Nike, nevoit să renunţe la lansarea celui mai nou produs. Ce gafă uriaşă a făcut

Nike, nevoit să renunţe la lansarea celui mai nou produs. Ce gafă uriaşă a făcut

Gigantul Nike a fost nevoit să renunţe la lansarea celei mai noi perechi de încălţăminte sport, programată pentru luna viitoare, din cauza unui detaliu pe care pare să-l fi scăpat din vedere.

NIKE a declarat marţi că nu va lansa o versiune a pantofului său Air Force 1, destinat sărbătoririi oraşului Puerto Rico, după ce un grup indigen din Panama a obiectat în privinţa folosirii uneia dintre emblemele sale tradiţionale pe noul model Nike, scrie usnews.com.
 
„Ne cerem scuze pentru reprezentarea inexactă a originii designului pentru Nike Air Force 1" Puerto Rico "2019. Ca urmare, acest produs nu va mai fi disponibil”, au declarat reprezentanţi ai Nike.
 
Populaţia Guna, una dintre cele şapte grupuri indigene din Panama, trăieşte în principal pe coasta Caraibelor şi foloseşte în mod tradiţional designul multicolor "Mola". Reprezentanţii Guna susţin că Nike nu a cerut permisiunea de a utiliza designul, deşi legea din Panama recunoaşte drepturile grupurilor indigene asupra proprietăţii intelectuale.
 
"Noi nu suntem împotriva comercializării „mola” noastre, dar trebuia să fim mai întâi consultaţi ", a declarat Belisario López, liderul comunităţii Guna Yala.
 
López a spus că designul reprezintă „Mama Pământ, deoarece designul se bazează pe tot ceea ce este natura”.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: