Eficienţa anunţurilor imobiliare. Care platformă îţi aduce cele mai mari şanse de a încheia o tranzacţie

0
Publicat:
Ultima actualizare:
La avizierele campusurilor şcolare găsiţi zeci de anunţuri imobiliare

Un anunţ postat pe un site de imobiliare beneficiază, în medie, de 20 de contactări în intervalul a două săptămâni, potrivit unui studiu realizat de către Reveal Marketing Research, care a analizat eficienţa anunţurilor de vânzare şi închiriere de pe site-urile de imobiliare şi care platforme îţi aduc cele mai mari şanse de succes.

Apartamentele cu două camere se află în topul căutărilor utilizatorilor, generând 50% din numărul total de contactări. În top se află Bucureştiul, unde fiecare anunţ generează aproximativ 26 de contactări din partea utilizatorilor. La polul opus se află Moldova, care este cea mai puţin dinamică regiune. Din totalul contactărilor, apartamentele puse la vânzare însumează două treimi, în timp ce închirierile generează doar o treime din total.

Cele mai eficiente platforme

Pe OLX, utilizatorii care îşi vând o casă vor fi contactaţi mai intens, însă şanse mai mari de vânzare au cei care publică anunţul pe Storia.ro.

„Dacă îţi vinzi casa pe OLX, vei primi cele mai multe mesaje şi apeluri telefonice. Dacă, în schimb, alegi Storia.ro, vei fi contactat de mai puţine persoane, însă mai decise să facă o tranzacţie: încă de la primul mesaj pe platformă, îţi vor fi solicitate detalii despre locuinţă, programări de vizionare şi chiar negociere de preţ”, afirmă Marius Luican, General Manager Reveal.  

OLX şi Storia.ro generează împreună 50% din totalul contactărilor realizate de utilizatori, detaşându-se astfel de celelalte site-uri de imobiliare. Următorul pe listă, cu 26%, este Imobiliare.ro. În acelaşi timp, doar trei dintre cei cinci jucători încadraţi în această analiză au generat contactări pentru toate anunţurile - OLX, Storia.ro şi Imobiliare.ro, fiecare anunţ primind minimum trei contactări.

Storia.ro conduce detaşat topul calităţii, având cel mai mare grad de intenţie de cumpărare din partea utilizatorilor, cu un scor de 4.1 din 5 şi o medie de 15 contactări pe anunţ. Topul a fost determinat alocând un scor de calitate fiecărei contactări, în funcţie de detaliile cerute despre fiecare proprietate în parte. Astfel, dacă un potenţial cumpărător cerea informaţii suplimentare generale despre o proprietate, i se aloca un scor mai mic şi primea punctaj maxim dacă programa direct o vizionare. Următorul site în topul calităţii a înregistrat un scor de 2.5 din 5.

OLX este lider în sectorul imobiliarelor la nivel cantitativ, având cel mai mare număr de contactări, în timp ce Storia aduce un procent mai mare de contactări calitative. În topul răspunsurilor primite la anunţurile postate se află OLX, cu 34 de contactări/anunţ, următorul clasat generând 26 de contactări/anunţ. În plus, deoarece publicarea unui anunţ pe Storia.ro aduce cu sine şi exportul anunţului pe OLX, platformele aparţinând OLX Group generează 50% din contactările din piaţă.

În cadrul cercetării realizate de către Reveal Marketing Research, 800 de anunţuri au fost postate pe cinci site-uri de imobiliare şi monitorizate timp de două săptămâni. În total, acestea au generat 16.174 de contactări. Studiul, desfăşurat în perioada 9-23 iunie, în cinci regiuni ale ţării (Bucureşti, Timişoara, Cluj-Napoca, Iaşi, Braşov) a analizat HomeZZ.ro, Imobiliare.ro, LaJumate.ro, OLX.ro şi Storia.ro.

 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite