
Ideea scurtării săptămânii de lucru la 4 zile a mai fost vehiculată şi în trecut, însă acum ea ar putea fi o soluţie pentru menţinerea locurilor de muncă în pandemie.
Cel puţin asta sugerează cel mai mare sindicat
din Germania, care solicită o săptămâna de lucru redusă, de numai 4 zile,
pentru a putea preveni concedieri ample, scrie Deutsche Welle.
Sectoarele auto şi industriale din Germania erau
deja supuse unor schimbări structurale uriaşe înainte de lovirea pandemiei.
Săptămâna mai scurtă ar fi „răspunsul la
schimbările structurale în sectoare precum industria auto”, a declarat
preşedintele sindical Jörg Hoffman pentru ziarul naţional german Süddeutsche
Zeitung.
„Cu
aceasta, locurile de muncă din industrie pot fi păstrate în loc să fie şterse”,
a adăugat Hoffman.
Industria auto din Germania - unul dintre
elementele fundamentale ale economiei ţării - suferă o transformare majoră către
e-Mobilitate (e-Mobility), cunoscut şi ca „Mobilitate electrică”, amplificată de
îngrijorările legate de schimbările climatice, precum şi de creşterea
automatizării şi digitalizării. De asemenea, sectorul a fost lovit de criza
financiară indusă de pandemie, deşi prezintă semne de redresare.
IG Metall, care reprezintă muncitori de la
producătorii auto majori precum Audi, BMW şi Porsche, este cea mai mare uniune
industrială din Europa. Analiştii consideră că este un trendsetter naţional
major în domeniul negocierii.
Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos: