A nimerit podul Brăila. Când va fi gata primul proiect complex de infrastructură din ultimii 27 de ani

A nimerit podul Brăila. Când va fi gata primul proiect complex de infrastructură din ultimii 27 de
ani

Imaginea din proiect a podului de la Brăila FOTO proiectul investiţiei

Podul suspendat de la Brăila, al cincilea pod peste Dunăre în România, care va costa aproximativ 500 de milioane de euro, va fi cea mai complexă lucrare de infrastructură din ultimii 27 de ani.

Ştiri pe aceeaşi temă

România va avea, în aproape cinci ani, unul din primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală (1.120 metri). Este vorba despre podul de peste Dunăre de la Brăila, promis în repetate rânduri de toate guvernele din ultimele decenii.

Tema podului peste Dunăre a fost reluată de nenumărate ori, în principal în preajma campaniilor electorale, însă pentru prima dată în peste 25 de ani s-a trecut de faza studiilor de fezabilitate la măsuri concrete.

Vineri, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunţat că, după câţiva ani de discuţii şi amânări, începând de sâmbătă poate fi vizualizat contractul pentru proiectarea şi execuţia podului suspendat peste Dunăre, care va lega judeţul Tulcea de Brăila.

Anunţul de participare pentru proiectarea şi execuţia Podului suspendat peste Dunăre la Brăila a fost validat de către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP), iar de sâmbătă poate fi vizualizat pe SEAP.

Când vom putea trece Dunărea pe pod

Contractul pentru proiectarea şi execuţia podului suspendat de la Brăila are termen-limită pentru primirea ofertelor data de 11 august 2017, ora 16. El urmează să coste 2.025.494.965 lei fără TVA (aproximativ 500 de milioane de euro), iar contractul va fi atribuit, potrivit CNAIR, în baza celui mai bun raport calitate-preţ. Acesta reprezintă cel mai mare contract pentru un proiect de infrastructură, atribuit in ultimii 27 de ani.

Durata contractului acestui proiect va fi, conform planurilor autorităţilor, de 114 luni. Astfel 18 luni sunt alocate proiectării, 36 de luni execuţiei lucrărilor, iar perioada de garantie va fi de minim 60 de luni. Ceea ce înseamnă că brăilenii vor putea circula pe pod către Tulcea în patru ani şi jumătate, în cazul în care lucrările nu suferă întârzieri.

Pod şi drumuri adiacente

Podul de peste Dunăre va avea o lungime totală de 23,413 km, iar el va cuprinde inclusiv proiectarea şi execuţia drumului principal, Brăila – Jijila, cu o lungime 19,095 km şi drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, în lungime de 4,328 km.

Podul suspendat va avea o lungime de 1.974,30 metri, la care se adaugă două deschideri laterale de 489,65 metri, pe malul dinspre Brăila şi 364,65 metri pe malul dinspre Tulcea. De o parte şi de alta vor fi construite două viaducte de acces, în lungime de câte 110 metri, care se vor adăuga lungimii podului suspendat. Gabaritul pe verticală al podului suspendat va fi de cel puţin 38 m de la nivelul maxim de inundaţie al Dunării, astfel încât să fie îndeplinite criteriile de navigaţie fluvială.

Lăţimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22 metri şi va fi alcătuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,50 m lăţime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m lăţime, două acostamente de 1,50 m lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 m. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având lăţimi de câte 2,80 m fiecare.

Podul suspendat peste Dunăre este cuprins în Master Planul General de Transport al României şi face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiţii Teritoriale Integrate).

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările