Autostrada A1 Sibiu – Piteşti: Stadiul lucrărilor pe lotul Sibiu – Boiţa, 55%. „Peste 500 de oameni şi 300 de utilaje lucrează pe acest tronson”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Sibiu - Boiţa, Foto: Facebook Ionel Scrioşteanu
Sibiu - Boiţa, Foto: Facebook Ionel Scrioşteanu

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Irinel Scrioşteanu, a transmis, sâmbătă, că stadiul lucrărilor pe primul lot al Autostrăzii Sibiu – Piteşti a ajuns la 55%, peste 500 de oameni şi 300 de utilaje lucrând, în prezent, pe acest tronson de autostradă.

„Pe primul lot al Autostrăzii Sibiu – Piteşti se lucrează intens. Stadiu lucrărilor, pe cei 13 km ai secţiunii Sibiu – Boiţa, a ajuns la 55%. Peste 500 de oameni şi 300 de utilaje lucrează pe acest tronson de autostradă.”, a transmis oficialul pe pagina sa de Facebook.

Potrivit acestuia, până acum au fost finalizate 20 de structuri casetate şi infrastructura a 5 poduri şi viaducte. 

„Se lucrează intens la viaductul peste Tălmacel, care are o lungime de 650 de metri şi o înălţime a picioarelor de până la 30 de metri, dar continua şi lucrările la podul peste valea de la km 10+470, la pasajul peste DJ 105G, unde se execută excavaţii, umpluturi, se aplică strat de formă, precum şi fundaţie de balast pe diverse sectoare.”, a adăugat secretarul de stat.

În ceea ce priveşte lucrările de drum, Ionel Scrioşteanu anunţă că au fost realizate deja 80% dintre excavaţii şi umpluturi, la fundaţia de balast s-a ajuns la 55%, iar stratul de balast stabilizat este realizat pe cca 16% din necesar. 

Totodată, continuă şi relocarea liniei electrice aeriene, precizează sursa citată. 

„Traseul autostrăzii începe din zona localităţii Şelimbăr, la intersecţia cu Centura Sibiului. Pe cei 13,17 km ai Lotului I, Sibiu - Boiţa, vor fi realizate: 3 viaducte; 2 noduri rutiere, respectiv Sibiu şi Boiţa (amenajare bretea şi intersecţie cu DN7); 22 de pasaje (un pasaj superior şi 21 inferioare); 4 poduri şi 27 de podeţe; 2 spaţii de servicii.

În urmă cu câteva zile şi pasionaţii de infrastructură au postat noi imagini de pe şantierul primului lot al Autostrăzii A1, Sibiu – Piteşti.

„Azi am filmat complet lotul 1 al autostrăzii Sibiu-Piteşti începând de la joncţiunea cu vechea centură a Sibiului si până la Boiţa. Lucrările la terasamente se îndreaptă cu pasi repezi spre finalizare, iar structurile sunt într-o evolutie pozitivă de la o vizită la alta. Au început si sunt în toi lucrările de aşternere a primului strat de asfalt, lucrări ce au început de la km 9 înspre 0.”, a transmis Ioan Adrian Gica.

Totodată, în urmă cu câteva luni, fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, anunţa: „De departe, cea mai amplă lucrare de pe tronsonul dintre Sibiu şi Boiţa este viaductul Tălmăcel. Cu o lungime de 650 de metri şi cu o înălţime a picioarelor de până la 30 de metri, acest pod casetat şi executat în consolă, cu 8 deschideri, este construit după cele mai noi standarde în domeniu”, a scris pe pagina sa de Facebook, Cătălin Drulă.

Potrivit acestuia, segmentul Sibiu-Boiţa mai cuprinde:

- încă un viaduct, la Tălmaciu, cu 10 deschideri şi lung de 400 de metri;

- 2 noduri rutiere;

- 2 spaţii de servicii;

- 27 de poduri şi pasaje;

- tot atâtea podeţe.

Pe traseul dintre Sibiu şi Boiţa sunt 27 de structuri, poduri şi pasaje, cel mai important fiind viaductul de la Tălmăcel. Contractul pentru proiectarea şi construirea primului lot al Autostrăzii A1 Sibiu – Piteşti a fost semnat în primăvara anului 2019 pentru 613 milioane lei, iar termenul de realizare este de 36 de luni.

A1 Sibiu - Boiţa - 13,17 km

Constructor: Porr Construct

Valoare: 613 mil lei (cca 127 mil euro)

Contract semnat: aprilie 2019 (12 luni proiectare + 36 luni execuţie)

Începere lucrări: aprilie 2020 (ordin de începere pe 30 martie 2020)

Mixtură asfaltică: >181.000 tone,

Beton: >88.000 m³

Armătură: >12.000 tone,

Foraje: > 15.000 m,

Grinzi prefabricate: 393 bucăţi,

Poduri şi pasaje: 27 bucăţi,

Podeţe: 27 bucăţi,

Un viaduct cu 10 deschideri: 414,70 m lungime,

Un viaduct cu 8 deschideri: 651,40 m lungime,

Două spaţii de servicii,

Un centru de întreţinere şi coordonare,

Două noduri rutiere.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite