Bogdan Chiriţoiu: Fuziunea dintre Holcim şi Lafarge m-a îngrijorat, noi şi aşa aveam doar trei producători. Este posibil să vândă fabrici din România

Bogdan Chiriţoiu: Fuziunea dintre Holcim şi Lafarge m-a îngrijorat, noi şi aşa aveam doar trei producători. Este posibil să vândă fabrici din România

Holcim şi Lafarge vor fuziona, formând un super-jucător în producţia mondială de ciment

Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, este îngrijorat de fuziunea dintre producătorii de ciment Lafarge şi Holcim, el afirmând că dispariţia unui jucător dintre cei trei activi din România nu este foarte confortabilă, mai ales că aceasta este o piaţă în care concurenţa este foarte redusă.

„Recunosc că m-a îngrijorat când am văzut ştirea (privind fuziunea - n.r.), pentru că noi oricum eram preocupaţi de piaţa cimentului, pentru că avem doar trei jucători, cotele de piaţă sunt mari, este o piaţă pe care o monitorizăm regulat. Ideea să ne dispară un jucător, după ce că erau doar trei jucători, să ne trezim cu doi, evident că nu ne oferă niciun confort“, a declarat Chiriţoiu.
 
El a menţionat că acest caz va fi gestionat de Comisia Europeană şi că cel mai probabil firmele vor vinde active din România aşa cum au precizat companiile după anunţarea fuziunii.
 
„Companiile, înţeleg din presă, se aşteaptă să dureze un an de zile procesul de aprobare a fuziunii şi este posibil să vândă un număr de fabrici din Europa, deci este foarte posibil ca intenţiile de disponibilizare de active, de vânzare de fabrici să se refere şi la România“, a apreciat Chriţoiu.
 
Holcim şi Lafarge au anunţat luni că au convenit o fuziune prin schimb de acţiuni, care va crea cel mai mare producător de ciment din lume.
 
Ambele companii au făcut achiziţii costisitoare înaintea crizei financiare, în urma cărora au acumulat datorii semnificative. Holcim are în prezent 71.000 de angajaţi în 70 de ţări, iar Lafarge 65.000 de angajaţi în 64 de ţări.
 
Cum arată situaţia în România
 
Holcim România deţine două fabrici de ciment, în Câmpulung şi Aleşd, o staţie de măcinare şi un terminal de ciment la Turda, 13 staţii ecologice de betoane, trei staţii de agregate, două staţii de lianţi speciali şi un terminal de ciment în Bucureşti. Compania are aproximativ 950 de angajaţi.
Lafarge are operaţiuni în România pe segmentul cimentului, cu ponderea cea mai mare în vânzări, dar şi al betoanelor şi agregatelor, şi îşi derulează activitatea în aproximativ 40 de site-uri industriale.
 
Alături de Lafarge şi Holcim, un alt jucător important pe piaţa cimentului din România este Carpatcement Holding, parte a grupului german HeidelbergCement.
Producţia locală de ciment se ridică la aproximativ 7 milioane tone, mult sub nivelul atins în perioada de boom economic, când nivelul depăşea 10 milioane de tone.
 
Tranzacţia dintre Holcim şi Lafarge va genera apariţia unui super-jucător pe piaţă, care va acoperi aproximativ două treimi din rulajul industriei de profil.
Cumulat, cele două grupuri au înregistrat în 2012 vânzări de peste 440 milioane euro în România.
 
Astfel, Lafarge a consemnat un rulaj de 1,018 miliarde lei (228,7 milioane euro), excluzând tranzacţiile între companii, iar Holcim România a raportat o cifră de afaceri de 948,7 milioane lei (213,2 milioane euro), potrivit datelor comunicate la Ministerul de Finanţe.


Mai puteţi citi: 

Producătorii de ciment Holcim şi Lafarge, cu operaţiuni şi în România, sunt în negocieri avansate pentru fuziune. Holcim şi Lafarge, primii doi mari producători de ciment din lume, cu operaţiuni şi în România, discută o posibilă fuziune, care ar forma o companie cu o capitalizare de peste 50 de miliarde de dolari, au declarat surse apropiate situaţiei pentru Bloomberg, informaţie confirmată ulterior de producătorul elveţian.

Noul CEO Lafarge: Marjele din anii de boom nu se vor mai întoarce. Prima parte a anului următor va fi şi mai dificilă. Evolutia pietei din anii de boom nu se va mai intoarce prea curand, este de parere Costin Borc, noul sef al filialei locale Lafarge, unul dintre cei mai mari producatori de ciment din Romania si la nivel european, care nu se arata deloc optimist in ceea ce priveste revenirea pietei de constructii, cel putin nu in prima parte a anului viitor.

TOP Marii producători de ciment au avut în 2012 vânzări de aproape 300.000 de lei la fiecare oră. Lafarge, Holcim şi Carpatcement au resimţit diferit criza. Cei trei mai producători de ciment de pe piaţa românească au avut anul trecut vânzări cumulate de 2,61 miliarde de lei, respectiv aproape 300.000 de lei la fiecare oră. Cifra de afaceri cumulată este mai mare cu 3,55% faţă de cea din 2011, potrivit datelor de pe portalul Finanţelor. Topul producătorilor de ciment, în funcţie de cifra de afaceri, este: Holcim, Lafarge şi Carpatcement.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: