Scandalul Volkswagen ajunge şi la BMW. Acţiunile grupului au scăzut cu 9,3% după apariţia unui raport privind emisii mult mai mari. Şi Seat şi Skoda au probleme

Scandalul Volkswagen ajunge şi la BMW. Acţiunile grupului au scăzut cu 9,3% după apariţia unui raport privind emisii mult mai mari. Şi Seat şi Skoda au probleme

Scandalul Volkswagen arată că şi autovehiculele altor producători auto depăşesc limitele privind noxele

Scandalul Volkswagen a ajuns şi la BMW: acţiunile constructorului cu sediul în Munchen au scăzut cu 9,3% pe bursa de la Frankfurt după ce o revistă germană a publicat un raport potrivit căruia modelul X3 xDrive 20d emite noxe de 11 ori mai mari decât permit normele europene. De asemenea, şi Seat şi Skoda au folosit motoarele cu soft care trişează în privinţa emisiilor.

SUV-ul a fost testat de către Consiliul Internaţional pentru Transporturi Curate (ICCT), aceeaşi organizaţie non-guvernamentală care a alertat autorităţile şi în cazul Volkswagen. Potrivit revistei Autobild, autoturismul BMW emite în regim de funcţionare normală, pe şosea, noxe în cantităţi mult mai mari decât permite legislaţia. 
 
Totuşi, BMW a anunţat că nu foloseşte softuri sau dispozitive care să păcălească autorităţile, aşa cum a procedat Volkswagen. „Nu există vreo funcţie care să recunoască cilurile de testare a emisiilor la BMW“, a arătat compania bavareză. „Toate sistemele rămân active în afara ciclurilor de testare“, mai arată reprezentanţii companiei. Vânzările de maşini pe motorină reprezintă 38% din totalul livrărilor BMW.
 
Pe lângă BMW, şi acţiunile altor constructori au scăzut. Titlurile Daimler AG, producătorul autovehiculelor Mercedes Benz, erau astăzi în scădere cu 4,2% pe bursa de la Frankfurt, până la 63,63 euro, potrivit Bloomberg.
 
Volkswagen a pierdut 20 de miliarde de euro din capitalizare de luni, dar a recuperat o parte din pierderi, acţiunile sale crescând cu 7,8%.
 

Scandalul Volkswagen. Seat şi Skoda au instalat motoarele buclucaşe ale nemţilor

 
Motoarele instalate de către Seat sunt, în teorie, aceleaşi pe care Volkswagen le-a instalat şi pe modelele vândute în SUA. Este vorba de motoare diesel de 2 litri din seria EA189. Momentan nu se ştie dacă şi alte motorizări sunt afectate.
 
Potrivit sursei citate, fabrica Seat din Martorell, de lângă Barcelona, a instalat motoarele respective până în acest an. Seat a vândut 378.586 de vehicule anul trecut şi în jur de 2 milioane de maşini în ultimii şase ani, atât diesel, cât şi pe benzină.
 
Şi Skoda, marca din Cehia a grupului Volkswagen, a instalat motoarele în cauză pe modelele sale. Potrivit Prague Post, Skoda nu mai foloseşte acum motoarele TDI ale Volkswagen care au ocolit normele de poluare, dar le-a instalat pe modele mai vechi, potriivt unui purtător de cuvânt al companiei. Modelele în cauză sunt Skoda Rapid, Fabia, Roomster, Octavia şi Superb, potrivit publicaţiei citate.
 
 

Scandalul Volkswagen. Şoferii din România cu maşini măsluite s-ar putea trezi cu Fiscul pe cap

 
Românii care au cumpărat autoturisme Volkswagen cu emisii mai mari decât cele legale s-ar putea trezi că Fiscul le va cere solicita retroactiv plata unei taxe de primă înmatriculare mai mare, în cazul în care se dovedeşte că maşinile în cauză nu respectă normele de poluare Euro 4 sau Euro 5, avertizează consultanţii fiscali chestionaţi de „Adevărul“. Autorităţile nu ştiu, însă, cum să trateze problema.
 
„Dacă ne raportăm la prevederile OUG nr. 6/2013 privind timbrul de mediu, observăm că principala componentă pentru stabilirea taxei este emisia de noxe în atmosferă. Cu cât emisia este mai mare, cu atât timbrul de mediu are o valoare de plată mai mare. În mod evident, dacă cineva a trişat şi a precizat în documente valori mai mici decât cele reale şi - la fel - dacă valorile de la inspecţia tehnică sunt incorecte, atunci taxa de timbru de mediu ar fi trebuit să aibă o valoare mai mare. Acest lucru înseamnă că o clasificare Euro 4, Euro 5 nu este corectă“, ne-a declarat consultantul fiscal Adrian Benţa.
 
Modelele vizate sunt versiunile diesel cu motor de doi litri ale Volkswagen Golf, Passat, Jetta şi Beetle, plus Audi A3.
 
Agenţia americană pentru Protecţia Mediului (EPA) a acuzat Volkswagen că s-a sustras ani de zile de la respectarea normelor privind poluarea şi că a instalat un soft special care să trişeze în privinţa emisiilor. Acest soft este programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale.
 
Grupul Volkswagen a recunoscut că 11 milioane de autoturisme vândute în toată lumea sunt echipate cu astfel de softuri.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: