Proprietarul unei mărci cunoscute şi în România vrea să creeze mii de locuri de muncă în Europa, în următorii trei ani

Proprietarul unei mărci cunoscute şi în România vrea să creeze mii de locuri de muncă în Europa, în următorii trei ani

Foto: Arhivă Adevărul

Pepco Group, care deţine mărcile Pepco, Poundland şi Dealz, intenţionează să creeze aproximativ 13.000 de noi locuri de muncă în Europa în următorii trei ani, în urma deschiderii de noi magazine, a afirmat pentru Reuters directorul general Andy Bond.

Cele mai multe noi locuri de muncă vor fi în Europa continentală, firma estimând că în urma pandemiei cumpărătorii vor prefera magazinele mai ieftine. În timp ce mulţi retaileri europeni şi-au mutat operaţiunile online, au închis magazinele şi au făcut concedieri pentru a supravieţui pandemiei, Pepco se îndreaptă în cealaltă direcţie, a declarat Bond.
 
Acesta a adăugat: "Spre deosebire de mulţi retaileri tradiţionali care se confruntă cu probleme, suntem extrem de încrezători în perspectivele noastre de creştere".
 
Pepco s-a listat în mai la Bursa de la Varşovia, iar capitalizarea sa bursieră se situează la 6,9 miliarde de euro. Compania are aproximativ 35.000 de angajaţi în 3.400 de magazine din 16 ţări. În septembrie va intra pe cea de-a 17-a piaţă, Austria.
 
În ultimul trimestru, Pepco a raportat venituri de 1,04 miliarde de euro şi creştere comparabilă a vânzărilor de 29,3%, un avans care reflectă impactul pandemiei în aceeaşi perioadă a lui 2020, când magazinele au fost închise.
 
Grupul Pepco, unul dintre lanţurile de magazine cu cea mai puternică expansiune în Europa de Est, este prezent şi în România, unde comercializează îmbrăcăminte, articole pentru casă şi produse alimentare.
 
Compania intenţionează să deschidă încă 200 de unităţi Pepco, peste 50 de magazine Dealz şi peste 20 de unităţi Poundland. 
 
La fel ca mulţi comercianţi cu amănuntul, Pepco nu a acceptat livrările online însituaţia îmn care un coş mediu este de 7-8 euro.
 
„Dinamica consumatorilor noştri, răspândirea geografică şi modelul nostru de afaceri ne fac să fim cel mai „apărabil” împotriva online şi cel mai puţin probabil să intrăm online”, a spus Bond.
 
Cu toate acestea, Poundland desfăşoară un mic test online în centrul Angliei pentru a înţelege mai bine cererea clienţilor.
 
„Personal, am fost foarte sceptic. Cu toate acestea, este o astfel de tendinţă macro, trebuie să aflăm despre asta, pentru că nu am intenţia de a arăta ca idiotul care a numit lumea plată când era de fapt rotundă ”, a spus Bond.
 
El a spus că dacă ar exista clienţi care ar fi dispuşi să cheltuiască pe un coş de cumpărături aproximativ 60 de lire sterline (82,37 dolari), acesta ar putea fi viabil. Grupul caută, de asemenea, un partener în Europa de Est pentru un proces.
 
Acţiunile Pepco au crescut cu peste 36% de la listare. La preţul de 40 de zloti la IPO, ei se tranzacţionau la 54,5 zloti vineri.
 
„Cred că este aproape rezultatul optim atât pentru cumpărător, cât şi pentru vânzător, că preţul acţiunilor creşte progresiv după flotare", a spus Bond, care păstrează acţiuni în valoare de aproximativ 44,2 milioane de euro. Conglomeratul sud-african Steinhoff păstrează majoritatea capitalurilor proprii ale Grupului Pepco, deşi această deţinere este controlată de creditori.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările