De ce nu va fi gata trenul Gara de Nord - Otopeni pentru Euro 2020. CFR SA a lansat licitaţia

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Tren CFR locomotivă şi vagoane pe linii de calea ferată în staţia cale ferată gară Sursa youtube

CFR SA a lansat marţi licitaţia pentru modernizarea liniei de cale ferată care leagă Gara de Nord de Aeroportul Otopeni. Cu toate acestea, legătura nu va fi gata până la vară, când România găzduieşte meciuri Euro 2020, deoarece lucrările vor dura 14 luni.

Circa 420 de milioane de lei (88,53 milioane euro), fără TVA, va costa modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti. CFR anunţă că 402,711 milioane lei sunt alocaţi pentru execuţia lucrărilor şi 17,4 milioane lei pentru servicii de proiectare. Sursa de finanţare este asigurată din Fonduri de Coeziune şi Buget de Stat, aferente cadrului financiar 2014-2020.

Obiectul contractului cuprinde construirea unei căi ferate duble în lungime de 2,95 km, un viaduct de 1,52 km care traversează DN1, 3 podeţe, instalaţie de centralizare electronică şi o staţie de călători la terminalul T1.

Nu e gata pentru Euro 2020                              

CFR SA a anunţat că termenul limită pentru primirea ofertelor este 25 martie, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 15.00. Ofertele vor fi evaluate până pe 15 iulie, după care CFR SA ar trebui să anunţe un câştigător.

Durata contractului este de 14 luni dintre care 2 luni pentru proiectare şi 12 luni pentru execuţie, la care se adaugă 60 de luni perioadă de garanţie.

Aşadar, chiar dacă CFR va desemna în cel mai scurt timp constructorul şi acesta va termina lucrările în limita de timp impusă de contract, ele tot nu vor fi gata până la meciurile din Campionatul European de Fotbal pe care România le va găzdui în vara anului viitor.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite