Asocierea cu MPI urcă încasările din publicitate ale Neogen la 500.000 de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Compania condusă de Orlando Nicoară atacă segmentul de brokeraj de publicitate La nivel local, până acum, existau trei tipuri de entităţi în ceea ce priveşte publicitatea online:

Compania condusă de Orlando Nicoară atacă segmentul de brokeraj de publicitate

La nivel local, până acum, existau trei tipuri de entităţi în ceea ce priveşte publicitatea online: producătorii de content (conţinut informaţional) - publisherii, regiile media (care intermediază vânzarea de spaţiu publicitar între companii şi deţinătorii site-urilor), precum şi agenţiile media tradiţionale care derulează contracte cu medii online. De câteva zile însă, jucătorii au fost puşi pe jar: MediaPro Interactiv, tradiţional un publisher, a intrat în sectorul regiilor media prin asocierea cu Neogen, unul dintre cele mai mari portaluri din România, la rândul său un publisher.

La nivel local activează patru mari regii media online: Netbridge, ARBOMedia, ADEvolution şi Splendid Media Interactive. Deocamdată, intrarea unui al cincilea jucător de proporţii este greu de cuantificat. Piaţa de profil este estimată undeva în jurul a 12 milioane de euro în acest an.

"Studiem orice oportunitate care apare pe piaţă. Ceea ce ne aduce asocierea cu Neogen este o oportunitatate de a genera venituri suplimentare", spune Orlando Nicoară, director general al MediaPro Interactiv (MPI). Acesta spune că, în contextul actual, impactul intrării MPI pe segmentul de regii media nu va fi unul foarte mare însă, odată cu creşterea traficului şi al numărului de clienţi pe site-urile companiei, lucurile se vor schimba. Nicoară estimează că diferenţele vor începe să se vadă în trei-şase luni.

În comunicatul remis de MPI se spune că homepage-urile de pe Neogen sunt unele premium. Pe de altă parte, jucătorii din piaţă spun că nu se poate compara un vizitator al Neogen (BestJobs, Noi2, Doizece) cu cel al unui site cum este "Ziarul Financiar", care are numai vizitatori cu venituri peste medie. Nicoară precizează că termenul "premium" în contextul asocierii cu Neogen se referă atât la volumul de vizitatori, cât şi la caracteristicile individuale ale acestora.

"Orlando (Nicoară - n.red.) era un jucător şi înainte. Acum doar şi-a întărit poziţia", este de părere Val Voicu, director general al ADEvolution. Potrivit acestuia, cele două companii au făcut o mişcare reciproc avantajoasă, în special din punct de vedere al imaginii.

Rupert Murdoch, exemplul urmat de piaţa românească

"Neogen va câştiga o asociere bine făcută cu un mare brand şi asta îi va ridica şi cota. MPI, pe de altă parte, va avea o reţea mai mare de vânzări", continuă Voicu. El subliniază că astfel de asocieri s-au mai făcut şi în alte ţări, cu pieţe de profil mult mai dezvoltate. "Nu există o regulă strictă care spune că un publisher nu poate fi şi broker. Asta se întâmplă şi în SUA", explică Voicu.

În Statele Unite, mogulul din domeniul publishing-ului Rupert Murdoch a cumpărat mediul online MySpace, pe care va vinde publicitate. "Această mişcare înseamnă că piaţa devine mai concurenţială. Dar încă e loc pentru alţi jucători, încă sunt multe site-uri care se vând prea puţin. Însă un nou jucător va creşte greu", spune Valentin Oeru, director executiv al Netbridge. Potrivit acestuia, parteneriatul dintre cele două companii este puţin atipic, însă nu va afecta piaţa.

500.000 de euro din publicitate pentru Neogen

"Orlando Nicoară este un personaj vechi pe piaţa regiilor media. Această asociere nouă ne va aduce bani. Este vorba de volum de publicitate vândută. În total, estimăm încasări de 500.000 de euro din publicitate în acest an, însă nu doar din asocierea cu MPI", spune Călin Fusu, director general al Neogen. Potrivit acestuia, firma pe care o conduce a lansat o ofertă în piaţă pentru reprezentare, la care au răspuns cei de la MPI. Ce va aduce această asociere celor de la MPI ? Surse din piaţă plasează comisionul de vânzare a publicităţii pe Neogen pentru MPI la circa 40% din încasări.

Baza de date MPI versus micii advertiseri

"În primul rând, îşi vor promova propriile produse. MPI e un publisher care acum vrea să intre pe piaţă", spune el. Pe de altă parte însă, venirea lui Orlando Nicoară la MPI, după plecarea de la Netbridge, anunţa lansarea de noi site-uri web. În esenţă, MPI este o companie care creează content (conţinut informaţional). Ceea ce este derutant pentru jucătorii din piaţă însă este că, după şase luni de la anunţarea lui Nicoară la cârma diviziei MediaPro, primul proiect de anvergură este anunţat într-un domeniu diferit faţă de cel în care compania ar trebui să activeze în mod normal.

Neogen primeşte, prin această asociere, acces la o platformă mai mult decât solidă de vânzare a spaţiului publicitar, în contextul în care baza de date cu clienţii mediaPro este una imensă.

Călin Fusu chiar recunoaşte că advertiser-ii mari şi cunoscuţi, marile companii din România care ar putea să îşi facă publicitate sunt "în ograda MPI".

Contractul stipulează că MPI are exclusivitate pentru vânzarea de spaţiu pe homepage-urile Neogen (prima pagină afişată la intrarea pe un site), în timp ce, opţional, pot vinde şi în interiorul site-urilor.

Companiile mai mici şi care sunt interesate nu neapărat de vizibilitatea brandului, ci de rezultatele unei campanii de publicitate, pot în continuare să cumpere de la Neogen.

Fusu merge chiar mai departe, şi spune că piaţa românească are deja prea multe regii de media, şi că două ar fi suficiente (în prezent există patru astfel de entităţi mari).

"Sunt şi prea mulţi jucători care vând direct, în plus faţă de cele patru regii", mai precizează acesta.

Comunicatul companiei stipulează că MPI şi Neogen vor mai dezvolta parteneriate până la sfârşitul anului. "Probabil vor fi proiecte tot în zona de publicitate, parteneriate de promovare reciprocă. Neogen devine un homepage personalizabil. Noi nu vom fi niciodată producători de content, iar MPI este", a mai spus Fusu.

"MPI şi-a crescut de foarte multe ori audienţa, iar Neogen s-a bazat pe ideea că partenerul are contacte mai bune şi poate să vândă mai mult advertising", spune Radu Ionescu, director general al companiei de marketing online Kinecto şi analist al pieţei de publicitate online. Totuşi, consideră acesta, poziţionarea MPI este una puţin ciudată în acest context. "Neogen are şi un plus atunci când se vinde cu MPI - face parte dintr-un portofoliu de clienţi mult mai mic, aşa că are şanse să intre în toate media planuri (ofertele pe care regia media le face către posibilii clienţi - n.red.). La altă regie, care prezintă 500 de site-uri, se găseau şi cele de la Neogen printre ele, alea sunt doar câteva foarte importante", a mai precizat Ionescu.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite