Braşov: Aeroportul, o marotă electorală de 18 ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Aeroportul de la Ghimbav este una dintre „armele" folosite de politicieni pentru a smulge voturile braşovenilor, la alegerile locale sau la cele generale. Realizarea unei astfel de investiţii a fost lansată de fostul primar Adrian Moruzi

Mai citiţi şi:

Locuinţele sociale au rămas teren viran

Campusul şcolar de la Metrom, un şantier abandonat

Urşii n-au mai aşteptat bariera cu ultrasunete

Braşovul subteran, o promisiune dată uitării

În decursul timpului, toate partidele şi-au arătat deschiderea de a susţine realizarea unui obiectiv fundamental pentru dezvoltarea economică nu doar a judeţului, ci a întregii regiuni: aeroportul internaţional de la Ghimbav. În realitate, am asistat la o cursă după o Fata Morgana, iar ca marotă electorală a fost folosită în special de preşedintele Consiliului Judeţean, Aristotel Căncescu.

Cu excepţia lui Ludovic Orban, care a susţinut făţiş acest obiectiv, toţi ceilalţi miniştri ai Transporturilor au blocat investiţia, culminând cu Radu Berceanu, care a spus răspicat, în urmă cu câţiva ani, la Braşov, că „aeroportul stă în pixul meu". Şi aşa a fost, numai că instrumentul de scris a rămas fără pastă...

Se bate pasul pe loc

Lupta împotriva aeroportului s-a dus şi în Parlament, în 2007, unde democrat-liberalii au blocat un schimb de teren de 200 de hectare, pentru realizarea investiţiei. Reacţia extrem de agresivă a presei a răsturnat rezultatul votului, la scurt timp, iar legea a fost promulgată, în cele din urmă, de preşedintele Traian Băsescu.

O poveste veche

Ronald Weissberger, un braşovean care a plecat in urma cu 45 de ani în Canada, şi care a ajuns preşedinte al companiei Intelcan Techonsystems INC,  a decis să se implice în construcţia aeroportului. Lucrările trebuiau să înceapă în primăvara lui 2006 şi durau 18 luni. De atunci nu s-a mai făcut mare lucru.

În 15 aprilie 2008 s-a pus „piatra de temelie" a viitorului aeroport. De fapt, s-a făcut o împrejmuire a unui teren, pentru organizarea de şantier. Iar construcţia s-a oprit aici...

În prezent, firma canadiana Intelcan Technosystems Inc. Ottawa, are o participare de 64,3% din totalul acţiunilor societăţii Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav SA, Consiliul Judeţean Braşov controlează 20% din acţiuni, Consiliul Local Braşov are un pachet de 10%, Primăria Ghimbav are 5%, iar Consiliul Judeţean Covasna şi Harghita au 0,5%, respectiv 0,2%.

"Lucrările care vor demara în septembrie 2009, vor fi gata în 2011, la începutul primăverii", declara Aristotel Căncescu în data de 12 august 2009.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite