UE acuză Volkswagen că a minţit şi la emisiile de dioxid de carbon, nu doar la noxe. Bruxelles-ul cere informaţii suplimentare, dar nemţii trag de timp

UE acuză Volkswagen că a minţit şi la emisiile de dioxid de carbon, nu doar la noxe. Bruxelles-ul cere informaţii suplimentare, dar nemţii trag de timp

Volkswagen a recunoscut anul trecut că a instalat un soft care manipulează emisiile pe 11 milioane de autoturisme diesel    FOTO AP

Comisia Europeană este la cuţite cu grupul auto Volkswagen în privinţa emisiilor de dioxid de carbon ale vehiculelor, în pofida asigurărilor date de producătorul auto şi de guvernul german că acestea nu depăşesc normele UE, potrivit unor documente citate de Wall Street Journal.

Ştiri pe aceeaşi temă

Executivul de la Bruxelles este în conflict cu Volkswagen însă din luna noiembrie, când compania germană a anunţat posibilitatea să fi subestimat emisiile de dioxid de carbon pentru circa 800.000 de automobile.
 
Spre deosebire de emisiile de oxid de azot (noxe), care sunt în centrul scandalului manipulării testelor de poluare ale automobilelor diesel izbucnit în Statele Unite şi care nu intră sub competenţa Comisiei Europene, instituţia comunitară poate amenda producătorii care depăşesc normele referitoare la dioxid de carbon.
 
Emisiile de dioxid de carbon sunt gaze cu efect de seră care contribuie la schimbările climatice.
 
Comisia a solicitat VW, în noiembrie, să ofere detalii referitoare la emisiile de dioxid de carbon ale automobilelor, la câteva zile după ce compania a anunţat existenţa unor date inexacte, în afara celor provid emisiile de oxid de nitrogen.
La momentul respectiv, comisarul pentru Climă şi Energie, Miguel Arias Canete, a date termen VW 10 zile pentru a răspunde.
 
Ulterior, compania a primit mai multe prelungiri, pentru ca autoritatea germană pentru transport, KBA, să finalizeze evaluarea datelor VW referitoare la emisii.
După şapte luni, oficialii CE sunt tot mai frustraţi de ritmul lent şi de lipsa detaliilor din răspunsul companiei la solicitările instituţiei.
 
Preşedintele VW, Matthias Mueller, l-a informat pe Canete, într-o scrisoare de la începutul acestei luni, că KBA a finalizat evaluarea datelor privind emisiile automobilelor grupului şi a cerut ajustări ale consumului de carburant pentru şase modele ale liniei de producţie 2016.
 
Ajustările respective cresc consumul de benzină cu 0,10-0,2 litri pe kilometru şi vor fi aplicate pentru 36.000 de maşini.
 
El a adăugat că îngrijorările că ar fi fost afectate modele din ani anteriori nu au fost confirmate.
 
De asemenea, o scrisoare a ministrului german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, a confirmat ulterior concluziile KBA, dar a precizat că autoritatea încă aşteaptă rezultatele pentru un al şaptelea model.
 
Documente interne ale Comisiei indică faptul că echipa lui Canete încă are dubii legate de emisiile de dioxid de carbon ale automobilelor VW şi că vrea dovezi mai substanţiale pentru a evalua situaţia.
 
Un purtător de cuvânt al VW nu a fost disponibil pentru comentarii.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările