Scandalul emisiilor ia avânt în Franţa: Pe lângă Renault, alţi doi producători auto depăşesc limitele de poluare

Scandalul emisiilor ia avânt în Franţa: Pe lângă Renault, alţi doi producători auto depăşesc limitele de poluare

Renault deţine în România Dacia, cel mai mare exportator al ţării

Ségolène Royal, ministrul Ecologiei, Dezvoltării Sustenabile şi Energiei din Franţa, a declarat că, pe lângă Renault, alţi doi constructori străini depăşesc normele privind poluarea în privinţa emisiilor de dioxid de carbon şi oxid azot, potrivit 20minutes.fr.

Ştiri pe aceeaşi temă

Oficialul nu a numit cei doi producători, însă a asigurat că niciun soft de manipulare nu a fost detectat, aşa cum este cazul în scandalul Volkswagen.
 
 
Echipele Renault cooperează deplin cu reprezentaţii Comisiei Royal, dar şi cu cei care derulează ancheta condusă de Ministerul Economiei din Franţa, şi anunţă că îşi va accelera investiţiile în soluţii industriale utile protejării planetei, după succesul de la COP 21.
 
„Dupa ce EPA a dat publicităţii informaţia conform căreia un constructor auto de talie mondială folosea un software de tip Defeat Device, Guvernul francez a iniţiat o Comisie Tehnică Independentă. Misiunea acesteia, supranumită Comisia Royal, este de a verifica dacă constructorii francezi au folosit software-uri similare în echiparea vehiculelor. În acest context, UTAC testează în prezent 100 de vehicule aflate în circulaţie, dintre care 25 sunt Renault. Cifra este proporţională cu cota de piaţă Renault în Franţa. Până la sfârşitul lui decembrie 2015, se testaseră deja 11 vehicule, dintre care 4 Renault. Testele le-au permis autorităţilor franceze să aibă un dialog bazat pe cifre şi fructuos cu ingineria Renault“, se arată în comunicatul Renault.
 
Producătorii auto au intrat în atenţia autorităţilor de reglementare din luna septembrie, după ce conducerea Volkswagen a recunoscut că a înşelat testele de poluare pentru 11 milioane de automobile diesel la nivel mondial, prin instalarea unor softuri ilegale care reduc nivelul emisiilor. Scandalul a izbucnit în urma unei investigaţii a autorităţilor americane.
 
Autorităţile franceze investighează din septembrie dacă VW a înşelat clienţii în privinţa nivelului emisiilor automobilelor diesel şi s-a angajat să extindă cercetările la toţi producătorii, între care Renault şi PSA Peugeot Citroen.
 
Separat, autoritatea franceză pentru mediu a început testarea aleatorie a vehiculelor, pentru a vedea diferenţele dintre rezultatele testelor de laborator şi cele ale testelor în condiţii reale.
 
Potrivit unor surse citate de France Inter, rezultate testelor aleatorii au fost foarte proaste pentru Renault.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: