce şi în România, la Moreni, camioane militare din familia Hx pe care vor fi montate toate elementele sistemului Patriot achizitionate de la companiile americane Raytheon şi Lockheed Martin. Totodată, compania germană participă la licitaţia MApN pentru achiziţia a 173 de camioane militare.

În prezent, Rheinmetall derulează cu armata germană un contract de aproape un miliard de euro pentru modernizarea flotei de vehicule militare. În cadrul unui contract semnat pe şapte ani, divizia MAN Military Vehicles va livra 2.200 de vehicule de tip Hx2 care vor înlocui camioanele KAT I, vechi de aproape 40 de ani şi care nu mai îndeplinesc standardele militare actuale.

În prima fază a contractului, vor fi livrate 558 de camioane (valoarea lotului se ridică la aproape 240 de milioane de euro). Majoritatea componentelor cheie – motoarele, sistemele de transmisie, osiile vor fi produse în Germania, însă vehiculele vor fi asamblate în fabrica Rheinmetall din Viena (RMMV). Livrarea acestui prim lot va avea loc în intervalul 2018-2021.

Cu cele 10.000 de vehicule miltare vândute în întreaga lume, Hx2 sunt unul dintre modelele cel mai larg utilizat la nivel mondial, în operaţiuni extrem de variate. Faptul că familia de camioane Hx2 are o prezenţă cvasiglobală – lista actuală a ţărilor care au achiziţionat Hx2 cuprinde Marea Britanie, Australia, Noua Zeelandă, Danemarca, Norvegia şi Suedia – oferă Rheinmetall un avantaj important în materie de interoperabilitate şi logistică.

Cu sediul la Düsseldorf şi cu o istorie de 128 de ani, Rheinmetall AG este un grup integrat de tehnologie listat pe piaţa de capital şi împărţit în două mari zone operaţionale: apărare şi auto. În 2016, grupul avea 23.000 de angajaţi şi a generat vânzări de aproape 5,6 miliarde de euro. Este unul dintre cei mai mari contractori europeni din industria de apărare gloablă şi lider de piaţă în domeniile mobilităţii ecologice şi tehnologiei de securitate.

Te-ar putea interesa şi:

„Monstrul“ de la Moreni - TBT 8x8, al treilea cel mai sigur blindat din lume. Secretele blindatului apreciat de englezi, dar care nu-i bun pentru Armata Română

citeste totul despre: