Topul celor mai puternice branduri din lume: marca Apple valorează 185 de miliarde de dolari

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Imaginea companiei americane Apple a fost evaluată drept cea mai valoroasă din întreaga lume. FOTO: Reuters
Imaginea companiei americane Apple a fost evaluată drept cea mai valoroasă din întreaga lume. FOTO: Reuters

Un clasament întocmit recent privind valoarea brandurilor mai multor companii din întreaga lume stabileşte care sunt primele zece cele mai importante mărci prezente în viaţa de zi cu zi a utilizatorilor. Primele nouă companii din acest top sunt americane, iar cea de-a zece chineză.

Clasamentul anual este întocmit de compania Millward Brown, specializată cercetări de marketing şi studiul brandurilor, în colaborare cu BrandZ, bază de date despre valoarea imaginii diferitelor companii internaţionale.

Companiile sunt poziţionate în funcţie de valoare globală, care include informaţii financiare publice, la care se adaugă sentimentul consumatorilor, fiind un element de noutate în realizarea topului. Specialiştii din cadrul Millward Brown a intervievat peste 200 de milioane de consumatori din mai mult de 43 de ţări.

Brandurile care s-au dovedit câştigătoare acest an sunt în mod special legate de capacităţile mobile în plină dezvoltare. Lista celor mai valoroase zece companii din lume:

      1.       Apple

Valoarea brandului: 185 de miliarde de dolari

Diferenţa faţă evaluarea din anul 2012: +1%

În pofida criticilor dure lansate de specialiştii de pe Wall Street, la care se adaugă speculaţiile din presă cu privire la capacităţile de lider ale lui Tim Cook, Apple este în continuare un brand extrem de puternic în viziunea consumatorilor. „În ciuda celor spuse de presă şi de piaţă, Apple este pentru consumatori un standard înalt”, a notat în raport Oscar Yuan, vicepreşedintele Millward Brown.

Rata de creştere a companiei Apple a scăzut cu 95%, însă valoarea de brand a înergistrat o creştere de un procent faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, evaluată astăzi la nu mai puţin de 185 de miliarde de dolari.

      2.       Google

Valoarea brandului: 113,7 miliarde de dolari

Diferenţa faţă de evaluarea din anul 2012: +5%

Inedit este că Google şi-a învăţat utilizatorii, pas cu pas, că este mai mult decât un motor de căutare. Punând la dispoziţia consumatorilor hărţi, mail, opţiuni de cumpărare şi alte instrumente, Google s-a integrat puternic în viaţa cotidiană a oamenilor din întreaga lume.

Nu în ultimul rând, compania a atras atenţia şi entuziasmul internaţional după ce a anunţat lansarea ochelarilor Google, aducând o contribuţie uriaşă în domeniul  inovaţiilor de hardware. „Va fi interesant de observat cum vor contribui ochelarii Google la valoarea brandului, însă deocamdată este prea devreme”, a notat Yuan.

      3.       IBM

Valoarea brandului: 112,5 miliarde de dolari

Diferenţa faţă de evaluarea din anul 2012: -3%

Atingând o valoare de 112,5 milioane de dolari, minusul de trei procente nu pare o pierdere foarte mare. IBM este recunoscută drept o companie care oferă calitate an după an, potrivit celor spuse de Yuan.

De asemenea, campania „Planeta mai deşteaptă” („Smarter Planet”)în care IBM explică planurile de a veni în ajutorul clienţilor, sprijinindu-i să inoveze şi să transforme lumea din jurul lor într-un loc mai bun, a influenţat în mod pozitiv încrederea consumatorilor în brandul companiei.

      4.       McDonald's

Valoarea brandului: 90,3 miliarde de dolari

Diferenţa faţă de evaluarea din anul 2012: -5%

Studiul întocmit de Millward Brown arată că unul dintre atuurile companiei McDonald's este capacitatea de a identifica şi de a se adapta la cerinţele consumatorilor, mai ales în contextul preocupărilor tot mai mari în ce priveşte sănătatea oamenilor. „(Compania) a introdus meniuri mai sănătoase, care includ felii de măr, fulgi de ovăz şi carne de pui – acestea au adus un plus companiei”, a notat Yuan.

      5.       Coca-cola

Valoarea brandului: 78,4%

Diferenţa faţă de evaluarea din anul 2012: +6%

„Ceea ce este cu adevărat impresionant la Coca-cola este capacitatea companiei de a inova”, a declarat vicepreşedintele companiei ce a realizat studiul. „Oamenii cred că rata de consum a băuturilor carbogazoase este în scădere, însă Coca-Cola dă dovadă de rezultate opuse”.

Compania este într-un proces continuu de inovaţie, păstrându-şi caracterul original şi imaginea proaspătă în mintea consumatorilor.

      6.       AT&T

Valoarea brandului: 75,5 miliarde de dolari

Diferenţa faţă de evaluare din anul 2012: +10%

AT&T este o altă companie care a cunoscut o perioadă interesantă de creştere, datorată creşterii ratei de consum a telefoanelor mobile de către clienţii americani. Compania a avut un acord exclusiv cu Apple, pentru o perioadă mai lungă, aşa încât a ajuns să se identifice cu noţiunea de tehnologie nouă.

      7.       Microsoft

Valoarea brandului: 69,8 miliarde de dolari

Diferenţa faţă de evaluarea din anul 2012: -9%

Fiind o companie cotată la aproximativ 70 de miliarde de dolari, Microsoft este o companie extrem de puternică, în ciuda minusului de nouă procente, faţă de evaluarea  anului trecut. Compania se bucură de o mare autoritate în domeniu şi are o reputaţie drept una intre cele mai puternice branduri din domeniul tehnologic.

      8.       Marlboro

Valoarea brandului: 69,4 miliarde de dolari

Diferenţa faţă de evaluarea din anul 2012: -6%

Compania Marlboro este o prezenţă obişnuită printre primele zece cele mai valoroase branduri din lume. Chiar dacă obiceiurile de fumat sunt restricţionate în Statele Unite ale Americii, restul lumii nu aplică aceleaşi reguli stricte.

„Marlboro a investit considerabil de mult în brandul său, chiar de la începutul evoluţiei sale ca şi companie”, a notat Yuan. Vicepreşedintele Millbrown a adăugat că imaginea companiei este foarte bine consolidată la nivel internaţional, într-o lume în care 25% din populaţia globului este fumătoare.

      9.       Visa

Valoarea brandului: 56 de miliarde de dolari

Diferenţa faţă de evaluarea din anul 2012: +46%

O metodă-cheie pentru a-şi consolida prezenţa la nivel global a fost sponsorizarea Jocurilor Olimpice în 2012. Dar aceasta nu a fost singura mişcare ce a contribuit dramatic la valorificarea imaginii de brand. Fiind una dintre companiile cele mai credibile în domeniul plăţilor electronice, Visa a câştigat şi mai multă influenţă în lumea cumpărăturilor online şi a plăţilor prin telefoane mobile.

      10.   China Mobile

Valoarea brandului: 55,4 miliarde de dolari

Diferenţa faţă de evaluarea din anul 2012: +18%

China Mobile este cel mai mare operator de telefonie mobilă şi brand din China, astfel încât devine evident că este una dintre cele mai valoroase mărci din lume. „În China există mai mulţi abonaţi la serviciile de telefonie mobilă decât în Statele Unite”, a dezvăluit Yuan.

 

 

 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite