Hipermarketurile iau cu asalt terenurile din Bucureşti

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Preţul va fi elementul esenţial care va determina alegerea unui centru comercial în defavoarea altuia Intensificarea concurenţei pe piaţa de retail se reflectă în tot mai multe zone

Preţul va fi elementul esenţial care va determina alegerea unui centru comercial în defavoarea altuia

Intensificarea concurenţei pe piaţa de retail se reflectă în tot mai multe zone din Capitală. Orice porţiune de teren liber din toate cele şase sectoare bucureştene este exploatată la maximum de marii retaileri, care au ajuns în situaţia de a-şi deschide magazine... chiar şi unul lângă altul.

Pe termen lung este de aşteptat ca marile concentrări de supermarketuri şi hipermarketuri din Capitală de pe o anumită suprafaţă să se intensifice, fapt ce va avea o influenţă pozitivă în coşul de cumpărături al consumatorului final.

Specialiştii din domeniu estimează că preţul va fi elementul esenţial care va determina alegerea de a merge la un supermarket sau altul.

Până atunci însă, lanţurile de centre comerciale aflate pe o suprafaţă relativ restrânsă "se luptă" să atragă clienţii.

Concentrările de magazine determină un vad mai bun

Este deja cunoscut cazul bulevardului Barbu Văcărescu, unde retailerii Billa şi Kaufland sunt gard în gard. Şi în cartierul Titan, bătălia pe clienţi se dă între noul intrat pe piaţă Auchan şi mai vechiul magazin Billa, situat în zonă, aflat la o aruncătură de băţ distanţă. Un al treilea jucător aflat în această zonă este Cora Pantelimon, centru care atrăgea, în mod normal, şi locuitorii din Titan. În fapt, magazinul Auchan a captat încă de la deschidere atenţia majorităţii cumpărătorilor din cartier, efectul fiind vizibil şi la nivelul magazinelor de la colţul blocurilor. Motivul este unul simplu: românii preferă din ce în ce mai mult spaţiile în care găsesc de toate. Chiar şi "celebrul" magazin Titan a resimţit migrarea vizitatorilor zilnici către galeriile comerciale din Auchan. O a treia zonă unde retailerii încearcă să câştige clienţii concurenţei este Militari. Privilegiul pe care l-a avut Carrefour o bună perioadă de timp prin poziţia dominantă din zonă a luat sfârşit odată cu deschiderea magazinului Cora Lujerului. Călin Clinciu, director de comunicare în cadrul companiei imobiliare Euroest, consideră că, deşi la prima vedere aceste concentrări se pot reflecta într-o concurenţă mai acerbă între retaileri, în fapt, zona capătă un vad tot mai bun. "Genul de concentrări urbane foarte mari, de genul Titan şi nu numai, suportă foarte uşor magazinele apropiate. În plus, deschiderea de supermarketuri va fi tot mai stimulată de veniturile în creştere, astfel că insuficienţa clientelei va fi ceva inexistent", a declarat, pentru Adevărul, Călin Clinciu.

Fenomenul nu este unul caracteristic doar pieţei bucureştene. Procesul este unul normal şi el este vizibil în majoritatea ţărilor europene, printre care şi Franţa.

Strategiile de marketing şi promovare fac diferenţa

Consecinţa unei asemenea concentrări va duce la o mai mare atenţie a retailerului către client, ceea ce înseamnă că strategia de marketing va fi cea care va decide jocul. "Toate lanţurile de hipermarketuri şi supermarketuri prezente în România au anunţat planuri agresive de dezvoltare anul acesta şi pe termen mediu. Ca urmare, se aşteaptă o extindere masivă a acestor genuri de dezvoltări pentru retail. Diferenţa pe piaţă va fi dată de strategia de marketing şi promovare a fiecărui produs sau complex în parte", a declarat, pentru Adevărul, Luiza Moraru, manager la departamentul de retail din cadrul Eurisko. Pe de altă parte, Clinciu este de părere că timpul petrecut în faţa caselor de marcat va cântări tot mai mult în decizia finală. În fapt, vor conta foarte mult mecanismele de fidelizare a cumpărătorilor, astfel că este de aşteptat ca promoţiile retailerilor să fie tot mai agresive, dar şi să sporească calitatea produselor oferite. Preţul va fi cel care va face diferenţa ce-l va determina pe cumpărător să aleagă un magazin în detrimentul altuia. La asta se adaugă şi modalitatea de acces la respectivul centru, astfel că alegerea se va face şi în funcţie de acest aspect. Concurenţa se dă în prezent pe transport. Majoritatea marilor lanţuri de hipermarketuri şi-au dezvoltat o reţea de transport gratuit al clienţilor, astfel încât să nu resimtă foarte acut distanţa pe care o au de parcurs de acasă şi până la cel mai apropiat centru comercial. Frecvenţa acestor curse este tot mai evidentă atunci când în apropierea unui magazin de acest tip se deschide un altul, ştiut fiind faptul că dorinţa de a vedea şi altceva îl împinge pe român să treacă pragul concurenţei.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite