Presa străină: Producătorii auto germani au testat efectele gazelor de eşapament pe oameni şi maimuţe. Testele, asemuite cu cele practicate de nazişti

0
Publicat:
Ultima actualizare:
volkswagen_getty

Mai multe companii auto din Germania sunt acuzate în presa străină că au folosit oameni şi maimuţe pentru a testa efectele inhalării gazelor de eşapament. Volkswagen, BMW şi Daimler sunt acuzate că ar fi folosit 25 de tineri ca să inhaleze, ore la rând, gaze de eşapament. Experimente similare ar fi fost făcute şi pe maimuţe, susţine presa străină.

„Companiile germane de automobile au finanţat teste pseudo-ştiinţifice pentru a ajuta la vânzarea maşinilor cu soft-uri falsificate. În SUA, 10 maimuţe din Albuquerque au fost aşezate în containere de sticlă, în care s-au introdus gazele de eşapament de la un Beetle diesel. În 2013, 25 de voluntari germani au fost rugaţi să respire diferite concentraţii de dioxid de azot într-un test. Circumstanţele exacte nu sunt încă cunoscute, dar un doctor implicat în test a spus că nu are nimic de-a face cu testul Albuquerque asupra maimuţelor”, scrie irishtimes.com, precizând că, potrivit sursei citate, toţi participanţii la acest pseudo-test ar fi fost voluntari.

Înarmaţi cu testele lor auto-finanţate, un reprezentant al lobby-ului german din Germania a anunţat că maşinile lor diesel revoluţionare moderne erau atât de curate încât "în multe situaţii curăţă aerul, ca să spunem aşa".

„Cu toate acestea, cinci ani mai târziu, cineva din interiorul VW de la Wolfsburg trebuie să explice de ce au crezut că este o idee bună pentru compania de automobile preferată a lui Hitler să revigoreze testele gazelor la şapte decenii după ce naziştii au folosit fumul de eşapament pentru a ucide oameni despre care considerau că nu merită să trăiască ", scrie publicaţia.

Guvernul german e şocat

Politicienii germani sunt şocaţi că firmele ar putea efectua astfel de teste "dezgustătoare", scrie sursa citată. Guvernul a transmis că astfel de studii n-au nicio justificare şi sunt înfiorătoare.

„Nu e vorba doar despre nişte chestiuni de etică, întrebarea este care a fost scopul acestor teste. Industria auto ar trebui să reducă emisiile periculoase şi să respecte limitele de emisii. Asta nu înseamnă să folosească maimuţe sau chiar oameni care să demonstreze că nu fac rău”, a spus Steffen Seibert, purtător de cuvânt al Guvernului.

Testele ar fi avut scopul de a scoate cu basma curată companiile auto, după scandalul emisiilor poluante.

„Rezultatele pe care le-am primit: inhalarea emisiilor diesel timp de mai multe ore nu este periculoasă în primă instanţă, este un nonsens ştiinţific şi poate fi considerat ca un atac pentru că nu este sănătos să lăsăm subiecţii să respire această substanţă otrăvitoare, dioxidul de azot, în concentraţii mari. Sau chiar să maltratezi zece maimuţe astfel. E complet nebunesc”, a declarat citat de digi24.ro Juergen Resch, şeful unui ONG de mediu.

Şi ministrul german al Transporturilor a condamnat testele.

Christian Schmidt, ministrul Transporturilor: „Încrederea în companii şi producătorii de maşini a fost distrusă. De acum înainte, trebuie să recâştigăm această încredere.”

Volkswagen a transmis că în şedinţele de board ale companiei nu s-a discutat niciodată despre această metodă controversată de testare. Cu toate astea, a demarat o anchetă internă şi recunoaşte că o parte dintre angajaţii săi de la departamentele legal şi de dezvoltare, precum de la divizia americană a companiei ştiau că s-au plătit oameni ca să inhaleze gaze de eşapament. BMW a negat orice implicare în acest studiu, iar Daimler s-a distanţat de aceste teste.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite