Netflix ar putea reduce preţurile, după ce a pierdut sute de mii de abonaţi şi valoarea acţiunilor a scăzut cu 26%

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto Shutterstock
Foto Shutterstock

Netflix a anunţat că inflaţia, războiul din Ucraina şi concurenţa acerbă au contribuit la o pierdere de abonaţi pentru prima dată în mai bine de un deceniu şi a prezis pierderi mai mari în viitor, scrie Reuters.

Compania a declarat că a pierdut 200.000 de abonaţi în primul său trimestru, fiind mult sub previziunile sale de a adăuga 2,5 milioane de abonaţi, scrie Reuters.

Pe de altă parte, valoarea acţiunilor sale pe Wall Street au scăzut cu 26% ducând la o pierdere de aproximativ 40 de miliarde de dolari din valoarea bursieră. De când a avertizat în ianuarie despre creşterea slabă a abonaţilor, compania a pierdut aproape jumătate din valoare.

Creşterea întârziată a abonaţilor determină Netflix să ia în considerare oferirea unei versiuni la preţ mai mic a serviciului cu publicitate, invocând succesul ofertelor similare de la rivalii HBO Max şi Disney+.

„Cei care au urmărit Netflix ştiu că am fost împotriva complexităţii reclamei şi că sunt un mare fan al simplităţii abonamentului”, a declarat CEO-ul Netflix, Reed Hastings.

Netflix a oferit o predicţie sumbră pentru trimestrul doi, prognozând că va pierde 2 milioane de abonaţi, în ciuda revenirii unor seriale atât de aşteptate precum „Stranger Things” şi „Ozark” şi a debutului filmului „The Grey Man”, cu Chris Evans în rol principal. şi Ryan Gosling. Wall Street a vizat 227 de milioane pentru al doilea trimestru, potrivit datelor Refinitiv.

Rezultatele slabe ale Netflix au afectat şi acţiunile altor companii de streaming video - Roku scăzând cu peste 6%, Walt Disney cu 3% şi Warner Bros Discovery cu 2%.

Veniturile din primul trimestru au crescut cu 10%, până la 7,87 miliarde de dolari, puţin sub previziunile Wall Street, de 7,93 miliarde de dolari. A fost raportat un câştig net pe acţiune de 3,53 USD, depăşind aşteptările de pe Wall Street, de 2,89 USD. „Numărul mare de gospodării care împart conturi, combinat cu concurenţa, creează un curent care stopează creşterea veniturilor. Marele impuls pentru industria de streaming care a avut loc în timpul pandemiei a ascuns această imagine sumbră până de curând”, a spus Netflix, explicând dificultăţile de a atrage acum noi clienţi.

Pe lângă gospodăriile plătitoare, Netflix este urmărit în alte 100 de milioane de gospodării, despre care compania spune că au conturi în comun, inclusiv 30 de milioane în Statele Unite şi Canada. Pe măsură ce dezvoltarea în piaţă a crescut, numărul de conturi partajate a devenit o problemă mai mare.

Se aşteaptă ca serviciul de streaming dominant la nivel mondial să raporteze o încetinire a creşterii, pe fondul concurenţei intense din partea rivalilor consacraţi, precum Amazon.com, a companiilor media tradiţionale ca Walt Disney şi nou-înfiinţatul Warner Bros Discovery, dar şi a noilor veniţi care dispun de capital financiar, precum Apple Inc.

Anul trecut, serviciile de streaming au cheltuit 50 de miliarde de dolari pe conţinut nou, în încercarea de a atrage sau de a păstra abonaţi, potrivit Ampere Analysis. Aceasta înseamnă o creştere de 50% faţă de 2019, când multe dintre noile servicii de streaming au fost lansate, semnalând escaladarea rapidă a aşa-numitelor „războaie de streaming”.

Netflix a remarcat că, în ciuda concurenţei din ce în ce mai intense, cota sa de vizionare TV în Statele Unite s-a menţinut constant.

„Vrem să creştem această cotă mai rapid”, a spus compania.

Pe măsură ce creşterea încetineşte pe pieţele mature precum Statele Unite, Netflix se concentrează din ce în ce mai mult pe alte părţi ale lumii şi investeşte în conţinut în limba locală.

„În timp ce sute de milioane de case plătesc pentru Netflix, în lume, mai mult de jumătate din locuinţele care ar putea să se aboneze nu au făcut-o încă, acestea reprezentând însă un potenţial uriaş de creştere în viitor”, a spus compania într-un comunicat.

Netflix a reuşit să crească preţurile abonamentului în Statele Unite, Regatul Unit şi Irlanda, pentru a finanţa producţia de conţinut şi creşterea în alte părţi ale lumii, cum ar fi Asia, a remarcat analistul Wedbush Michael Pachter. Cu toate acestea, preţurile abonamentului pe aceste pieţe în creştere sunt mai mici.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite