Ţigla metalică, vânzări în scădere

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ţigla metalică
Ţigla metalică

În 2009 acest sector va ajunge la valoarea de 36 de milioane de euro. Procentul de aproape 40% cu care a scăzut segmentul în acest an se situează sub estimările pe care companiile le făceau la începutul lui 2009.

Odată cu picajul pieţei construcţiilor din acest an, era de aşteptat ca fiecare domeniu adiacent să aibă de suferit mai mult sau mai puţin. A fost şi cazul ţiglelor metalice.

„Conform estimarilor instituţiilor de specialitate şi datelor culese atât din piaţă, cât şi din cadrul companiei noastre, piaţa de ţigle metalice va scădea cel mai probabil cu aproximativ 40% în anul 2009 comparativ cu anul precedent", declară Andrei Sulyok, director general al Lindab România.

Estimările de la începutul anului au fost chiar mai pesimiste. „Chiar dacă în prima parte a anului mai mulţi jucători din piaţă au declarat că se aşteaptă la scăderi de aproape 50% comparativ cu 2008, dinamica reală a pieţei a contrazis acest lucru", explică Mădălina Dumitru, country marketing manager al firmei Ruukki România şi Bulgaria. Potrivit companiei de cercetare Neomar Consulting România, anul trecut, piaţa de ţiglă metalică a avut o valoare de aproximativ 60 de milioane de euro.

2010, uşoare recuperări

Totuşi, din întregul segment de produse metalice, învelitorile metalice au suferit cel mai puţin. „Chiar şi în contextul marilor scăderi ale acestui sector, sistemele de ţiglă metalică au înregistrat o scădere mai puţin abruptă a vânzărilor decât restul produselor din portofoliu", afirmă Andrei Sulyok.

De aceeaşi părere mai sunt şi alţi jucători de profil. „În ciuda faptului că nu s-a reuşit încă o relansare a creditării, au existat alţi factori care au influenţat pozitiv evoluţia pieţei de sisteme de acoperiş din tablă tip ţiglă. Chiar dacă evoluţia nu a fost la fel de spectaculoasă ca în anii trecuţi, a fost totuşi o piaţă care s-a putut ţine sub control", mărturiseşte Mădălina Dumitru.

În acelaşi timp şi Marian Pârvu, director al ArcelorMittal Construction România susţine că, deşi s-au înregistrat scăderi ale acestei pieţe, strategia de diversificare a produselor poate aduce în anul următor chiar o uşoară recuperare. „De la începutul anului vânzările pe acest sector au început foarte prost, iar în prezent, la final de an, se prezintă ceva mai bine. De aceea, cred că 2010 va aduce o mică ameliorare", explică Marian Pârvu.

Războiul preţului

Ca toate segmentele din piaţa materialelor de construcţii, preţurile ţiglei metalice au avut parte şi ele de mari modificări. „Dacă vorbim despre întreaga piaţă, putem spune că anul acesta a avut loc un adevărat război al preţurilor între jucătorii de pe piaţa de ţiglă metalică", spune Andrei Sulyok. Aparent ar fi avut de câştigat produsele cu cel mai mic preţ. „În realitate, însă, consumatorii au fost, în contextul crizei, cu atât mai atenţi la raportul calitate-preţ şi la valoarea nu doar a produsului, ci a întregului pachet de servicii", explică Sulyok.

Potrivit acestuia, românii au început să înţeleagă faptul ca nu-şi permit să ia o decizie superficială, bazată doar pe criteriul preţului, în ceea ce priveşte sistemul de acoperiş. „O hotărare pripită de acest fel ar putea atrage ulterior cheltuieli suplimentare cu reparaţiile poate chiar mai mari decat investiţia iniţială", mai spune el. În acest an, unul dintre cei mai importanţi clienţi au fost dezvoltatorii de ansambluri rezidenţiale. „Surpriza în acest an a venit din efectul neaşteptat pe care l-a avut scăderea preţurilor", detaliază Mădălina Dumitru.

Aceasta a fost determinată de scăderea preţului la oţel, materia primă pentru sistemele de tablă tip ţiglă, dar şi de presiunea pieţei. „ De aceea, rezidenţialul a consumat aceste produse, tocmai pentru diminuarea pierderilor. Dezvoltatorii au continuat construcţia proiectelor, profitând de preţurile reduse ale materialelor", mai spune Dumitru.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite