Articol publicitar

Birourile gri şi întunecate sunt istorie. Iată cum îşi aleg marile companii sediul acum

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ţara noastră a devenit foarte atractivă pentru investitori străini şi corporaţii care vin în România atrase de numărul mare de specialişti bine instruiţi. Aceste firme aduc cu ele şi o viziune nouă în ceea ce priveşte spaţiul de lucru pentru angajaţi.

Mai atenţi la confortul personalului, dar şi la aspectul general al clădirii şi al împrejurimilor, investitorii străini au cerinţe foarte specifice când vine vorba despre spaţiul în care îşi vor desfăşura activitatea. Iată care sunt principiile după care se ghidează marile companii când aleg un sediu:

Zona, un factor important

Când vine vorba despre imobiliare, americanii se ghidează după principiul „location, location, location“. El se aplică şi la sediul unei companii. O firmă mare îşi doreşte un sediu într-o zonă pe măsura brandului.

Am fi înclinaţi să credem că centrul oraşului este locul spre care tind majoritatea corporaţiilor, însă, în realitate, ele îşi doresc o zonă specializată în business, una în care să le poată pune la dispoziţie angajaţilor suficiente locuri de parcare şi una care să aibă acces la mijloacele de transport în comun. În Bucureşti există câteva poluri de business – zona Pipera Sud, cu parcul de birouri Novo-Park, zona Barbu-Văcărescu – Floreasca, dar şi zona de vest a Capitalei, în Militari, unde găsim ansamblul West Gate. În aceste zone sunt cele mai multe clădiri de birouri şi se înregistrează şi cea mai mare cerere.

Facilităţi la dispoziţia angajaţilor

Un factor de care ţin tot mai mult cont companiile este legat de facilităţile pe care le pot pune la dispoziţia angajaţilor lor. Când sunt în cautarea unui sediu nou, pentru cei din companie este important ca în proximitate să existe magazine, restaurante, cafenele, săli de sport şi diverse alte astfel de facilităţi, aşa încât angajaţii să poată sa ia prânzul sau să poată avea meetinguri în apropiere.

Parcurile de birouri pun la dispoziţie toate aceste facilităţi, iar trendul este în prezent ca aceste centre de business să cuprindă cât mai multe astfel de locuri. Un trend mai nou este cel a de a avea în incinta parcului de birouri şi o grădiniţă pentru copiii angajaţilor.

Sustenabilitatea, un principiu de interes pentru companii

Corporaţiile străine îşi doresc sedii „verzi“, iar dezvoltatorii imobiliar sunt şi ei tot mai interesaţi de acest lucru. Majoritatea clădirilor de birouri din Clasa A respectă acest principiu, care vizează atât protecţia mediului înconjurător, cât şi economii substanţiale în ceea ce priveşte consumul de energie. Într-o clădire verde, costurile suportate de chiriaşi cu întreţinerea scad cu 5-6%.

Clădirile de biroruri sunt certificate în acest sens de organizaţia BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Method), care analizează elemente precum: managementul de zi cu zi al clădirii, transportul, materialele de construcţii, confortul interior, apă, deşeuri, energie, poluare şi ecologie. 

Libertate de amenajare

Era birourilor întunecoase şi gri a apus de mult. Tot mai multe companii se gândesc să creeze un spaţiu dinamic şi creativ pentru angajaţi, iar pentru asta şi sediul trebuie să le permită punerea în aplicare a ideilor mai nonconformiste. Spaţii deschise, luminoase, cu decoraţiuni colorate şi camere de relaxare – sunt doar câteva trenduri în ceea ce priveşte amenajarea spaţiilor de birouri, iar clădirile trebuie gândite astfel încât chiriaşii să poată pune în aplicare aceste idei.

Un studiu citat de Fortune a scos la iveală faptul că angajaţii fericiţi sunt mai productivi, iar sediul în care îşi desfăşoară compania activitatea contribuie mult la nivelul de mulţumire a angajaţilor. Aspectul sediului, cât şi zona în care se află sunt şi ele ca o carte de vizită pentru o companie, de aceea şi standardele sunt atât de ridicate. 

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite