Ce bugete alocă companiile pentru închirierea spaţiilor de birouri. Ce tip de suprafeţe caută chiriaşii

Ce bugete alocă companiile pentru închirierea spaţiilor de birouri. Ce tip de suprafeţe caută chiriaşii

Companiile medii caută spaţii de birouri în vile deoarece sunt mai ieftine

Tot mai multe firme medii vor să închirieze spaţii de birouri cu bugete de sub 11 euro pentru un metru pătrat, potrivit unei analize realizate de compania de consultanţă Esop Consulting.

Ştiri pe aceeaşi temă

Din volumul total de cereri venite de la companiile medii (care au între 10 şi 120 de angajaţi), peste 50% sunt pentru sedii cu chirii sub 11 euro pe metro pătrat, iar proprietarii de centre de afaceri sau de vile destinate companiilor medii trebuie să ţină cont de aceasta realitate.

Faţă de anii trecuţi, aceasta înseamnă o creştere semnificată a volumului de spaţii solicitate de clienţii cu bugete sub 11 euro pe metrul pătrat.  “De exemplu, cererea de spaţii de birouri pe segmentul de sub 11 euro pe metro pătrat din primele trei luni al lui 2012 este egal cu jumătate din cererea pe întreg anul 2009”, potrvit analizei Esop.

Potrivit reprezentanţiilor Esop, din 2009 şi până în prezent cererea de spaţii ce au chirii sub 11 euro pe metru pătrat a crescut continuu din partea companiilor medii. Lucru care nu se poate spune de cererea pentru celelalte segmente de închiriere (între 12 şi 15 euro pe metru pătrat şi peste 15 euro pe metrul pătrat), ce au cunoscut evoluţii descrescătoare sau stagnări.

Şi în acest an, managerii companiilor medii consideră în continuare mai atractive vilele, atât datorită chiriilor mai reduse, cât şi datorită cheltuielilor de mentenanţă mai mici şi a condiţiilor contractuale mai flexibile. Proprietarii de vile s-au adaptat mai rapid la cerinţele venite din partea managerilor companiilor medii: chirii sub 11 euro pe metru pătraţ şi condiţii contractuale mai flexibile.


„Estimăm că interesul pentru spaţiile în vile va fi la fel de mare şi în următoarea perioadă, iar proprietarii de centre de afaceri cu spaţii neocupate trebuie să ţină cont din ce în ce mai mult de limitările bugetare pe care le au companiile, şi să dea dovadă de  flexibilitate. Trebuie să ia în calcul faptul că o perioadă de câteva luni de neocupare a spaţiului este echivalentul unei chirii mai mici cu 2-3 euro pe metru pătraţ închiriat”, a declarat Alexandru Petrescu, managing partner Esop Consulting .

„Le recomandăm să negocieze cu clienţii care la bat la uşă şi să ajungă o înţelegere, în loc să aştepte minuni”, a adăugat Alexandru Petrescu.

Volumul total al spaţiilor de birouri solicitate de clienţii firmei Esop până acum în 2012 se ridică la 129.620 de metri pătraţi, cu 27% mai mult decât în primul trimestru al anului 2011 şi cu circa 40%  peste media trimestrelor din 2011.

„Observăm un trend  pozitiv: creşterea cu 17% a suprafeţei medii solicitate de companiile mijlocii, de la 356 de metri pătraţi în primul trimestru al anului trecut , la 451 de metri pătraţi în primul trimestrul al acestui an, ceea ce înseamnă că firmele încep să-şi extindă activitatea, iar relocările să aibă la bază nu doar dorinţa de diminuarea a costurilor de chirie, ci şi nevoia de spaţii mai mari”, a mai spus Alexandru Petrescu.




Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările